Regen en een gouden randje

16 februari 2024 - Spånga, Zweden

Beste allemaal!

Even wat antwoorden geven:

De reden om dit keer niet te schrijven was dat het voor jullie misschien minder leuk zou zijn om dezelfde dingen te lezen die we elke keer doen in Stockholm.

Maar hopelijk zijn de foto' s wel weer vernieuwend.

Wat de kaartautomaat betreft op Arlanda, je kon de bus tickets kopen via een QR code.

De verwachting was gewoon de tickets te pinnen.

Dat je dat ook net weer moest zien Mirjam 😄

Vannacht best goed geslapen in dezelfde kamer als vorig jaar.

Bij het opstaan viel de regen al met bakken naar beneden.

Het ontbijt hier is nog steeds prima en smakelijk.

Rond 8.30 uur zijn we vertrokken om als eerste de metro kaarten op te laden.

Gelukkig waren de groene nog in gebruik.

En kunnen we 3 dagen reizen met bus en metro.

Onderweg was er wat oponthoud op het spoor, we moesten een paar keer extra overstappen.

Maar uiteindelijk aangekomen op Skeppsholmen.

Want.... Martin wilde voor een 2de handtekening van Benny Andersson.

Jullie weten nog van vorig jaar?

Nu opnieuw proberen om mr. Andersson te spreken te krijgen.

In de stromende regen naar de studio, het was nog geen moment droog geweest.

De deur ging open, geen Benny, aan de man uitgelegd wat we kwamen doen en of Mr. Anderson aanwezig was.

Not yet, was het antwoord.

Hmm dat klonk veelbelovend.

Single afgegeven en na lunch moesten we terug komen.

Toen we weg liepen kwam een auto ons tegemoet.

Daar zaten 2 mannen in en de man naast de bestuurder leek op Benny volgens Martin.

De auto stopte voor de studio en daar stapte een 3de man in.

Wij zijn toen naar het Abba museum gegaan om daar wat te kijken in de shop, iets wat we ook elk jaar doen.

We vonden dat de shop minder wordt en persoonlijk nog commerciëler.

Vervolgens nog een broodje gegeten en toen was onze lunch voorbij.

Hopend dat de lunch elders ook voorbij zou zijn dus vol goede moed opnieuw naar de studio en verrassend genoeg regende het nog steeds.

Aanbellen en afwachten wie de deur opent.

Helaas......het was dezelfde man.

Maar met een goudkleurig gesigneerde singlehoes ( zie foto )

Vervolgens zijn we naar St. Eriksplan gegaan, voor de 2de hands platen zaken.

En waar Martin altijd wel iets vind voor zijn verzameling.

Eind van de middag hebben we gegeten bij de Thai, waar we nu ook elke keer komen.

Hier geen herkenning want het personeel verandert jaarlijks.

Inmiddels weer terug op de kamer.

Tijd voor droge kleding, zoveel regen hebben we nog niet eerder meegemaakt in Stockholm.

Zelfs Fabian van de receptie verontschuldigde zich dat er vandaag zoveel gevallen was.

Dit was niet gebruikelijk in de winter en voor Stockholm.

Tot zover 16 februari.

Foto' s toegevoegd.

Tot morgen.

Groetjes Martin en Harma

1. Corrie:
    16 februari 2024
    Ach wat jammer van het slechte weer, maar Martin gefeliciteerd met je tweede gesigneerde single hoor! Mooie foto's ook weer, veel plezier nog!
  2. Jan Wagenaar:
    16 februari 2024
    Mooie foto's van jullie eerste dag in Stockholm. Dat eten ziet er ook goed uit. Fijn dat het toch gelukt is om een handtekening op die single te krijgen.
  3. Tineke:
    16 februari 2024
    Eigenlijk altijd lees ik eerst de blog en dan kijk ik pas verder. Maar dit keer begon ik bij de foto's en het leuke is, dat ik de studio al meende te herkennen!

Dat jullie dezelfde dingen doen (wat heel begrijpelijk is, want die zijn de moeite meer dan waard!) klopt wel, maar dat maakt het juist voor mij ook een 'feest van herkenning'. Zooo blij dat jullie zoals vanouds bloggen 😍👌🤩

Geweldig die foto's. Ik krijg van Stockholm nooit genoeg. Maar jullie ook niet!
    Goeie nachtrust in jullie 'oude' kamer en morgen een mooie dag met hopelijk een nieuw laagje sneeuw. PS: ik gok dat jullie morgen naar Gamla Stan gaan.
  4. Marijke:
    16 februari 2024
    Weer mooi verhaal. Veel plezier nog in Stockholm en hopelijk wat droger weer. Groetjes
  5. Ina van Dijk:
    16 februari 2024
    Gaaf die handtekening, door Harma,zo te zien!! Dus, maandag nog een keer die kant op met een singel en dan zelf aanbellen, Martin! Benny komt altijd tussen 9.30 en 10.00 uur aan heb ik wel es gelezen...Niet geschoten is altijd mis!😁👍. Gaaf verslag van jullie dag,trouwens incl de fotos!!
  6. Saskia:
    Op naar morgen👍😃
  7. Peter rolff:
    16 februari 2024
    hoi wat leuk dat martin toch een gesigneerde singlehoes heeft van Benny Anderson, ook geslaagd misschien in winkel 2e handsartikelen ABBA, leuk foto;s hoor, verder leuk verslag en kijk uit naar de volgende
  8. Mirjam:
    😁😁😁Harma.

Jammer van het weer maar wat jullie al zeggen met een gouden randje. Geweldig hoor!
    Leuk die foto's!
    Op naar een nieuwe dag morgen..

Jouw reactie