Bijna om

23 februari 2015 - Stockholm, Zweden

Het zit er bijna op.....

Na het ontbijt zijn we naar het Rival hotel gegaan aan de Mariatorget.

1 van de mede eigenaren is Abba's Benny Andersson. Elk jaar brengen we een bezoekje aan het hotel of het naastgelegen cafe. We proberen ook vaak een klein souvenirtje te bemachtigen van het hotel, en omdat we pennen sparen van de hotels waar we overnacht hebben, hebben we bij de receptie een pen gevraagd en gekregen. Kan weer bij onze verzameling, nu ooit nog eens daar overnachten.....Koffie gedronken in het cafe en daarna met de metro naar het Stadhuset. Een favoriet plekje van ons. Nu niet zo druk als in de zomer, dat fotografeert  lekker. Het was wel enorm koud zo langs het water. De sneeuw is alweer weg maar er staat een koude wind. Daar vandaan hebben we de bus genomen naar het Fotografiska museum. Ook nog nooit bezocht maar zeker de moeite waard. Er waren tentoonstellingen van: Herb Ritts, Adi Nes en Ewa Stackelberg.In het restaurant hebben we een heerlijk broodje genomen. Martin had ei, bacon en salade. Ik heb voor broodje Sarah ( ! ) gekozen, vond hem wel zo toepasselijk. Walnootbrood met kaas en veel rauwkost.

Het was al ver in de middag dat we het museum uitkwamen. We wilden via de Gamla Stan op zoek naar een souvenir, die we van de zomer meebrengen voor Nalin en Manoja. En voor onszelf nog een rendier theedoek gekocht. De verzameling theedoeken gaat groeien.

Inmiddels was het gaan regenen en dat doet het nu nog steeds, af en toe gaat het over in natte sneeuw. We waren om 10 over 5 terug in het hotel. Tegen zessen gaan eten in het restaurant. Straks de koffer inpakken, morgen aan het eind van de middag vliegen we met de SAS terug. Wellicht schrijven we morgen nog.

Nu wordt het tijd voor een warme douche!

1. Margriet:
    23 februari 2015
    Geniet er nog maar even van!
  2. Bert:
    23 februari 2015
    leuke winkelstraatjes volgens mij :)
  3. Sjerief:
    23 februari 2015
    Foto's van mooie dagen, de reizigers genieten zichtbaar!
    Ver hier vandaan, het plein doet denken aan een evenbeeld van Groningen.
    Het punt nadert alweer, de terugreis..
  4. Sije Pool:
    23 februari 2015
    Het was een korte trip begreep ik. Maar wel een intensieve en leuke trip.
    Jullie hebben jullie verzameling weer kunnen aanvullen met nieuwe attributen en kunnen genieten van datgene wat Stockholm te bieden heeft.
    Ik wens jullie een goede terugreis en tot horens maar weer.
    Groet Sije.
  5. NaMa:
    24 februari 2015
    Wonderful set pictures and story again. Like the building architecture in Stockholm very much. And NEXT.... Waiting for you in Summer!!!!
  6. Tineke:
    24 februari 2015
    Ook wij wensen jullie alvast een goeie terugreis. Maar eerst vandaag nog even volop genieten van deze mooie stad! Schiet nog maar een paar van die prachtige plaatjes!
  7. Tiny en Riemert:
    24 februari 2015
    Een voorspoedige terugreis en een WELKOM THUIS.
  8. Corrie:
    24 februari 2015
    Ha,ha grappig een broodje Sarah! Zag er lekker uit hoor! Jullie nog even genieten van de laatste dag en een goeie reis terug!