Weekendje Odoorn!

30 november 2018 - Hoogezand, Nederland

Weekendje Odoorn!

Afgelopen vrijdag zijn we met de bus vanuit Hoogezand naar Odoorn gereisd.

Een spontaan uitje omdat we zelf vonden dat we dit uitje wel hadden verdiend.

We zijn nog steeds niet de oude, het rouwproces heeft kennelijk meer tijd nodig dan we zelf verwacht hadden.

We blijven moe en hebben weinig energie maar goed, we zijn de 23ste vertrokken.

De bus uit Hoogezand gaat rechtstreeks, langs vele dorpjes, naar Emmen.

Daar heb je ca. 10 minuten de tijd om over te stappen naar Odoorn.

De bus kwam met een behoorlijke vertraging uit Groningen en heeft dit niet meer goed kunnen maken.

Dus bij aankomst in Emmen misten we al onze aansluiting.

Dan maar een pizza in Emmen en wachten op de volgende bus.

Na 18 uur rijdt er geen bus meer maar een taxi busje.

Met 5 andere mensen stapten we in en de dame bracht ons naar Odoorn.

De halte was vlakbij ons hotel, op 2 minuten loopafstand.

Het in en uitchecken in het taxibusje ging gelijktijdig.

Dan kan niet goed gaan natuurlijk, dat bleek achteraf wel.

Ov chipkaarten had de dame verwisseld en ik had voor mijn ritje 5 euro teveel betaald.

Dat wordt z.s.m teruggestort.

Op naar de kamer: nr. 7, over geluk gesproken…….!

Het was natuurlijk al donker maar we hadden uitzicht op de dierenweide met o.a Alpaca’s

en ooievaars.

Dit was vooral de volgende ochtend goed te zien en erg mooi!

Helaas was onze fotocamera niet opgeladen.

Iets wat ons nooit overkomt en misschien ook genoeg zegt over onze gemoedstoestand.

Omdat we nogal vroege vogels zijn was het wachten op het ontbijt een tegenvaller.

Dit is in het weekend pas vanaf 8.30 uur.

Maar goed verzorgd!

Uiteindelijk zijn we om 9.40 uur vertrokken voor een wandeling door de bossen en heide.

Odoorn liep uit want Sinterklaas bracht een bezoek aan de kinderen.

Daar hebben we eerst gekeken, en vooral ik ( Harma ) met volle teugen van genoten.

Maar toen werd het echt tijd om de wandeling te beginnen.

Al snel liepen we in het bos, we wilden op zoek naar de Brandtoren vlakbij het restaurant Poolshoogte.

Maar zoals ons wel vaker is gebeurt missen we ergens een afslag en zijn we blijkbaar de Brandtoren voorbij gelopen.

Geen Brandtoren maar wel Landschapstempel Ode aan de zon.

We hebben de foto’s allemaal met de telefoon gemaakt.

In de Boswachterij van Borger – Odoorn staat ook een oorlogsmonument

van 3 kinderen, vlak na de oorlog zijn de broertjes Derk en Kornelius Pepping en hun vriendje

Remmelt Groenwold omgekomen bij het spelen met achtergebleven Duitse munitie.

Na onze flinke wandeling, het was inmiddels al 2 uur, waren we wel toe aan een lunch.

In Odoorn teruggekomen, zijn we bij De Stee gaan lunchen.

Terwijl we het verslag schrijven bestaat De Stee niet meer.

Vandaag sluit het de deuren.

Heel jammer want dit hotel / restaurant zag er heel goed uit.

En het eten was echt heerlijk!

Terug op de kamer was de camera opgeladen.

Deze hebben we de zondag nog kunnen gebruiken om de dierenweide te fotograferen.

We hebben ’s avonds in het hotel gegeten.

Dit was een 3 gangen keuze menu.

Wat ons erg goed heeft gesmaakt.

Zondagochtend werd Martin met keelpijn wakker.

( Helaas heeft dit doorgezet en is hij afgelopen week ziek thuis gebleven

met alle griepverschijnselen )

Na het ontbijt zijn we vertrokken richting bus.

We stonden er om 10 uur maar de eerste bus gaat op zondag om 11.10 uur.

Op ons gemak zijn we gaan lopen naar 2 haltes verderop.

Dit keer dus geen vertraging en ruim op tijd voor de bus terug naar huis vanuit Emmen.

Om 1 uur waren we thuis.

En kon Martin rechtstreeks zijn bed in.

Conclusie: Odoorn en omgeving is prachtig maar voor ons nog iets te vroeg.

Maar dat gevoel komt ongetwijfeld terug!

Tot de volgende keer.

Lieve groet, Martin en Harma

Foto’s toegevoegd

1. Saskia:
    30 november 2018
    Lieve allebei, hoop dat Martin ondertussen is opgeknapt. Fijn dat jullie er toch even uit zijn geweest, ook al voelde het nog als te vroeg. Ik heb ondertussen wel weer genoten van jullie minibreakverslag! Dank!
  2. LiMi:
    30 november 2018
    Hoihoi, allereerst beterschap gewenst richting Martin. Jammer dat het niet echt het welverdiende weekend weg gevoel heeft gehad bij jullie deze keer. Toch hele mooie foto's en mooie omgeving daar.
  3. P.rolff:
    1 december 2018
    hallo martin en harma, gelijk hebben jullie even een paar dagen er tussen uit te gaan voor de broodnodige ontspanning, wat een pech martin ziek, hopelijk inmiddels wat opgeknapt en zoals gewoonlijk mooie foto´s en sterkte met de verdere verwerking komt goed, maar kost tijd, groetjes peter
  4. Tineke:
    1 december 2018
    Hoewel het niet de perfecte break was, heeft jullie zinnen hopelijk wel (misschien onbewust) weer wat verzet. Groetjes!
  5. Mary Huyzen:
    1 december 2018
    Bedankt voor jullie bericht. Hoop dat Martin snel weer opknapt! Goed plan om er ff tussenuit te gaan. Hoop jullie gauw weer eens te zien. Misschien in de kerstvakantie?
    Wens jullie het allerbeste groetjes van, Mary
  6. Gerda:
    1 december 2018
    Hallo Harma en Martin, ik hoop dat Martin wat is op geknapt. Wat hebben jullie weer prachtige sfeervolle plaatjes gemaakt. Bedankt hier voor. Jammer dat niet alles zo is gelopen als jullie hadden verwacht. Maar ik hoop toch dat deze mooie omgeving jullie ontspanning hebbenbgegeven. Tot de volgende reis maar weer, doei, doei🌹🌍😀
  7. NaMa:
    1 december 2018
    Wow, what an amazing pictures.
  8. Ina van Dijk:
    1 december 2018
    Jammer dat dit uitje een beetje te vroeg was...ah geeft niets...jullie gaan er ongetwijfeld nog weer naar toe. T is een prachtige omgeving! Ik heb genoten van jullie verslag en vooral de mooie fotos! Hopelijk is Martin weer helemaal opgeknapt! Hartelijke groet voor jullie allebei!
  9. Corrie:
    4 december 2018
    Beetje laat..., maar hopelijk is Martin weer opgeknapt, werd zelf vanmorgen ook met keelpijn wakker, oei.. hopelijk krijg ik geen griep! :(