Tot ziens Sydney, Hallo Tokyo

31 juli 2014 - Tokyo, Japan

De eerste dag in Tokyo zit er alweer bijna op.

Gisteren waren we nog in Sydney en nu alweer aan de andere kant van de wereld.

Om Sydney nog compleet te maken volgt hier in het kort het verslag van gisteren.

We hadden het ontbijt van het hotel genomen als afsluiter.

Was heerlijk en veel keus.

Daarna zijn we met de trein en bus naar Bondi beach gegaan.

Goed aangekomen!

Gewandeld daar en zelfs nog even de zee ingegaan met opgerolde broekspijpen.

Heb maar 1 x de kans om dit te doen.

We zijn op de bus gestapt om terug naar het hotel te gaan.

Onze vlucht was om 21.30 en we konden gelukkig onze koffers in het hotel laten staan tot aan ons vertrek.

We hadden de airbus geboekt, die ons om 18 uur naar het vliegveld zou brengen.

Voor die tijd nog wat gegeten en om 16.45 uur waren we terug bij het hotel.

Nog een uurtje zitten in de hal, dat was Sydney.

De bus was op tijd en om half 7 waren we op het vliegveld.

Het ging razend snel, we konden gelijk inchecken en de koffers achter laten.

Nog tijd om eventuele aankopen te doen maar Sydney is ontzettend duur zelfs duty free shoppen loont niet.

Iets later dan gepland ging de gate open. We hadden in het hotel al on line in gecheckt. De plek naast ons bleef leeg, ik durfde er bijna niet op te hopen dat ie ook leeg bleef want dan hadden we wat extra ruimte.

De deur ging dicht en wij hadden onze extra stoel, lekker!

Na veel korte slaapjes zijn we om 6.15 uur geland op Narita airport.

De hitte was al enorm zo vroeg.

En dan proberen naar het hotel te komen, iets waar ik het meest tegen opzag.

Geen pin automaat te vinden, wel een wisselkantoor waar we onze laatste Australische dollars konden wisselen.

Vervolgens bij het infocentrum gevraagd of er een bus naar ons hotel ging.

Nee, helaas. De metro was een ander optie, dat wisten we wel maar we wisten niet dat we dan 2x moesten overstappen. Niet zo handig als je nog vreemd bent.

De andere optie was met de Narita Express naar het station en vandaar met een taxi naar het hotel.

Het is allemaal nog even wennen hoe het er hier aan toe gaat maar je kijkt je ogen uit.We hadden 2 kaartjes gekocht voor de trein en dan wachten. Gereserveerde plaatsen in treinstel 2. het is allemaal goed gegaan en zo kwamen we aan op het station. Op de gok een uitgang zoeken en een taxi.

Gelijk gevraagd wat de taxi zou kosten, Tokyo staat bekend als een dure stad.

Toen de man de prijs noemde vonden we het heel erg meevallen.

Omgerekend ca. 12 euro. We waren al met al om half 11 bij het hotel. Voor wat extra geld mochten we de kamer om 12 uur in i.p.v 15.00 uur.

Daar hebben we gelijk accoord voor gegeven.

We wisten al dat de hotelkamers klein zijn in Japan, dus we keken niet raar op van een kamertje van 3 bij 3.Voordat we de kamer ingingen kreeg ik bij de receptie voor het aantal nachten dat we hier zijn cosmetische setjes mee.Alle dames krijgen dat.

Cleaning lotion, dagcreme, bodylotion en gezichts wash.

Op de kamer stonden de slippers klaar. In de douche ligt alles ook klaar voor gebruik, van kam tot tandenborstel. Zeer uitgebreid dus.

En verrassend was dat de wi fi gratis is. Hadden we niet meer op gerekend.

We hebben de koffers in de kamers gezet en zijn ook hier gelijk gaan slapen.

Om half 5 werden we wakker.

Daarna een korte wandeling rond het hotel gemaakt. Bij terugkomst de koffers zo goed en kwaad als het ging uitgepakt. Daarna zijn we wat gaan eten, deze eerste dag een burger king gedaan.

Daarna nog weer een korte wandeling.

De hitte is enorm, het is zeker ruim 30 graden. Nu is het tijd om te slapen.

We hebben net gedoucht en zullen zien wat we morgen gaan doen.

Eerst bijslapen!

1. Sjerief:
    31 juli 2014
    Bijkomen in het magische Japan, hypermodern, de tijd in de toekomst
  2. Tineke:
    31 juli 2014
    Leuk om nog even het staartje van Sydney en de eerste ervaringen op Japanse bodem gelezen te hebben. Hopelijk laat die rode stip (die je ook in de vlag ziet, de reizende zon) zich komende tijd wat minder zien en komt er wat koelte. Verrassend dat de prijzen in Tokyo vergeleken bij Sydney tot nu toe meevallen. En Burger King: veilige keus. Morgen gaan jullie vast voor wat avontuurlijkers. GENIET! Groetjes ook van Paul!
  3. Bert:
    31 juli 2014
    weer een mooi begin en gelukkig zijn de temperaturen ook normaal :)
  4. Mary Huyzen:
    31 juli 2014
    Wat hebben jullie de weblog goed bijgehouden tijdens deze drukke reis. Mijn complimenten!!! Geniet van Tokyo. Jullie hoofd zal ondertussen wel vol zijn van de vele indrukken. Hier is het ook erg warm geweest en nog steeds.Groetjes v. Mary.
  5. Karel Knarren:
    1 augustus 2014
    Goede morgen vanuit een redelijk zonnig Groningen.
    Ben ook benieuwd naar de foto's. M.n. van jullie kamer. 3 bij 3?
    O man. Veel plezier met deel 3 van de vakantie.
  6. Corrie:
    1 augustus 2014
    Geniet van Tokyo! De kamer van 3x3 is zeker berekend op die kleine Japannertjes, ha ha! Maar geweldig hoe compleet de inrichting (badkamer) dan toch wel is!