Afzien

29 juli 2019 - Maharagama, Sri Lanka

Afzien

Beste volgers,

Antwoord voor Jan:

Het verkeer is zeker chaotisch en wij zeggen dan ook, als je 1 dag met een auto door het verkeer heen komt, heb je je rijbewijs zeker verdient.

We hebben een filmpje toegevoegd om een indruk te geven en dan is dit nog niet eens het drukke Colombo……

We hadden voor vandaag de chauffeur geregeld.

Omdat we naar de Tudugala Ella waterval wilden, ongeveer 60 km zuidelijker dan Colombo.

Vanochtend stond de auto om 8 uur bij het hotel.

We hebben er ongeveer 1,5 uur over gedaan, veel zoekwerk voor de chauffeur.

Hij kende de weg ook niet erg goed, ja…..we weten wat we uitzoeken!

Maar dan toch aangekomen en een stukje rubberplantage gezien voordat we bij de waterval kwamen.

Ja we hadden er iets meer van verwacht maar dat zou nog komen!

We konden klimmen naar boven, pfff en dat in de hitte, met hoogtevrees en ook nog een zere enkel.

Dubbel gekkenwerk natuurlijk.

Maar we hebben het toch maar weer gedaan.

Bij Martin ging dat soepel, voor mij viel er weer veel te overwinnen.

Elke keer weer die grens over maar met hulp van beide mannen is het gelukt.

Zelfs een eng bruggetje over, zie foto.

Martin is nog een klein stukje hoger gegaan, de held!

Tijdens het rust moment gelukkig kunnen genieten van het prachtig uitzicht.

Daarna de moed verzamelen om dezelfde weg terug te nemen.

Blij dat we weer terug bij de auto waren.

Het was enorm afzien maar uiteraard de moeite waard!

Via dorpsweggetjes terug gereden naar Colombo.

Werkelijk enorm mooi.

Martin is naast de chauffeur gaan zitten om de terugrit gedeeltelijk te filmen.

Bij Pizzahut een stop gemaakt en daar hadden ze zowaar cappuccino, wat smaakte die goed!

Koffie is hier bijna niet te krijgen, alleen oploskoffie.

Bij aankomst in Colombo nog een paar dingen van ons souvenirs lijstje kunnen strepen.

En samen met de chauffeur kiri pani geprobeert.

Dit is buffel yoghurt met suikerstroop.

Dus zeker een geslaagde dag gehad.

We zijn hier vanmiddag nog in het zwembad gesprongen.

Want ook vandaag was het extreem heet.

Geniet van de foto’s en het filmpje!

Groetjes, Martin en Harma

1. Tineke:
    29 juli 2019
    Gezien de omstandigheden bijna een soort van survivallen. Maar WAUW wat een foto's!!! Jullie fotoboek wordt steeds mooier. En leuk dat Martin lekker filmt. Dat wordt straks thuis heel erg nagenieten.
  2. Ina van Dijk:
    29 juli 2019
    Prachtige fotos!! Zo mooi te zien dat jullie overal komen en mooie plekken bezoeken!! Top!
  3. Jan Wagenaar:
    29 juli 2019
    Nou, nou, dat was weer een heel avontuur en waar jullie heel wat geduld en moeite voor over hebben gehad. Het heeft allemaal wel weer mooie plaatjes opgeleverd ! Forceer je zere enkel overigens niet, Harma. Bedankt voor het filmpje vanuit de tuk-tuk, Martin.
  4. P.rolff:
    30 juli 2019
    wederom mooie foto´s, wat de prachtig land is het toch en ook apart de persoon die het verkeer moest regelen, chaotisch, maar wederom een prachtige dag gehad, hoe gaat het nu met de enkel van Harma, heeft tijd nodig om te herstellen maar toch zoveel ondernemen knap hoor
  5. Corrie:
    30 juli 2019
    Mooie foto's weer! Wat zijn die rode vlekken op de plantenbladeren? Pas maar op met je zere enkel Harma met al dat klauteren, petje af dat je het doet en durft vooral!
  6. Dimitris:
    30 juli 2019
    What an adventurous day !!!