Rustdag

18 juli 2014 - Colombo, Sri Lanka

Gisteravond hoorden wij van de grote vliegtuigramp.

Een zwarte bladzijde voor Nederland, we proberen zo veel mogelijk het nieuws hier te volgen via internet en tv.

Na de nieuwsuitzending van vanmorgen zijn we naar de spoorlijn achter het hotel gelopen.

Over het spoor en daar zijn we gaan zitten, aan de ene kant het spoor en aan de andere kant de Indische oceaan.Wachten op de treinen die voorbij zouden komen.

Normaal komen er wel een stuk of 4 per uur voorbij, nu dus niet. We hebben er maar 2 gezien. De bedoeling was om foto's te maken en dat hebben we ook gedaan maar niet zoveel waar we op gehoopt hadden. Waarschijnlijk komt er nog wel een herkansing.Wat we wel hebben gezien zijn veel kleine zwarte krabben.

Na een uurtje zijn we terug gegaan naar het hotel. Op de kamer de laatste ontwikkelingen gevolgd via de tv.

Aan het eind van de middag zijn we naar het dakterras gegaan en hebben daar nog een poos van de zon genoten.

Gegeten om 7 uur in het restaurant van het hotel, We zijn inmiddels helemaal gewend aan de pittige Paal Rasam soep.

Vervolgens nog weer een uurtje op het dakterras, het zit daar gewoon erg prettig.

Ook alweer gedoucht en bijna tijd om te slapen.

Morgen wordt een hete dag, dat zijn alle dagen hier maar deze wordt extra warm, we gaan oliebollen bakken voor Nalin, Manoja en Geilee.

We hopen op een goed resultaat zodat ze eindelijk kunnen proeven hoe oliebollen smaken.

Voor straks wensen we jullie een goede nacht.

1. Sjerief:
    18 juli 2014
    Zoveel onschuldigen gegaan naar het huis van de sterren..
    Een zomerse dag met zwarte zonnestralen.
  2. Sije Pool:
    18 juli 2014
    Hallo Harma en Martin,
    Inderdaad een afschuwelijke ramp heeft er gisteren plaatsgevonden
    Het is nog niet helemaal duidelijk maar ws. is dit vliegtuig door een raket van de Russische Separisten in Ukraine neergeschoten.
    Ik ben er nog steeds ondersteboven van. Vandaag is het ook tropisch in Nederland en ik moet vannacht weer in Internos/Alliance gaan werken. Morgen verwachten ze 35 graden dus nog erger.
    Deze temperaturen zijn ws. normaal in Sri Lanka.
    Ik kan er helaas slecht tegen. Ik krijg steeds meer indrukken van Sri Lanka door jullie verhalen en foto's.
    Ik wens jullie nog veel reis plezier en geniet er van lekker van.
  3. Corrie:
    20 juli 2014
    Ha,ha oliebollen bakken in die hitte, grappig! Helaas heel wat minder grappig is de ramp met het vliegtuig. Hoorde vanmorgen op het nieuws (20-7) dat de lichamen van de slachtoffers door de rebellen zijn weggehaald en niet bekend is waar ze zijn... Vreselijk allemaal... Maar jullie moeten gewoon gaan verder genieten hoor!