Midwolda

11 juni 2023 - Hoogezand, Nederland

Hallo!

Gisteren hebben we een fietstocht gemaakt naar Midwolda.

Goed voorbereid zijn we om 8 uur vertrokken .

Het beloofde een warme dag te worden, nou warm zeg maar rustig een hete dag!

Gelukkig stond er aardig wat wind waar we op de heenweg wat nadeel van hadden.

Maar we zeggen altijd dan komt de beloning als we naar huis fietsen met mee wind.

Voor vertrek goed ingesmeerd met factor 50.

Via Zuidbroek, Noordbroek, Nieuw Scheemda en Nieuwolda kwamen we aan in Midwolda.

Uiteraard hadden we de nodige stops gemaakt en nog eens extra ingesmeerd.

We zijn het terrein van de Ennemaborg gaan verkennen.

Waar o.a de galerie van Maya Wildevuur ( onlangs overleden ) is.

Deze is momenteel gesloten, had er graag een kijkje willen nemen.

Wellicht een volgende keer.

Het terrein van de Ennemaborg is enorm groot en heeft 2 wandelroutes.

Wij vonden een lekker plekje in de schaduw.

Genietend van onze boterhammen kwam hij er aan.....

De man die alles weet van Midwolda, zoals hij zichzelf voorstelde.

Een leuk praatje gemaakt en hij gaf wat tips hoe te fietsen door het gebied.

We hebben de korte route genomen omdat we graag bij het oorlogsmuseum wilden kijken.

Dit staat in het dorp bij een woonhuis, heel kleinschalig.

Helaas was alleen de hond thuis, die reageerde op ons aanbellen.

Het museum hoorde open te zijn, dit was jammer.

Inmiddels was het enorm heet.

We besloten een schaduwrijk plekje te zoeken om ons nogmaals in te smeren en

aan de tweede fles water te beginnen.

Daarna zijn we op de fiets gestapt en aan onze beloning begonnen.

Langs de Vicarie, waar Imca Marina eens gewoond heeft en ook als trouwlocatie gebruikt werd.

Tijdens de terug reis zijn we vaak gestopt om te drinken.

Uiteindelijk om 3 uur weer thuis.

Midwolda is ca. 18 km vanaf Sappemeer.

We vonden de fietstocht de moeite waard, zie foto's.

Tot de volgende keer!

Groetjes, Martin en Harma

1. Mariët:
    11 juni 2023
    Zo zie je maar ook wij hebben mooie plekjes in het noorden die zeker de moeite waard zijn voor een bezoekje. Er zijn weer mooie foto's gemaakt
    Mooie reportage, hoor. Een verrassende trip in eigen regio. Weer eens iets heel anders dan jullie buitenlandse reizen.
    11 juni 2023
    Bij 'Midwolda' dacht ik al aan Maya Wildevuur. Maar toch was ik niet helemaal zeker of dat het plaatsje is waar de Ennemaborg is. Ja dus! Ik zou daar ook graag eens willen kijken. Jammer dat Maya Wildevuur er niet meer is. Ik heb wel eens filmpjes gezien van de Ennemaborg, waarin zij de kijker rondleidt. Een hele kleurrijke vrouw in een heel kleurrijk interieur.
    Prachtig tochtje hebben jullie gemaakt. En dapper hoor, met dit weer.
  4. Peter Rolff:
    11 juni 2023
    kan je toch zien dat nederland mooi is, mooie foto;s hoor
  5. Jantje:
    Leuk om te lezen!
    12 juni 2023
    Jullie hebben er een leuke dag van gemaakt, misschien iets te warm voor zo'n eind fietsen, maar leuke foto's ook! Leuk om ook langs de vicarie te komen, ooit foto's van gezien toen Imca er nog huwelijken sloot.
  7. Mirjam:
    13 juni 2023
    Wat heerlijk.. lekker fietsend door het mooie Groningse laaand!

Ik heb daar al aantal keren gewandeld daar en in de omgeving! Blijft mooi