Warmte en waaiers

1 augustus 2014 - Tokyo, Japan

Hallo allemaal!

Vanmorgen ging de wekker om 7 uur.

Nog wat na suffen en om 8 uur opgestaan.

Naast het hotel zit een eet en drink gelegenheid dat al om 7 uur open is.

Daar kun je ook een ontbijt nemen voor een redelijke prijs.

Verwacht geen ontbijt zoals wij die in Nederland kennen.

Het is wat toast of sandwich en thee of koffie.

Maar voldoende om de dag mee te beginnen.

Na het ontbijt waren we klaar voor vertrek naar het Hachi standbeeld, van de bekende film Hachi.

Voor degene die de film niet kennen, het gaat over een hond die erg trouw is aan zijn baas en verder willen we niks verklappen, gewoon de film gaan zien!

We hadden al uitgezocht hoe we het beste konden reizen.

Helaas is er geen metrokaart voor een week, dus kopen we deze per dag, ongeveer 7 euro.

De kaart is geldig voor de gewone metrolijnen en voor de Toei lijnen.

Dat ging perfect naar Hachi, in een mum van tijd stonden we er.

Vandaar zijn we een stukje gaan lopen, niet te doen met de enorme hitte.

We zagen dat het 36 graden was en bijna geen wind.

Het zweet droop naar beneden. We zijn een warenhuis binnen gegaan op zoek naar Abba cd's. Moeilijk te vinden als alles in Japans staat en dus niet het alfabet zoals bij ons. Maar bij toeval toch gevonden. Ook in de winkel een enorme bak met waaiers waar we gelijk al gebruik van hebben gemaakt. We wilden ook met een andere lijn, de JR lijn. Daarvoor hadden we een ander kaartje nodig. Zo kwamen we weer in een andere wijk van Tokyo. Ook daar wat rondgelopen en foto's gemaakt en gefilmd. De warmte was bijna niet vol te houden, en we besloten terug te gaan naar het hotel. De terugreis ging niet zo snel als de heenreis.We hadden een verkeerde metro genomen en het was uitzoeken hoe we weer bij de goede metro kwamen. Maar dat gaat vrij snel alleen leg je te voet heel wat afstanden af onder de grond. En er zijn ontzettend veel uitgangen per station, dus we gokken steeds en dat is tot nu toe goed gegaan.

Het enige wat fout ging was dat ik met het kaartje niet door de uitgang kon, blijkbaar een uitgang die niet geschikt was voor het kaartje, moest er voor betalen om eruit te komen.

Martin is er door gekomen omdat hij achter iemand aan is gelopen en zo op dat kaartje er uitkwam.

Om 4 uur waren we terug in het hotel. We wilden nog wassen en dat kan in het andere gebouw van het hotel. Daar staat een wasmachine en droger. Alles binnen het uur schoon en droog, super!

Om 18 uur op zoek gegaan naar een restaurant, het eten met stokjes moet er nu echt van komen. We vonden een Koreaans restaurant en hebben daar gegeten. Ja we kregen het ook nog naar binnen!

Na het eten nog een ommetje gemaakt en zo is dag 2 in Tokyo ook alweer om.

Tijd om een douche te nemen en dan lekker plat, weer zoveel indrukken verwerken.

Ons hoofd raakt behoorlijk vol en dromen veel, althans ik.

Want het blijft zo bijzonder al deze dingen te zien.

Nieuwe foto's!

1. Sjerief:
    1 augustus 2014
    Dromen van de toekomst!
  2. Karel Knarren:
    2 augustus 2014
    Geweldige omgeving . Veel schreeuwende reclame's. De Japanners doen niet onder voor de westerlingen. Wat is jullie eerste indruk van bewoners?
  3. Corrie:
    2 augustus 2014
    Leuk dat beeld van Hatchi, is idd een mooie ontroerende film! Zo te zien is het eten met stokjes ook nog gelukt, knap hoor! Hoe maken jullie je verstaanbaar, spreken de meeste mensen wel Engels?
  4. NaMa:
    4 augustus 2014
    Nice to see Hachi dog statue. I have watched the movie, really emotional.