Nederlandse invloeden

16 juli 2014 - Colombo, Sri Lanka

Vandaag zijn we in de tuk tuk naar het Dutch Period museum geweest.

Midden in de wijk Pettah.

Pettah staat bekend om de vele bazaars en markten.

Het museum viel iets tegen en er werd veel geld gevraagd om te filmen.

Dus hebben we niet gefilmd, alleen wat foto's gemaakt.

Daarna zijn we naar de Nederlands kerk Wolvendaal gebracht, ook in Pettah.

We kregen een leerzame rondleiding en zagen grafstenen met Nederlandse opschriften.Apart om onze moedertaal hier terug te lezen.

Na het bezoek zijn we met de tuk tuk, via Barefoot de kledingwinkel, terug naar het hotel gereden.

Maar voordat we uit Pettah waren kregen we kort de tijd te fotograferen in deze fotogenieke wijk.We hebben gefilmd en gefotografeerd, wat hele mooie beelden opleverde. Inmiddels hebben we al besloten om daar terug te gaan en meer vast te leggen.

Voor morgen is een busje met gids geregeld die ons naar Galle brengt en ons daar rond leidt.

We gaan nu vroeg slapen, morgen wordt vast een indrukwekkende dag.

Nieuwe foto's van vandaag zijn bijgevoegd.

1. Tiny en Riemert:
    16 juli 2014
    Wat kunnen jullie mooi schrijven het is net af wij er zelf bij zijn.
    Fijn dat jullie weer helemaal beter zijn.
    Welterusten voor straks wat zullen jullie lekker kunnen slapen elke dag.
    Het zijn intensieve dagen voor jullie.
    Lieve groet Tiny en Riemert
  2. Sije Pool:
    16 juli 2014
    Gelukkig gaat het met jullie gezondheid weer beter. Wat bijzonder om dan grafstenen te zien met een nederlandse opschrift.
    Jullie komen ogen en oren tekort.
    Rust maar lekker uit voordat de volgende excursie weer plaats vindt.
    Ik kijk uit naar jullie volgende reisverslag.
    Groet Sije.
  3. Tineke:
    16 juli 2014
    Wat is Pettah leuk!! Ben er helemaal weg van. Goeie keus lijkt me om nog eens terug te gaan. Ben nu al benieuwd hoe Galle is. En inderdaad: het is net of we met jullie mee op reis zijn. Erg leuk deze blog. Minder was alleen dat ik even niet er op kon schrijven.
    Lieve groet, Tineke (& ook van Paul natuurlijk).
    PS: even een nieuwtje -> wij gaan in september toch niet naar Zwitserland, maar naar Venetië. Ik heb net geboekt en heb voor een goed (wat duurder) hotel gekozen en gaan daarom maar kort. Drie nachtjes. Maar enorm veel zin in!