dag 1 & 2

7 juli 2015 - Colombo, Sri Lanka

Hallo allemaal,

We hebben even de tijd genomen om wat bij te slapen maar nu tijd voor een langer verslag.

Gisteren opgehaald van het vliegveld door Nalin, Manoja en Geilee.

Het was druk op de weg dus ze waren iets verlaat, hoera voor de mobiele telefoon, want met een berichtje ben je snel op de hoogte.

We waren al vroeg bij de All Spice villa. Een welkomstdrankje was heerlijk binnenkomen.

Nalin, Manoja en Geilee zijn weggegaan, Nalin moest door naar het werk.

Wij moesten nog wachten tot de kamer klaar voor gebruik was. Ondertussen werd ons een ontbijt aangeboden, wat lief!

Zo rond half 10 was de kamer klaar en konden we ons daar eigen maken.

We hebben de koffers neergezet en zijn gelijk gaan slapen.

Toen we wakker werden zijn we de koffers gaan uitpakken.

Wat blijft er veel achter van de inhoud, dat is mooi voor de souvenirs die weer mee terug gaan.

In de straat zitten 2 supermarkten. Foodcity is er 1 van. Daar zijn we op ons gemak naar toe gelopen. Ongeveer 10 minuten lopen. 5 liter water en voor Martin cola en nog wat eterij voor op de kamer.

Bij terugkomst de airco een beetje anders ingesteld, deze gaf een temperatuur van 30 graden, hij staat nu 5 graden lager.

Dit lijkt nog warm maar het verschil met buiten is enorm.

Denk dat het wel goed is zo.

Daarna zijn we weer in slaap gevallen, blijkbaar waren we voor vertrek al erg moe.

Om kwart voor 6 wakker.

Tegen 7 uur hebben we onze noodles warm gemaakt, de reis waterkoker is een uitkomst. Vervolgens een douche genomen en het is niet te geloven maar we zijn vrij vroeg gaan slapen.

Vanochtend half 7 waren we wakker.

En na een uurtje naar beneden gegaan voor het ontbijt.

We zullen gauw wat foto's maken van het ontbijt want dat ziet er echt goed uit.

Als eerste een glas vers geperst sap, vanochtend was dat ananassap, dan een schaaltje met ananas. Wil je worstjes of een gebakken ei? Het kan allemaal. Geroosterd brood en zelf gemaakte jam. Thee of koffie en een bakje yoghurt. De mensen van dit hotel zijn enorm vriendelijk, als je wat vraagt, ze doen het met liefde.

Nalin had een tuk tuk geregeld om 11 uur. En de man, Sarath, stond er om 11 uur. We wilden rustig beginnen met een ritje door Colombo centrum, dan langs de zee, en naar Laksala. Onderweg nog gestopt bij het Queens park, de eerste mooie foto's zijn er. En een heuse varaan gezien ( zie foto )Om 2 uur waren we terug, we zijn even gaan liggen en prompt in slaap gevallen. We hadden voor vanavond eten besteld, dit wordt dan afgeleverd bij het hotel. Helaas viel het wat tegen en werd het opgewarmd in de magnetron. Morgen gaan we in de buurt op zoek naar een restaurant.

Martin vindt het hotel wat tegenvallen ondanks dat de reviews hoog zijn vindt hij dit er niet in terug. Aan de vriendelijkheid van het personeel ligt het niet.

Tot zover eerst maar weer, tot morgen!

H&M

1. Tineke:
    7 juli 2015
    Wat een prachtige foto's! En 25 graden is een enorm verschil met buiten?! Dan moet het buiten afmattend zijn. Geen wonder dat jullie behoefte aan slaap hebben. Doe rustig aan, maar niet te rustig, want die foto's smaken naar meer!
  2. Sjerief:
    7 juli 2015
    Eerste mooie impressie gaf inspiratie!
    De Lizard Boots gepakt..
  3. Karel:
    7 juli 2015
    He slaapkoppen. Klinkt als t begin van mijn vakantie. Heerlijk is dat. Goed begin. Ff acclimatiseren. Ben benieuwd naar jullie aanstaande belevingen.
  4. Karel:
  5. NaMa:
    7 juli 2015
    Wow, You have captured a nice set of pictures.
  6. LiMi:
    7 juli 2015
    Prachtige foto's al... kijk nu al weer uit naar het volgende verhaal en de foto's...
  7. Corrie:
    7 juli 2015
    Mooie foto's en die varaan is een flinke jongen! Benieuwd wat jullie allemaal nog gaan tegenkomen daar, geniet er van!
  8. Gerda:
    hallo reizigers

Gisteren ook een berichtje gestuurd maar is niet aangekomen hoop deze wel.
    Genieten jullie maar goed er van kun je weer een lange tijd op teren.
    En slaap maar lekker als dat nodig is.
    Lieve groet gerda
  9. P.rolff:
    7 juli 2015
    fijn dat jullie thans op de plaats van bestemming zijn na vermoeiende reis,maar niet teveel slapen toch