Kandy - Een zware dag

14 juli 2014 - Colombo, Sri Lanka

Gisteren vroeg uit de veren vanwege ons bezoek aan Kandy.

Nalin en co hadden een busje gehuurd en kwamen rond 8 uur ons van het hotel ophalen.

De tijden zijn altijd bij benadering want je weet van te voren niet hoe druk het op de weg is.

Ons eerste stop was bij de apotheek omdat Martin nog steeds niet in orde is.

Wederom Imodium gekocht en mocht dit nog niet helpen andere medicijnen tegen een darminfectie ( inmiddels is Martin daar vanochtend aan begonnen en we hopen dat dit gaat werken )

Daarna op weg naar Kandy, dat ongeveer 116 km van Colombo ligt maar waar je wel 3 uur over doet om er te komen.

Onderweg nog een keer gestopt om foto's te maken van een fruit verkoopster, Nalin kocht rambutans en dat gaf mij de gelegenheid wat foto's te schieten.

Toen door naar het olifanten weeshuis, Pinnawela.

We mochten een ritje op een olifant maken maar toen ik het zag ben ik afgehaakt, Martin is opgestapt en Nalin heeft mijn plaats ingenomen.

Samen met Manoja en Geilee ben ik naar de badderplaats van de olifanten gelopen, we konden daar foto's maken en dan weer terug naar de plaats waar Martin en Nalin terug zouden komen na hun ritje.Martin was zeer enthousiast over de rit. Ook voor Nalin was het de eerste keer op de rug van een olifant.

Na afloop zijn we naar het busje gegaan en moesten we verder naar Kandy.

Begin van de middag kwamen we aan in Kandy. Als eerste naar de Pizzahut om iets te eten en nog meer te drinken. Daarna zijn we naar het Ceylon thee museum gegaan, een prachtige rit door de bergen.

Na een vriendelijke rondleiding uiteraard wat thee gekocht.

En foto's gemaakt in en rond het museum.

Na afloop op weg naar de Sri Dalada Maligawa, de tempel van de tand.

Nalin en Manoja hadden voor ons een bloem gekocht zodat we ook mee konden doen aan de ceremonie.

Na de slippers weer afgegeven te hebben konden we de tempel in.

Ook kleding verwisseld, een lange broek en rok en lange mouwen.

Wat een mensen en wederom zeer indrukwekkend. Het is moeilijk te omschrijven wat je allemaal ziet en voelt.

Manoja begeleidde me tijdens de bloem ceremonie. Daarna nog wat foto's gemaakt van het complex. Ook de aapjes staan op foto.

Inmiddels was het al bijna half 6 en besloten we wel richting huis te gaan. Het is ook een lange rit terug en het wordt tegen zessen al donker.

In het donker op de weg is niet echt een pretje.

Maar we zijn dankzij de chauffeur veilig in het hotel aangekomen om 20.45 uur.

Afscheid van Nalin en Manoja genomen en we hebben ze beloofd vandaag absolute rust te nemen. En dat is ook wel nodig na zo'n vermoeiende dag. De hitte mat je compleet af. Maar wat een prachtige dag en wat hebben we veel gezien.

Al deze indrukken gaan mee in de koffer!

Voor foto's, zie de foto pagina van dag 5.

1. Bert:
    mooi!
  2. Corrie:
    14 juli 2014
    Wat een indrukken doen jullie op tijdens deze reis zeg! Hopelijk knapt Martin ook weer wat op.
  3. LiMi:
    14 juli 2014
    .......... Mooi wat jullie allemaal zien en beleven. Wat een ervaringen. Sterkte gewenst voor Martin. Raad van Liane is even geen koffie drinken..
  4. Annieta:
    14 juli 2014
    Wat een indrukwekkende reis maken jullie prachtig.
  5. Margriet:
    14 juli 2014
    Een super vakantie klinkt het! Zo een andere wereld. Lekker, rambutan is een lycheesoort .... Zakken vol lychees lust ik wel! Mooi, alle rituelen. Wat je voelt / ervaart ... Kan me voorstellen dat het moeilijk is om in woorden uit te drukken. Ik hoop dat Marten weer heel snel helemaal het oude is.
  6. Margriet:
    MarTIN :-), sorry
  7. NaMa:
    14 juli 2014
    Pictures really tells the story of the day and fun!
  8. Sjerief:
    15 juli 2014
    Mooie sfeer en emotie vastgelegd. De plaatjes wekken een zeer bijzondere impressie op.