Weerzien met Pettah

30 juli 2019 - Maharagama, Sri Lanka

Weerzien met Pettah.

Hallo allemaal!

Het laatste nieuws uit Sri Lanka……

Gisteravond hadden we onze tuk tuk chauffeur gebeld

om te vragen of hij vandaag tijd had en dat was gelukkig het geval.

Rond 10 uur was hij er en kon hij ons kris kras door de stad vervoeren.

Van ATM machine, naar Pettah, de Lotus Tower en tot slot het strand van Mount Lavinia.

Eerst maar geld halen bij de ATM machine.

Vervolgens naar Pettah.

We blijven de wijk fascinerend vinden daarom ook dit keer een bezoek gebracht.

En natuurlijk veel foto’s gemaakt en gefilmd, ook voor ons blog.

Van Pettah naar de Lotus tower, deze is nieuw en had al open moeten zijn.

Maar door de gebeurtenissen met Pasen is dit uitgesteld.

Wanneer het geopend wordt is nu nog niet bekend.

Na deze fotostop zijn we op weg gegaan naar Mount Lavinia, dit is een lange rit.

We hebben een stop gemaakt bij KFC want het was inmiddels al 12. 30 uur.

We hebben daar met zijn drieën gegeten.

Daarna naar Mount Lavinia.

We hebben wat zand meegenomen van het strand, als souvenir,  en willen proberen thuis er iets leuks mee te gaan doen.

Het zand naderde het kookpunt, er was bijna niet op te lopen.

Na een aantal foto’s gemaakt te hebben, gefilmd en een filmpje voor jullie, zijn we naar de tuk tuk gegaan.

Instappen en op weg naar ons privé zwembad.

De middagen zijn te heet om iets te ondernemen dan blijft het zwembad over, heerlijk!

We merken dat het eind van de vakantie er aan zit te komen.

Voor de laatste keer vandaag gewassen.

Morgen het laatste uitje met de auto, dus afscheid van onze aardige chauffeur.

Donderdag en vrijdag nog met de tuk tuk op pad.

Goed bedenken wat we nog willen kopen want er zal vast wat tijd over heen gaan voor we weer de gelegenheid hebben dit mooie land te bezoeken.

Voor vandaag is het eerst weer klaar.

Veel plezier met de foto’s en 2 filmpjes. (let op bij 1 filmpje zit een beschrijving van Martin)

Oja Corrie ook wij hebben geen idee wat die gekleurde bladeren zijn. We vonden ze ook bijzonder.