Dag 3

8 juli 2015 - Colombo, Sri Lanka

Dag 3 is hier alweer bijna om.

Maar we hebben leuke dingen gedaan vandaag.

Ten eerste weer een heerlijk ontbijt gehad, zie foto's.

Nalin kwam ons om 8.45 uur halen om ons naar het Art gallery te brengen.

We konden gelijk zijn auto bewonderen en zijn chauffeurs kwaliteit.

Prima ging het.

Martin zou voor in stappen maar was even vergeten dat hij aan de andere kant in moest stappen want ze rijden in Sri Lanka links.

De art gallery is klein maar we hadden het gezien bij de laatste editie van wie is de mol en de schilderijen spraken ons wel aan. Toen we weer buiten stonden gelijk naar de schilderijen gelopen die buiten tentoongesteld staan, deze zijn te koop.

Ik wilde van mijn verjaardags geld een schilderij gaan kopen, er is in onze huiskamer een plek voor vrij gehouden na het saus en schilderwerk.

Nou we zij geslaagd......

Alleen bij thuiskomst iemand vragen die dit mooie kunstwerk in wil lijsten.

Daarna zijn we naar de bank gegaan om geld te wisselen, dit neemt altijd veel tijd in beslag maar ook dit is gelukt.

Vervolgens op de terugweg nog langs de supermarkt om wat brood en yoghurt te halen voor onze lunch. Nalin heeft ons afgezet bij het hotel en is doorgegaan naar zijn werk.

Bij de kamer aangekomen, paniek, de kaart van onze deur was zoek, waarschijnlijk uit de camera tas gevallen toen ik Martin zijn medicijnen gaf?

Nalin gebeld of hij de auto wilde doorzoeken.....en opeens bedacht ik me dat ik de kaart waarschijnlijk ergens anders in de tas had gestopt.

En ja hoor.....daar was de kaart. Paniek weer weg en Nalin bericht gestuurd dat de kaart weer boven water was.

Na onze lunch heeft Sarath ons gehaald met de tuk tuk en zijn we naar Pettah gegaan, de fotogeniekste wijk van Colombo. Eerst nog langs het postkantoor en daarna op naar Pettah waar we ongeveer een uur gereden hebben maar misschien ook wel een uur hebben stil gestaan, ideaal om foto's te maken.

Eind van de middag waren we weer terug.

We hadden al besloten om naar Shanghai Terrace te gaan voor het avondeten. Het zit in dezelfde straat als het hotel, 5 minuutjes lopen. Goede recensies gelezen dus proberen maar.....

Wow wat hebben we heerlijk gegeten. Martin had beef met groente en witte rijst, ik had de vis in sinaasappelsaus en ook witte rijst. Beiden waren we helemaal voldaan en ik denk dat we morgen daar wel weer gaan eten.Super lekker en wat een verschil met gisteren!

Inmiddels alweer bijna 10 uur in de avond, we kunnen Wimbledon hier volgen en dat doen we dan ook. Nu is het tijd voor een douche en daarna slapen.

Gerda, wat leuk dat het gelukt is een berichtje achter te laten!

Tot morgen allemaal......

1. Tineke:
    8 juli 2015
    Kunst kijken, kunst kopen, een bezoek aan Pettah en lekker eten: klinkt als op en top genieten. Ben benieuwd wat de dag van morgen brengt. Lieve groet, Tineke
  2. Kitty:
    8 juli 2015
    Klinkt allemaal erg mooi. Geniet lekker daar. Volgende keer ga ik denk maar mee. :)
  3. Gerda:
    Hallo luitjes

Ik lees en zie het
    aan de foto's jullie zijn lekker aan het genieten, ga zo door.

Doei, doei,

Klinkt super leuk!! Geniet ervan

Olivier mist je wel :)
  6. P.rolff:
    8 juli 2015
    geniet er verder maar heel erg van jullie saampjes
  7. Sjerief:
    9 juli 2015
    De steltvissers bij zonsondergang, kleurrijk!
  8. Corrie:
    9 juli 2015
    Wat een kleurrijke wereld! Fijn dat jullie er zo van genieten, ga zo door en wij genieten op afstand lekker mee!