Hama - rikyu park

2 augustus 2014 - Tokyo, Japan

Vandaag mijn moeders verjaardag en hoewel ze al bijna 11 jaar niet meer onder ons is, blijf je de geboortedag herdenken, hoever we ook weg zijn.

Na het ontbijt hadden we uitgezocht welk park het dichts bijzijnd is en het makkelijkst om te komen.

Hama-rikyu park was het handigste.

En daar zijn we ook goed aangekomen zonder verkeerd te gaan.

Een mooi en groot park waar we lang hebben gelopen en gefotografeerd.

( zie foto's )

Het was een hele opgave om de hitte te trotseren maar we hebben het weer gered.

Veel in de schaduw maar dat helpt niet veel, zweten doen we toch wel.

Daarna zijn we een restaurant ingegaan om wat te eten, uiteraard weer met de stokjes.En veel water gedronken.

Omdat we al laat zaten te eten zijn we daarna terug gegaan naar het hotel.

In de ruimte naast het hotel waar we 's ochtends ons ontbijt kopen kun je de hele dag terecht. We hebben bij terugkomst daar wat limonade besteld, heerlijk met heel veel ijs, je komt echt bij na zo'n dag lopen in de hitte.

Het is een soort citroenlimonade, in hele grote glazen.

Op de kamer nog een uurtje gerust en toen een eettentje vlakbij het hotel gevonden.We zijn expres wat vroeg gaan eten want we wilden naar Ropongo om wat avond foto's te maken.

Maar voordat we gingen ook nog langs een grotere supermarkt gegaan, een andere waar we normaal komen. Deze had meer keus, ze verkochten zelfs pakjes chocolademelk van van Houten, we wisten niet dat dat bestond, grappig om te zien.

Wat fruit gekocht en cola. Onderweg komen we genoeg automaten tegen waar verschillende drankjes inzitten die je uit deze automaten kunt kopen, heerlijk gekoeld.De prijzen variëren van 80 tot 150 yen ( 100 yen is ca. 0,72 euro cent )

Om 7 uur vertrokken naar Ropongi, het is dan al goed donker. Het bezoekje heeft mooie foto's opgeleverd.

We waren om 21.45 uur weer op de kamer.

Nu even 2 vragen beantwoorden:

Karel, wij vinden de Jappanners erg buigzaam, ha, ha!

Ze storen zich eigenlijk niet aan toeristen, dus contact leggen gaat niet makkelijk. Toevallig vanavond in de metro was een vriendelijke Japanse vrouw, die naar ons glimlachtte en zelfs wat in het Engels zei en ons gedag zei toen we uitstapten. Maar volgens ons komt dat heel weinig voor dat zoiets weer gebeurt.

Corrie, in het hotel wordt redelijk tot goed Engels gesproken. Op de metrostations staat het ook wel in het Engels aangegeven maar niet altijd duidelijk. In restaurants wisselt het ook nogal, maar met handen en voeten komen we een heel eind. Als we wat bestellen kunnen we dat op de menukaart aanwijzen, daar staan foto's op. Of in de vitrine ligt het in plastic uitgestald.Maar dat aanwijzen werkt op zich goed.

Meer vragen zijn altijd welkom, als we kunnen, zullen we ze beantwoorden.

Inmiddels alweer bijna half 12, bedtijd!

Tot morgen volgers, wij vinden het erg leuk dat jullie ons volgen en geïnteresseerd zijn in deze reis.Dank nogmaals voor de reacties op het schrijven en / of de foto's.

1. Bert:
    2 augustus 2014
    Ha(r)ma.....zijn jullie nog in het hard rock cafe geweest. het zag er leuk aan de buitenkant.
  2. Sjerief:
    2 augustus 2014
    Respect voor de mooie reis die doorgaat in torenhoge tempraturen
  3. Jantje baas:
    Mooi Harma dat jullie er op deze reis bij stil staan, bijna 11 jaar geleden,
    verder: wat een geweldige reis en wat een indrukken, elke dag is een nieuw avontuur. Ik vind het zo knap dat jullie je steeds zo prima redden met ov, geld en het terugvinden van de hotels haha, zou mij niet lukken.
  4. Karel Knarren:
    3 augustus 2014
    He daar. Jullie maken lange dagen.
    De limonade ziet er erg lekker uit.
    En Nijntje .....in Tokyo.
  5. Karel Knarren:
    3 augustus 2014
    He daar. Jullie maken idd. lange dagen.
    Limonade ziet er erg lekker uit.
    En Nijntje......In Tokyo.

ps. dinsdag koelt het wat af.. Nog maar 32 graden:-)
  6. Tineke:
    3 augustus 2014
    Zijn jullie nog van plan om de grote vismarkt (Tsjukiji) voor vroege vogels mee te pakken? Het is de grootste vismarkt ter wereld, je kan daar een rondleiding krijgen (maar je moet wel geluk hebben, want er kunnen maar een x-aantal personen per keer mee).
    Ik dacht ik tip dit even: 't is de moeite waard en 's ochtends vroeg is het nog niet zo warm!
  7. P.rolff:
    3 augustus 2014
    hallo,mooi verhaal wederom van jullie en leuk die hardrocktent,moeite waard om naar binnen te gaan en de spieren los te maken
  8. Corrie:
    4 augustus 2014
    Bedankt voor jullie antwoord op mijn vragen! Leuk! Mooie foto's ook weer en bijzonder dat je daar ook Hollandse waren kunt kopen.