Tuk Tuk deel 2

15 juli 2014 - Colombo, Sri Lanka

Beste allemaal,

Het gaat ons goed, Martin knapt weer wat verder op en dat is fijn.

Gisteren hebben we ons echt aan de voorgeschreven rust gehouden.

De hele dag in het hotel gebleven, wat extra geslapen en bij het zwembad gezeten. Een echte vakantiedag dus.

Voor vanmorgen had Nalin een tuk tuk geregeld.

We hebben een behoorlijk lijstje van wat we graag willen zien maar we beseffen ons ook dat we veel weg moeten strepen omdat dat niet haalbaar is. De afstanden zijn toch te ver en dat kost te veel tijd.

Maar vanmorgen kwam de tuk tuk weer mooi voorrijden en konden we een aantal dingen doen in Colombo. Als eerste zijn we naar het Budhist Cultural Centre gegaan. In de winkel een paar dingen aangeschaft. o.a een boekje over Poya dag. Het is een kinderboekje maar voor ons goed.Elke maand heeft zijn eigen boekje en wij vonden juli wel toepasselijk om te kopen omdat we deze hebben meegemaakt hier.Daarna naar het postkantoor, ook een hele onderneming om wat postzegels te kopen. Ik stond in de rij als nr. 2 maar mensen gaan gewoon voor om ook zegels te kopen of pakketjes af te geven. Eindelijk was ik dan aan de beurt. Maar na het afrekenen ben je er nog niet, ik moest een paar postzegels plakken met lijm en kwastje en dan in de bus gooien.Hopelijk heb ik de post in de goede bus gegooid en komt het allemaal aan.

Daarna verder richting World Trade Center. In de parkeergarage de tuk tuk gestald. Nalin aan de telefoon hoe we uit de parkeergarage konden komen en via het WTC naar het Dutch Hospital moesten lopen, dit is aan de overkant van de straat.

Daar hebben we kort gelopen en wat gegeten.

De volgende stop was de vuurtoren.

Van dat punt terug en langs het parlements gebouw op weg naar Foodcity, de supermarkt.

Na de inkopen terug naar het hotel, het was al na tweeën, lunchtijd in Colombo dus ontzettend druk op de weg.

Om half 3 waren we op de kamer, in vogelvlucht de thuiskomst gezien van het Duits elftal.Eind van de middag hebben we nog op het dakterras gezeten,

En om 7 uur vanavond ons eerste curry maaltijd geprobeerd. We hadden het steeds uit moeten stellen vanwege de darmproblemen.

Martin de beef curry en ik de vis curry.Gecombineerd met resp. witte en gele rijst en boontjes. Heerlijk en niet al te heet gekruid. Dus morgen waarschijnlijk weer maar dan een andere curry.

Inmiddels is het alweer bijna bedtijd voor ons. Nalin heeft gebeld en morgen gaan we verder met de tuk tuk, Colombo verkennen o.a het Dutch Period museum en de Wolvendaal kerk.

Tot morgen.

Foto's zijn toegevoegd.

1. Bert:
    15 juli 2014
    gelukkig gaat het steeds beter.
    we blijven jullie volgen.
  2. Mineke:
    15 juli 2014
    Fijn, dat jullie je beter voelen!
    Mooie verhalen en foto's!
    Groet Mineke
  3. Sjerief:
    15 juli 2014
    Reizen, reizen zet de mooie tocht voort!
  4. Mary Huyzen:
    16 juli 2014
    Fijn dat Martin weer beter is en jullie alles weer kunnen eten. Mooie foto's! Hoe vonden jullie de Rambutan? Lekker he. Ik ben er dol op. Zal jullie later vertellen hoe ze genoemd worden. Goed dat Nalin de Tuk Tuk voor jullie regelt; dan weet je dat hij safe is. Nog veel plezier wens ik jullie. Groetjes van Mary.
  5. Corrie:
    16 juli 2014
    Reizen houdt je in beweging... Fijn dat het met Martin weer goed gaat! Vooral genieten nu!
  6. Margriet:
    16 juli 2014
    mmmmmmmmmm curry! Fijn dat jullie dit weer aankunnen!