Hoera sneeuw!

22 februari 2015 - Stockholm, Zweden

Beste volgers,

Dank voor alle leuke en lieve reacties!

Vanochtend lag er sneeuw.

Gisteravond begon het een klein beetje te sneeuwen en vanochtend toen wij

uit het raam keken zagen we een dun laagje. Na het ontbijt hebben we een paar foto's kunnen maken. Een prachtig gezicht natuurlijk. Helemaal vanaf onze kamer op de 22ste verdieping! Maar het sneeuw ruimen gaat hier snel, verbazingwekkend hoe snel de wegen sneeuwvrij zijn misschien komt het ook omdat er niet zo heel veel is gevallen. En het OV rijdt gewoon op tijd, niks geen problemen hier!

Na ons ontbijt zijn we gaan lopen, in de hoop een bus te vinden die dichterbij het hotel is dan nu het geval is als we de J trein nemen. Op zich valt de wandeling vanaf Solna station naar het hotel mee, maar omdat er nog veel in aanbouw is, is het geen lekkere route om te lopen. Vanaf het perron moeten we eerst over een brug en komen dan via een ijzeren constructie bij de lift.Beneden gaan we via een pad naar het hotel. Via een hele enge trap kunnen we naar boven, er is een iets minder enge trap maar dat is ietsje om lopen, dit laatste doen wij, al met al ongeveer 10 minuten. Toevallig lazen we vanavond dat in de herfst alles klaar moet zijn, dan zal er vast ook een beter bereik met het OV zijn.

Maar nu verder over onze ochtendwandeling, een bus dichterbij het hotel, hebben we niet kunnen vinden, maar we hebben wel een mooie wandeling gemaakt.

Uiteindelijk opgestapt bij Solna centrum en met de tunnelbana en trein naar Stockholm centraal gereisd.Gewinkeld bij Ahlens, NK en het Lagerhaus. Na een hapje gegeten te hebben door naar de shop van het Abba museum.Op zoek naar een single van Annifid ( Frida ) die in de shop te krijgen zou zijn. Uiteraard wat foto's gemaakt en Martin vond ook een cd, die hij in in 2013 wilde kopen maar toen was uitverkocht. Het is een cd die uitgebracht is ter gelegenheid van de opening van het museum destijds. Ook gevraagd of ze heel misschien nog een kerstbal over hadden, deze waren afgelopen kerst te koop. We hadden er niet op gerekend maar laten ze nu net 1 over hebben, wat weer een mazzeltje! Op de terugweg nog maar een stukje lopen door Djurgarden en toen met de metro naar het centrum.

Nog bij Hötorget de rommelmarkt over, lp's kijken......

Tegen half 5 waren we terug bij het hotel.Veel gelopen en we waren ook wel een klein beetje moe.Bovendien maakt buitenlucht ook hongerig.

Dus na een uurtje rusten, naar het restaurant op de 25ste verdieping. Het eten van gisteren was goed bevallen, je hebt geen keus want in de buurt is verder niks. Maar het restaurant was dicht, heel jammer dat dit niet aangegeven werd, anders waren we in de stad gebleven. Beneden bij de bar konden we een garnalen sandwich bestellen, het enige wat voor handen was. Toch wel een tegenvaller, alletwee zijn we geen liefhebbers van garnalen maar om weer terug te gaan naar de stad......nee. Gelukkig maakte de cappuccino veel goed!

En zo is er alweer een dag ten einde.

Geniet van de foto's die toegevoegd zijn.

1. P.rolff:
    23 februari 2015
    wat een leuk verhaal weer van jullie,weer het nodige meegemaakt dus en ook geslaagd bij het abba museum en nog sneeuw cadeau gekregen ook,kortom jullie verblijf daar is weer de moeite waard,gr.Peter
  2. NaMa:
    23 februari 2015
    Really interesting to read the story. Like the pictures with snow very much.Its breath-taking.
  3. Tineke:
    23 februari 2015
    Ha: sneeuw! Over sneeuwballen geen woord, maar wél over kerstballen. Mooi dat jullie er eentje gescoord hebben!
  4. Bert:
    23 februari 2015
    weer een leuk verhaal. geniet nog maar even van de sneeuw.
  5. Corrie:
    23 februari 2015
    Geweldig, eindelijk sneeuw! Jullie worden op je wenken bediend, en wat een mazzel dat er nog 1 kerstbal over was, erg leuk hoor!
    Fijne dagen verder!
  6. Tiny en Riemert:
    23 februari 2015
    Het is te lezen dat jullie genieten, fijn hoor.
    lfs van ons
  7. Margriet:
    23 februari 2015
    Leuk om te lezen ... Hoop dat jullie vandaag dubbel en dwars lekker kunnen eten in een fijn restaurant :-) Geniet verder. x Margriet