Droog en koud!

17 februari 2024 - Spånga, Zweden

Hej

Dank voor alle leuke reacties!

Genieten we ook van!

En fijn te lezen dat er al herkenningspunten zijn.

Vanmorgen konden we pas vanaf 7.30 uur ontbijten, dit geldt ook voor morgen.

Alsnog vroeg op pad, zo rond 8.45 uur.

Met de metro naar Slussen en vanaf daar gewandeld naar Monteliusvägen.

Met misschien wel het mooiste uitzicht op Stockholm.

Wat een verschil met gisteren qua weer.

Droog en het zonnetje was er ook al vroeg bij.

Een gure wind maar alles beter dan regen.

Vanaf het mooie uitzichtpunt zijn we weer naar beneden gelopen.

Ons voorgenomen een bus te pakken en zien waar we uit zouden komen.

We hebben gegokt op de tweede bus die langskwam, de eerste ging n.l terug naar T Centralen.

Dus werd het de bus richting Hornstull.

Vlakbij een parkje uitgestapt.

En verder gewandeld naar het eiland Langholmen, 1 van de 14 eilanden waar Stockholm uit bestaat.

We waren hier nog niet eerder geweest dus hebben we toch iets nieuws gedaan 😄

Via een leuk wandelpad, beetje glibberig, kwamen we bij de Västerbron ( Westerbrug)

Deze brug is 26 meter hoog en 600 meter lang.

Ook hier waren we nog niet eerder geweest, althans nog niet op de brug.

We hadden deze wel vaak op de foto staan.

Aan het eind van de brug was een bushalte, daar hebben we lijn 54 genomen naar T Centralen. Het liep inmiddels tegen twaalven en we waren wel toe aan wat eten.

Gisteren zagen we een wok restaurant dat ook een lunch buffet aanbood.

Daar zijn we vandaag beland, restaurant Tang.

Het was heerlijk!

Al snel werd het drukker maar wij waren mooi voor de drukte aan.

Vanaf Tang zijn we de winkelstraat ingelopen, deze komt uit bij het koninklijk paleis.

Na het koninklijk paleis komt Gamla Stan.

Goed geraden Tineke!

Dit was niet de bedoeling maar we waren toch in de buurt en wilden nog wat aanschaffen voor in huis, wat ook gelukt is.

En na zoveel lopen was de energie eigenlijk wel op en besloten we terug naar het hotel te gaan.

Om 15.30 uur waren we bijna op de plek van bestemming maar nog snel langs de ICA, supermarkt, om een sandwich voor de avond te halen.

Koffie en thee is in het hotel te krijgen.

Toen ik dit om half 5 wilde doen stond er een plateau met semla' s.

Mijn gedachte was, er gaan 2 semla' s mee naar boven en ik loop wel extra voor de koffie en thee.

Dus de sandwich moet nog even wachten.

Trouwens toen ik de koffie en thee ging halen werden er nog meer dozen met semla gebracht, ik ga vandaag maar niet meer naar beneden 😂.

Voor vandaag is het eerst weer klaar.

Foto' s zijn geplaatst.

De video lukt niet, de wifi is te slecht om een filmpje te uploaden.

We houden het in de gaten en anders maken we dit goed als we thuis zijn.

Tot morgen!

Groetjes van Martin en Harma

Toppie foto's💖🤩, thanks👍
  2. Liane:
    Wat mooi om zoveel bekende foto's en herkenningsplaatsen te zien.
  3. Alexander:
    17 februari 2024
    Eindelijk weer een Semla. 🙃. Ziet er allemaal mooi uit!
  4. Ina van Dijk:
    Weer genieten hoor, mooie foto's ook! Op naar morgen!
    17 februari 2024
    Fijn dat het weer wat mee speelde deze dag (wij hadden hier vandaag ook even een dag met een zonnetje er bij). Een mooie foto-oogst vandaag en mooie stadsgezichten van waar jullie zijn geweest. Leuk dat jullie het bord met de eiland-plattegrond ook even gekiekt hebben. Ik zie dat Stockholm wel heel heuvelachtig is
  6. Mariët:
    Wat weer prachtige foto's hebben jullie weer gemaakt.
    Gelukkig hebben jullie het droog gehouden vandaag, ook al was het koud.
    Geniet er van.
  7. Mirjam:
    17 februari 2024
    Ja, die semla's.. Heel lastig om die te laten liggen.
    Mooie foto's en wat heerlijk de bekende plekken te zien..
    18 februari 2024
    Toch weer wat nieuws gedaan. Jullie zijn nog lang niet uitgekeken in Stockholm.
    En ik ook niet. Zo leuk al die mooie foto's 💓

Thais, Chinees... lekker!

Als ik jullie was, zou ik het er met de sembla's in het hotel er maar even van nemen. Jullie wandelen ze er wel weer af. Mooie zondag gewenst en ik ben benieuwd waar jullie vandaag terecht komen (nee, geen gokje, want ik heb geen idee).
  9. Peter rolff:
    18 februari 2024
    wat een heerlijk verslag en wederom een hoop gezien, weer was gelukkig beter dan gisteren en voor de zoveelste keer in zweden en telkens toch iets nieuws ontdekken en wat een prachtige foto's hoor, kijk uit naar jullie volgende verslag, geniet er samen verder van
    Love the city view. lovely pics.