Thuis!

19 augustus 2018 - Gotenburg, Zweden

Beste lezers,

Inmiddels zijn we al weer een aantal dagen thuis maar voor de volledigheid beschrijven we nog de terugreis.

Na het laatste ontbijt in het hotel zijn we de koffer in gaan pakken.

23 kg mag er mee in de koffer.

De heenreis kwamen we tot 19 kg maar met al het vinyl zouden we ruim boven de 23 kg uitkomen. Dus daar hebben we goed over nagedacht.

1 tas met alle lp's, singles en cd's zou Martin mee nemen het vliegtuig in.

( Bij aankomst op Schiphol hebben we deze in de koffer verwerkt )

Om ca. 9 uur hebben we het hotel verlaten en zijn op ons gemak naar de halte van de  Flygbussarna ( airportbus ) gelopen.

De bussen gaan vaak dus lang hoefden we niet te wachten.

De rit duurt ongeveer 30 minuten.

Het liep allemaal soepel. Voor de zekerheid de koffer nog gewogen.

Met een paar souvenirs en de flesjes gembershot woog deze 22 kg.

Heel netjes!

Toen begon het lange wachten......

De vlucht was om 14.15 uur.

Koffie drinken, een hapje eten en dan is het zover.

We gaan naar huis.

Een korte vlucht maar wel 1 met veel schommelingen.

We zijn om 15.45 geland en een half uurtje later hadden we de koffer.

Vervolgens de lange reis naar Hoogezand.

Om 19.35 uur kwamen we aan op station Martemshoek.

En dan komt het laatste en tevens vervelendste stukje.

Bijna 25 minuten lopen naar huis.

Iets voor achten stonden we uiteindelijk binnen.

Moe maar voldaan.

Het weekend staat in het teken van alles bijwerken o.a het blog.

En napraten over Gothenburg.

Beiden vonden we Gothenburg geen geweldige stad.

Maar buiten Gothenburg is het prachtig.

Gisteravond hebben we de film bekeken en ja de eilandjes zijn erg bijzonder.

Er straalt zoveel rust van uit, prachtig!

Nu zullen we niet snel weer voor Gothenburg kiezen.

In Stockholm voelen we ons meer op onze plaats.

En ondanks dat het de hoofdstad is, is Stockholm toch wel goedkoper.

Maar we zijn blij dat we Gothenburg hebben gezien, dit kan weer van het lijstje worden gestreept.

Wij zijn weer een beetje opgeladen na zware en verdrietige weken.

Het verdriet zal uiteraard blijven maar krijgt op den duur ook een plaats.

Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties!

Tot de volgende reis......wanneer en waar dat ook moge zijn!

(Ook nog wat laatste foto's erbij gevoegd)

Lieve groet, Martin en Harma

1. P.rolff:
    19 augustus 2018
    hallo Martin en Harma, welke thuis weer, goed deze week wat ontspanning te hebben opgedaan na de verdrietige periode, alles komt wel op zijn plaats, heeft tijd nodig, trouwens wederom mooie foto`s
  2. Saskia:
    19 augustus 2018
    Geniet nog maar even lekker na👍 en nog een beetje langer van alle cd's enzo natuurlijk😁
  3. LiMi:
    Hoi hoi....
    Wat fijn dat jullie weer wat opgeladen zijn na de zware verdrietige weken en genoten hebben van de dagen en de indrukken van Gotenburg maar vooral van buiten Gotenburg.
    Sinds gister is op NPO 3 een Misdaadserie van 5 delen begonnen. The Sandhamn murders. De aflevering van gister speelde zich al op de (vissers) eilandjes die jullie hebben bezocht. Zeker de moeite waard van het kijken. Wij hebben gisteren genoten...
  4. P.rolff:
    HALLO MARTIN EN HARMA, ZEKER NOG WEL DE NODIGE MUZIEK ERBIJ VAN ABBA
  5. Gerda:
    19 augustus 2018
    Fijn dat jullie weer thuis zijn en weer wat opgeladen zijn . Ik wens jullie veel fijne dagen toe. Zodat jullie nog lang kunnen teren op deze vakantie. En de ABBA muziek. Doei doei, tot de nieuwe vakantie
  6. Corrie:
    19 augustus 2018
    Fijn dat jullie weer veilig en gezond weer terug zijn van deze reis. Jammer dat de stad wat tegenviel maar de omgeving iig niet. Geniet nog even lekker na de sleur van alledag begint alweer snel genoeg tenslotte. Tot de volgende reis :)
  7. Jan Wagenaar:
    19 augustus 2018
    Na een behouden thuiskomst weer even uitblazen van de reis. Hopelijk maakten de uitstapjes buiten de grote stad weer veel goed van wat in de stad wat tegenviel. En natuurlijk de 'buit' van vinylschijven.
  8. Tineke:
    19 augustus 2018
    Lekker nagenieten en misschien al voorzichtig denken aan/dromen over een volgende reis. Ben benieuwd waar jullie koffer dan terecht komt. En of er weer ABBA terug komt.
  9. NaMa:
    20 augustus 2018
    We really enjoyed your trip through amazing photos too. Thank you very much. You got home safe and of-course our thoughts about your next trip.