Zondag in Tokyo

3 augustus 2014 - Tokyo, Japan

Na het ontbijt ons reisplan voor vandaag uitgestippeld.

Maar eerst moest de EHBO tas er aan te pas komen.

Alletwee hadden we een blaar en die moest doorgeprikt worden.

Helaas moet de mijne nog een keer want deze zit er nog.

Daarna op weg naar het Museum of Modern Art Tokyo ( Momat )

Bij aankomst hadden we nog geluk want bij de ingang werd ons verteld dat elke eerste zondag van de maand vrij entree is voor de 2de en 4de verdieping.

Dus we mochten zo doorlopen.

Het was wel lekker koel daarbinnen maar op een gegeven moment moet je toch naar buiten. Vanaf het museum was het een korte wandeling naar het Budokan stadion, bekend omdat er ook veel popconcerten werden gegeven en waarschijnlijk nu ook nog wel.

Bij het stadion een sandwich gegeten. De dame vroeg ons waar we vandaan kwamen. Holland zeiden wij maar dat begreep ze niet, The Netherlands ook niet, toen zeiden we Amsterdam en wist ze het meteen.

Gelijk werd het doorverteld aan de kok. Grappig!

Bij Budokan zelf nog wat foto's gemaakt en vandaar doorgelopen naar het naastgelegen park.

We hoorden geroep en daar kwam de dame van de sandwiches aan gerend. Helemaal van boven met een papier in de hand, dat was een plattegrond van de omgeving, aardig gebaar.

Verder naar het park, er was een tempel waar veel mensen waren. En speciale rituelen uitvoerden.Vanuit de tempel kwamen we bij een soort rommelmarkt maar er werden ook nieuwe producten verkocht.

Terwijl ik wat kocht was de man erg aardig en gaf na betaling 2 zakjes mee met een soort van chips er in, voor elk 1 zei hij en wees naar Martin.

Lief dit, dit is nu waar ik naar gezocht heb en hier nog niet tegenkwam, iets meer contact met de mensen, verrassend.

Gisteren schreef ik nog dat de Japanners zich niet aan toeristen storen en vandaag gebeurt dit. Bij een volgend kraampje waar we wat kochten was de verkoper ook erg aardig.

Op ons gemak zijn we terug gegaan naar het hotel. Voordat we naar de kamer zijn gegaan wat limonade gedronken, dit zal ik wel missen van Japan.

We hebben besloten vanavond niet meer weg te gaan maar vroeg naar bed en dan morgenochtend ook op tijd op pad te gaan.

Na het eten nog weer een was gedaan. Dus we kunnen weer een paar dagen voor uit met de kleding.

De receptioniste van het hotel vertelde ook nog wat leuks over de yen.

Er zijn munstukken van 1, 5, 10, 50, 100 en 500.

Tijdens het wasmiddel afrekenen wilde ik betalen met o.a  2 muntstukken van 5.

Ik mocht dat niet doen want deze muntstukken werden door veel Japanners gedragen in een ketting ( er zit een gat zodat je het aan een ketting kunt doen ) en het brengt geluk. Misschien thuis maar een ketting maken en de 5 yen bewaren.

Leuk dat ze het uitlegde.

Nog wat boodschappen gehaald en ook de van Houten chocolademelk.

Inmiddels geprobeerd maar er is maar 1 de enige echte!

Nu is het alweer bedtijd voor ons. Tot morgen en nog een fijne dag in NL!

Het was trouwens erg rustig op de wegen in Tokyo, niet verwacht voor zo'n grote stad. Typisch zondag gevoel!

Nieuw album!

1. Sjerief:
    3 augustus 2014
    De reizigers en de groeiende gastvrijheid in de Metropool een mooi samenzijn.
  2. LiMi:
    3 augustus 2014
    Hoi hoi jullie avonturiersters.. wij volgen jullie op de voet! Denken er niet altijd aan te reageren....
  3. Sije Pool:
    Hallo Harma en Martin,

Leuke belevenissen en wat leuk dat jullie toch wat contact met de Japanse bevolking krijgen.Het zijn de kleine dingen die je bij blijven.
    Ik wens jullie nog veel reisplezier en dat jullie nog interessante dingen mogen beleven.
    Groet Sije.
  4. Corrie:
    4 augustus 2014
    Erg leuk dat contact met de bevolking en Harma ik zou zeker die 5 yen muntstukken bewaren hoor, wie weet brengt het echt geluk!