mooie dag

21 februari 2015 - Stockholm, Zweden

Zo de eerste volledige dag zit er alweer op.

Gisteravond kwamen we om half 11 aan maar hadden wat moeite om de kamer te krijgen. Hoe of wat is ons nog niet duidelijk maar onze reservering was zoek.

Uiteindelijk konden we om half 12 in de kamer en vandaag hoorden we dat de reservering nog steeds zoek is maar dat ze wel kunnen zien dat we betaald hebben.

Vanmorgen het eerste ontbijt genuttigd, wat een keus......

Daarna zijn we naar Solna station gelopen,een wandeling van ongeveer 10 minuten, het is het dichtsbijzijnde station. Daar een OV kaart gekocht voor 3 dagen.

Gelijk maar naar het centrum. Ons plan hadden we al een beetje gemaakt.

De tweede hands platen zaken zijn vaak 's zaterdags open na 12 uur.

Eerst naar Gamla Stan, lekker wandelen en fotograferen.

Daarna met de metro richting Eriksgatan, waar voor Martin de 2 aantrekkelijkste platenzaken zitten, Recordhunter en Skivbörsen.

Nog een hapje gegeten bij de Thai.

Bij binnenkomst in Skivbörsen, gelijk de herkenning, die er vorig jaar ook al was.

Leuk!

Martin heeft zijn verzameling verder kunnen aanvullen en ook bij de tegenover gelegen Recordhunter.

Zelfs ik heb nog een cd gekocht waarvan ik waarschijnlijk weet dat ik er iemand blij mee kan maken.

De middag is dus goed besteed en op de terugweg langs Ica supermarkt voor wat drinken en cocos bollen!

Om half 5 waren we terug in het Friends Arena hotel.

In het hotel gegeten, dit is goed bevallen en voor een redelijke prijs.

Zojuist hebben we 1 van de voorronde's gezien voor het songfestival, waar Zweden uiteraard ook aan mee doet.

Een heerlijke douche genomen en nu even bijkomen van deze dag.

Foto's bijgevoegd van deze dag.

1. Bert:
    21 februari 2015
    Dat was een leuke en succesvolle dag.
  2. Tineke:
    22 februari 2015
    Cocos bollen? Alleen daarvoor wil ik al naar Stockholm, haha! Maak er vandaag (zondag) ook weer een mooie dag met mooie foto's van.
  3. Sije Pool:
    22 februari 2015
    Ik wens jullie nog fijne dagen en geniet er maar lekker van. Ik hoop nog wat meer foto's van Stockholm te kunnen bewonderen.

Groet Sije.
  4. P.rolff:
    22 februari 2015
    hoi,leuke foto's gestuurd en wat een leuk begin van jullie vakantie,ook al geslaagd met cd's en leuk iets gezien te hebben van de voorronde van zweden van Eurovisie songfestival,maak er nog een paar fijne dagen van
  5. Corrie:
    22 februari 2015
    Goh geen reservering, komt me bekend voor hoor! Wij hadden dat in Londen precies zo, maar ook goed gekomen. Na klacht bij het reisbureau een bloemenbon gekregen. Leuke foto's en ook alweer geslaagd met de cd's, wat wil je nog meer?
    Heel veel plezier nog in Stockholm, geniet er van!
  6. NaMa:
    22 februari 2015
    As usual, Martin got a CD shop, ha ha! Pictures of the shop inside look interesting. Nice to hear, you found coconut balls over there. Enjoy!!!