Ziel

29 mei 2023 - Harlingen, Nederland

Hallo allemaal,

Gisteren een dagje uit geweest naar Delfzijl ( of op z'n Gronings Ziel )

Met de trein waren we binnen een uur ter plaatse.

Ondanks dat het zondag was sloot de dienstregeling naar Delfzijl goed aan.

Een flink stuk gewandeld over de dijk, de zee trok zich terug en dat was mooi om te zien.

Langs het monument voor Ede Staal gelopen.

En we hadden veel bekijks van de schapen en lammetjes.

Op een bankje genieten van het uitzicht op de Waddenzee.

Er stond toch wel een stevige wind.

We kregen bezoek van 2 andere wandelaars die op weg waren naar de Pinksterfeesten.

Dit wisten we niet en deze mensen adviseerden ons om terug te lopen naar het Eemshotel

waar om 11 uur het sliksleeën zou beginnen.

Sliksleeën of kraiten, een krait is een kruising tussen een slee en step,

deze werd vroeger gebruikt door vissers om over het slik bij hun netten te komen.

Tijdens de wedstrijd ga je op zo'n krait een korte parcours afleggen en wie het eerst bij de bel is

heeft gewonnen.

We hebben hier kort naar gekeken.

Daarna zijn we langs de haven verder gewandeld en kwamen bij Farmsum.

Een mooi kerkje bewonderd.

En zo weer terug naar Delfzijl waar we een lekker broodje hebben gegeten.

Over een nog gesloten kermis terug gewandeld.

Om 14 uur hebben we de trein naar Groningen terug genomen.

Daar was het wachten op de trein richting huis.

Treinen naar en van Delfzijl gaan op de zondag maar 1x per uur.

Iets voor half 4 waren we thuis.

Zo hebben we een leuk uitje gehad ( zie foto's )

Tot binnenkort!

Groetjes, Martin en Harma

29 mei 2023
    Jullie hebben een lekker eind gelopen! Dank voor het zonnige verslag🌞🌞🌞!
    Zo dat was een flink eindje wandelen! Waarschijnlijk ook lekker uitgewaaid ;) lekker de wind door je haren! Leuk verhaal en bijzonder monument voor Ede Staal en natuurlijk ook weer mooie foto's erbij!
    29 mei 2023
    Bedankt weer voor het leuke verslag + foto's. Ondanks harde wind (ook bij mij) was het toch een zonnige dag. Mooi gezicht over de Eemsmonding en het Wad bij eb.
    Leuk om te lezen! Weer een typisch HAMA verslag. Bruist van de activiteit en heeft mooie plaatjes opgeleverd. Als ik het zo lees, krijg ik ook wel zin om daar eens te gaan kijken. Van Farmsum had ik nooit gehoord, maar lijkt me vanwege het mooie kerkje de moeite waard.
  5. Mirjam:
    29 mei 2023
    Wat een leuk uitstapje hebben jullie gemaakt! Mooie foto's ook..! Ik ben gek op het wad. Wad..? Ja Wad! 😊
  6. Peter Rolff:
    30 mei 2023
    zeker een leuk uit stapje, heel goed voor de ontspanning en de rust
    1 juni 2023
    That's a sunny outing. Beautiful pics near the sea.