Foto’s op Fotö!

15 augustus 2018 - Gotenburg, Zweden

Onze laatste dag in Gothenburg is bijna voorbij.

We hadden al een planning gemaakt voor als het goed weer zou zijn.

Gelukkig scheen de zon vanochtend.

Na het ontbijt uitgezocht hoe we het beste naar de Noordelijke archipelago konden reizen.

Al vroeg op pad want je doet er ongeveer 90 minuten over van het hotel tot aan Fotö.

Met de bus naar Lilla Varholmen waar we de keuze hadden uit een ferry naar Öckerö of Björkö.

Vanaf die 2 eilanden kun je verder met de bus naar andere eilandjes die via een brug te bereiken zijn.

Onze keus was gevallen op Fotö, dit vanwege de grappige naam.

Bij aankomst op Öckerö, de overtocht duurde slechts 12 minuten, was het kort wachten op de bus naar Fotö.

Dit ritje duurde ook ca 10 minuten.

In Fotö is geen winkel of restaurant te bekennen maar als je de rotsen gaat beklimmen richting zee heb je een fantastisch uitzicht.

Uiteraard is het klauterwerk af en toe zwaar en eng maar bij het hoogste punt konden we uitblazen en al zittend op de rotsen genieten van het mooie uitzicht.

En natuurlijk foto’s maken van Fotö.

Na een rustpauze zijn we naar beneden geklauterd en over de brug terug gaan lopen voor nog meer foto’s.

En zo kwamen we aan in Höno.

Daar hebben we wat gegeten en wat kleine winkeltjes bekeken.

Tegen 2 uur zagen we de bus aankomen die terug zou gaan naar de ferry.

Deze hebben we genomen.

Toen we instapten begon het licht te regenen, het juiste moment om terug te gaan!

Mooi op tijd voor de overtocht en kort wachten op de bus naar Gothenburg station.

Het ging allemaal weer gesmeerd.

En wat een mooie dag is dit geweest.

Heel fijn dat we de Zuidelijke archipelago en de Noordelijke archipelago deze week hebben kunnen bezoeken.

Inmiddels hebben we voor de laatste maal het ritje naar het centrum gemaakt en weer terug.

Als afsluiter nog maar een keer wokken, dit was goed bevallen de vorige keer.

Morgen, in de loop van de ochtend vertrekken we naar Landvetter, het vliegveld van Gothenburg.

Onze vlucht gaat om 13.50 uur.

We zullen hopelijk rond 8 uur thuis zijn.

Dat is nog even afwachten hoe snel de aansluiting is naar huis.

Als we weer gesettled zijn melden we ons voor het nawoord van deze vakantie.

Voor nu willen we iedereen bedanken voor de reacties!

Het blijft leuk om de reacties te lezen!

Tot in Nederland!

Lieve groet, Martin en Harma

1. Saskia:
    15 augustus 2018
    Fijn, toch nog een zonnig dagje👍, dank weer voor het mee mogen genieten en kom goed thuis morgen😀😀😀
  2. Liane:
    15 augustus 2018
    Fijn dat jullie mooi weer hebben gehad als laatste dag. Een goede terugreis gewenst.
  3. Mariët:
    15 augustus 2018
    Wat weer een prachtige foto's. Fijn te horen dat jullie genoten hebben. En de laatste dag nog mooi weer hebben gehad.
    Fijne terug reis morgen.
  4. Jan Wagenaar:
    15 augustus 2018
    Geweldig mooie foto's van Fotö en wat een geluk dat het toch een mooie droge dag was. Veel rotsen in Zweden, maar toch mooie landschappen.
  5. Jantje baas:
    15 augustus 2018
    Helemaal eens: prachtige plaatjes en leuke reisverslagen Harma en Martin.
    Het heeft jullie goed gedaan.
    Ik wens jullie een plezierige reis naar huis en bedankt voor het mee genieten van jullie reis.
  6. P.rolff:
    16 augustus 2018
    jullie hebben prachtig reisverhalen geschreven en ons een indruk gegeven hoe het in gothenborg en omgeving was ,voor straks een goede en behouden thuis reis gewenst, overige wederom prachtige foto+s
  7. Gerda:
    16 augustus 2018
    Weer mooie verhalen net of je er zelf bent en dan de foto's geweldig. Een hele fijne reis terug en dan zien we elkaar wel weer. Doei, doei,
  8. LiMi:
    16 augustus 2018
    Prachtig weer, de verhalen, het mooie weer en natuurlijk de foto's. Een hele fijne terug reis gewenst!
  9. NaMa:
    16 augustus 2018
    Fotö sounds interesting :-). hope you enjoyed the days. Safe flight back to netherlands!
  10. Corrie:
    16 augustus 2018
    Bedankt voor weer een mooi verhaal en op dit moment zitten jullie waarschijnlijk al in het vliegtuig of anders bijna (13.27 uur) en wens jullie een veilig reis terug naar NL en ga nu de mooie foto's eventjes bekijken. Groetjes :)
  11. Tineke:
    16 augustus 2018
    Jullie maar klauteren en wij hier genieten van de plaatjes. Dat laatste gaan jullie thuis vast ook doen!
  12. Dimitris:
    17 augustus 2018
    I am happy you enjoyed your holidays.
    It was a nice experience for me to travel along with you virtually :)
    Until the next time,
    Cheers !!!