Dag 7

13 juli 2015 - Colombo, Sri Lanka

Goedenmorgen allemaal!

Hier nog een verslag van gisteren.

Nalin heeft ons rond 12 uur opgehaald voor de lunch bij hun thuis.

Alle dingen voor hun en het weeshuis gingen mee.

Onze kast op de kamer is gelijk leeg.

Manoja had een lunch gemaakt, sandwiches, bitterballen ( zo noemen wij ze omdat het veel op bitterballen lijkt ) en heerlijke verse papaya sap.

Tassen voor hun uitgepakt, kadootjes en veel stroopwafels, cup a soup, cappuccino en voor Geilee o.a Jip en Janneke in het Engels, de foto's geven hopelijk een indruk. Daarna zijn we naar de supermarkt gegaan om inkopen te doen voor het weeshuis. We hadden een gift meegekregen en zelf nog wat bijgelegd en daar hebben we veel voor kunnen kopen zoals, waspoeder, zeep, thee, melkpoeder, pakjes melk en chocolademelk, lokale producten waar we de naam niet van weten. Het was een goed gevulde boodschappenkar. En nog de dingen die we in NL hadden gekocht zoals rozijntjes, bellenblaas, tandenborstels en van de mondhygiëniste meer tandenborstels en tandpasta.

En van de pedicure en haar zoontje een tas vol speelgoed.

De wagen volgeladen en op naar het wees huis. Daar aangekomen moest Martin het kleine foto en filmapparaat inleveren.

Enorme domper voor mij.

We hebben het hoofd van het weeshuis gevraagd of we toch een paar foto's mochten maken want het zijn tenslotte toch giften ook van anderen en deze mensen wil je kunnen laten zien dat alles er naar toe is gebracht.

Uiteindelijk kregen we toestemming om 1 foto te maken.

We plaatsen de foto niet maar bij video staat een super kort filmpje.

En de mensen die het aangaat zullen we de foto sturen.

Zelf heb ik dit als heel teleurstellend ervaren.

Vanuit hun positie snap ik het dat ze bang zijn dat een foto van de kinderen wordt verspreid maar vraag me ook af of ze onze positie snappen. Je komt met tassen vol aan dan mag er toch iets meer tegenover staan dan 1 foto?

We hadden van Nalin begrepen dat andere kinderhuizen niet zo moeilijk doen. We hebben wel besloten, mochten we ooit weer in de gelegenheid zijn om Sri Lanka te bezoeken dan voor een ander weeshuis te kiezen, waar we wel mogen fotograferen. Ik had echt gehoopt op foto's met de kinderen.

Het is heel jammer maar wil er ook niet te lang bij stil blijven staan.

Na het bezoek zijn we naar Mount Lavinia gereden.

Het was erg druk op het strand, het einde van de dag geeft enige verkoeling dus veel mensen gaan aan het eind van de middag. Toch nog een aantal foto's gemaakt van de ondergaande zon. Ondanks dat het bewolkt was.

We hebben in vergelijking met vorig jaar veel meer bewolking, dus veel verkleuren zullen we niet, maar de warmte is hetzelfde.

Er zijn weer een aantal foto's geplaatst.

Het blog zet ze niet op volgorde dus het lijkt misschien een warboel maar denk dat jullie zelf wel zien wat het is.

Vandaag blijven we bij het hotel en hopelijk kan Sarath ons vanavond met de tuk tuk vervoeren voor avond foto's.

Waarschijnlijk komt er later op de dag nog een verhaaltje van vandaag.

Lieve groet, Martin & Harma

1. Sije Pool:
    Hallo Martin en Harma,

Gelukkig kregen we toch nog een kleine impressie van de kinderen in het weeshuis. Ik kan me voorstellen dat jullie toch wel een beetje teleurgesteld waren dat jullie na enig aandringen maar een foto mochten maken en even kort mochten filmen. Tenslotte kwamen jullie met allerlei spullen en voeding etc. voor de kinderen. Jullie vrienden en hun dochter lijken me hele lieve gastvrije mensen en dat maakt het dan weer goed. Geniet er samen nog maar even van.

Groet Sije Pool
  2. Tineke:
    13 juli 2015
    Ook ik snap de teleurstelling. Aan de andere kant geeft Martin's geheime filmpje een indruk en de foto's van vorig jaar maken ook veel goed. Wat een goed idee om bellenblaas te geven. Daar waren de kinderen vast heel blij mee.
  3. Sjerief:
    13 juli 2015
    Voor de kinderen weer een dag voor de toekomst, mooi!
  4. Gerda:
    Heel teleurstellend
    Maar het maakt de vreugde van deze kinderen er niet minder om.
    Blijf lekker genieten.

Lieve groet,
    Gerda
  5. Corrie:
    13 juli 2015
    Begrijp jullie teleurstelling, maar de kinderen zijn er vast heel blij mee en dat is het belangrijkste uiteindelijk. Jullie hebben je wederom erg voor 't weeshuis ingezet dus daar ligt het zeker niet aan! Gewoon verder genieten hoor en bedankt voor de mooie foto's weer! ;)
  6. LiMi:
    13 juli 2015
    Geniet maar van de lachende koppies die je op de gezichten van de kinderen heb mogen zien..
    Dat maakt heel veel goed denk ik!
  7. Margriet:
    13 juli 2015
    Jammer, dat jullie geen foto mochten nemen. Zo te horen veroorzaakt de leiding van het weeshuis dat de kinderen volgende keer worden overgeslagen. Jammer dat ze dat niet beseffen. Maar de kinderen waren denk ik heel erg blij. Dat maakt weer veel goed!
    Het klinkt of jullie goed genieten!

Liefs, Margriet