Oliebollen

19 juli 2014 - Colombo, Sri Lanka

Vandaag was het oliebollendag in Sri Lanka.

Zolang we Nalin en Manoja kennen hebben we beloofd, dat als we elkaar ooit zouden ontmoeten, wij oliebollen zouden maken.

Dus in onze koffer zat oliebollenmix, krenten en poedersuiker.

Vanmiddag ( alweer ) met de tuk tuk naar het huis van Nalin en Manoja.

Ze wonen in Colombo maar wel 20 km van het hotel af. De rit duurde ongeveer een uur. Helemaal niet vervelend want onderweg kijk je je ogen uit. En het levert weer mooie foto's op.

Manoja had de lunch klaar, en terwijl de mix stond te rijzen konden wij genieten van heerlijke sandwiches.

Daarna ben ik begonnen met het bakken, gek idee dat je zover van huis en bij 30 graden oliebollen staat te bakken. Maar het was de moeite waard, ze waren goed gelukt en ze vonden ze lekker. Daar deden we het ook voor.

1 pak oliebollenmix achtergelaten en uitleg gegeven zodat Manoja ze zelf ook kan bakken.

Daarna kregen we nog prachtige kadootjes. O.a een mooie verftekening van Geilee en kussenslopen met laken van Manoja's moeder, servetten en 2 bekers.

Manoja had 2 prachtige kunstwerken gemaakt, dus we zijn enorm verwend.

Om kwart voor 5 met de tuk tuk terug naar het hotel.

Op het dakterras bijkomen van deze bijzondere middag.

Nu is het alweer bijna bedtijd, de tijd vliegt.

Morgen gaan we shoppen, we hebben geld meegekregen uit Nederland, om kleding te kopen voor Geilee.

Foto's weer bijgevoegd van vandaag.

1. Sjerief:
    19 juli 2014
    "Winter" in July...!
  2. Corrie:
    20 juli 2014
    De oliebollen zijn dus goed gelukt, grappig met die hitte! Gisteren was het hier 35 graden dus ook tropisch! Mooie foto's!