Dag 6

11 juli 2015 - Colombo, Sri Lanka

We zijn terug van een mooie dag in Negombo.

De bedoeling was om om 9.15 uur te vertrekken vanuit het hotel maar vanwege de drukte op de weg werd dit ongeveer 10 uur.

Nalin stelde voor om op de heenreis de snelweg te nemen en terug de andere route via verschillende dorpjes.

Vlak voor de snelweg kwamen we al in de file, er werd campagne gevoerd voor de verkiezingen in augustus.

Negombo ligt ca. 35 km ten noorden van Colombo.Je doet er ongeveer 60 tot 90 minuten over afhankelijk van de verkeersdrukte.

Hoe lang we erover gedaan hebben weet ik niet meer precies maar op een gegeven moment waren we in Negombo, toen was het nog zoeken naar de boten.

Nalin had gisteren de reservering gemaakt dus ze wisten van onze komst.

Het was niet heel zonnig maar de temperatuur was wel weer zo'n graad of 30.

Een boottocht geeft dan ook niet de verkoeling wat je zou verwachten.

Het was best griezelig om in de boot te stappen, maar we zijn allemaal in de boot gekomen en niet er naast. Er ging een gids mee die af en toe de motor uitdeed als we in de buurt van krokodillen waren, we hebben een paar gezien, en bij vogels.

Zoveel mogelijk geprobeerd deze op foto te zetten maar dit lukte niet altijd.

Langs het kanaal staan veel huisjes en je ziet hoe de bewoners er leven.

Het is amper voor te stellen zo te leven, het is niet te vergelijken natuurlijk met ons leven.

Wat me het meest is bijgebleven, dat je altijd een lach op het gezicht ziet bij deze mensen. En hoe de kinderen zwaaien naar ons, ook met een big smile.

Dit was 1 van de indrukwekkendste dingen die ik gezien heb en ik denk dat Martin dit ook wel zo voelt.

We hebben veel foto's gemaakt en ook veel uitgezocht voor het blog.

We hopen dat jullie een indruk hebben bij het zien van deze foto's.

Ook een kort filmpje uiteraard.

Na ruim 2 uur weer uit de boot zien te komen, dit ging iets makkelijker dan er in.

Nog nagepraat met de gids, die ook wel een echt Hollands shaggie wilde.

Toen met de auto richting het Hollands fort, wat niet heel veel voorstelde.

In de auto lekkere sandwiches gegeten van Manoja.

En we besloten via de andere route terug te rijden naar Colombo.

Een route wat de nodige mooie plaatjes opleverde.

Om 5 uur waren we terug bij het hotel.

Wij wensen jullie veel kijkplezier met de foto's en video.

Tot morgen.

1. Sjerief:
    11 juli 2015
    Mens, dier en natuur net kunst !
  2. Gerda:
    Prachtige foto's

Bedankt voor jullie verhaal

Doei harma en martin lekker slapen vannacht.
  3. LiMi:
    11 juli 2015
    Wauw..... besef mij ineens vanuit mijn tenen dat het een heel bijzondere reis is voor jullie daar. Jullie verhalen en dan ook vooral de foto's daarbij te mogen zien. Jeeeeee.....
  4. Corrie:
    12 juli 2015
    Wauw!! Zo dicht bij de krokodillen... brr... was dat niet eng? Maar een bijzondere ervaring, dichterbij als in de dierentuin van Emmen heb ik ze nooit gezien! :)