Dag 4

9 juli 2015 - Colombo, Sri Lanka

Dank voor alweer veel reacties, leuk dat jullie zo mee reizen!

Iets over het personeel hier, we kennen niet alle namen maar de eigenaresse heet Piyumi, een jonge vrouw die er niet vaak is, ze is veel in Amerika omdat ze ook iets in de mode doet, zoals wij begrijpen is ze ontwerpster. In het hotel hangen ook wat creaties die zij gemaakt heeft.

Dan is er een vrouw die alle geldzaken hier doet, de manager.

Degene die ons ontbijt maakt is een oudere dame, een echt moedertje. Ze is erg lief en niets is haar teveel. Ik werd gelijk al "dear" en "darling" genoemd;

Ik kon haar niet goed inschatten qua leeftijd en vanmorgen vertelde ze dat ze 2 zonen heeft, 1 van 53 en de andere is 51. Ik werd wel erg nieuwsgierig hoe oud ze zou zijn, 72 is ze, mijn mond viel open van verbazing. Ze kwam er aan en sloot mijn mond al lachend.

Kwieke dame!

Dan werkt er nog een jongen, een soort manusje van alles en tot slot nog een meisje dat bij het ontbijt helpt, zoals een eitje bakken, thee zetten, haar naam is Malle.

Tot zover de Al Spice villa.

Vandaag zijn we uiteraard met de tuk tuk op pad geweest.

Sarath was op tijd, een man waar je helemaal van op aan kunt en zorgzaam.

We zijn terug gegaan naar het park van eergisteren maar hebben nu de andere ingang genomen. Uiteraard foto's gemaakt o.a van de vleermuizen, maar ook veel eekhoorntjes gezien.

Er was een man in het park die ons aansprak maar Sarath had het door en zei dat we niet moesten reageren, waarschijnlijk iemand die op geld uit is.

Dan is het fijn dat er iemand als Sarath in de buurt is.

Nalin heeft hem aanbevolen, heel fijn dat er zo om ons gedacht wordt!

Sarath heeft ons naar Odel gebracht om te winkelen, hij kon ondertussen zijn zoon van school halen.

Wij hebben daar een broodje gegeten en wat souvenirs gekocht.

Om kwart voor 3 zou hij ons weer ophalen en terug brengen naar het hotel.

Op de kamer nog een koffie gemaakt en een kleine was gedaan, wat nu buiten hangt te drogen.

We hebben eten laten bezorgen van het restaurant waar we gisteren waren. Ook ditmaal heerlijk gegeten.

Inmiddels is het weekend programma zo goed als samengesteld. Zaterdag gaan we naar Negombo en zondag naar het weeshuis en Mount Lavinia. Morgen blijven we bij het hotel, misschien vroeg in de ochtend een wandeling maken en 's middags verkoeling in het zwembad.

Foto's zijn bijgevoegd van vandaag,