Galle

17 juli 2014 - Colombo, Sri Lanka

Terug uit Galle, wederom een vermoeiende dag want hij begon vroeg.

Om 6 uur zijn we opgestaan. De gids die Nalin geregeld had zou ons om 8 uur van het hotel halen. En het was een man van de tijd want om 7.55 uur waren we al onderweg.

Via de "oude" weg richting Galle met onderweg een aantal stops. Colombo - Galle is ongeveer 120 km.

De eerste stop was bij een tempel waar we niet echt op gerekend hadden en ik dus ook niet op gekleed was ( korte broek en mouwloos shirt ) De gids heeft een sarong en t shirt voor mij gekocht zodat ik naar binnen kon. Na een kort bezoek verder naar het schildpad project. Ongeveer halverwege Galle.

Voordat we daar kwamen een stop gemaakt om een kokosnoot te kopen en genieten van de inhoud.

Het schildpad project doet goed werk, ze kopen de eieren en graven deze in totdat ze uitkomen en in het reservaat kunnen opgroeien en zo een betere kans tot overleven hebben. We hebben verschillende soorten en maten gezien. Ook een aantal schildpadden met 1 oog. Na afloop een donatie gegeven voor deze mensen en hun werk.

Vervolgens zijn we naar het maskermuseum gegaan. Ook daar kregen we een rondleiding en werd een donatie op prijs gesteld.

Door naar het strand om echte bounty foto's te maken.Schitterend.

En uiteraard onderweg zagen we prachtige dingen en mensen die het fotograferen meer dan waard zijn.

Uiteindelijk kwamen we rond het middaguur aan in Galle, eerst maar een hapje eten voordat we Galle gaan bezichtigen.

Het is bloedheet, zodra je stil staat voel je het zweet langs je lichaam sijpelen.

We gaan naar fort, klimmen dus want de auto komt er niet.

Galle heeft Nederlandse invloeden en dat is nog te zien.

Boven gekomen heb je een prachtig uitzicht op de stad en de zee. Terwijl we staan te filmen en fotograferen komt er een schoolklas voorbij. Ze hebben al snel door wat we aan het doen zijn en beginnen enthousiast te zwaaien en te groeten.

Daarna gaan we naar beneden naar de Leynbaanstraat, daar is een museum met Nederlandse spullen zoals Delfts blauwe potten, boeren bont servies en jawel onze goeie oude gulden, papiergeld, een tientje en een geeltje.

Ook waren ze er aan het kantklossen.

Na afloop van de rondleiding ook daar een donatie gegeven.

Het einde van de dag naderde, het was half 4 dat we Galle verlieten en het plan was om via de snelweg terug te rijden naar Colombo. Maar we wilden nog 1 ding erg graag zien, de paalvissers.

En we hebben ze gezien, wat een prachtig gezicht, Helemaal tevreden met deze dag gaan we terug naar het hotel. Weer zoveel mooie dingen gezien.

We hopen dat jullie via de foto's ook een indruk krijgen van deze dag maar vooral ook van het leven en de mensen hier.

Morgen een welverdiende rustdag!

1. Sjerief:
    17 juli 2014
    Cultuur van de oudheid, bijzonder! De wereld is een schoonheid.
    Niets gaat zomaar voorbij...
  2. Bert:
    17 juli 2014
    inderdaad, mooie stranden. het blijft mooi en vermoeiend dus.
  3. Karel Knarren:
    18 juli 2014
    He, heb net een berichtje achter gelaten maar schijnbaar is er iets mis gegaan.
    Schreef: Bijzonder om te zien dat we middels de VOC daar geschiedenis hebben liggen. Tevens zijn de paalvissers verwonderingswaardig.
  4. Marjolein:
    18 juli 2014
    Mooi foto's. Veel plezier nog!