Dag 16 & 17

22 juli 2015 - Colombo, Sri Lanka

Gisteren waren we behoorlijk moe en is het schrijven er bij in geschoten.

We hebben gisteren afscheid genomen van Allspice Villa.

2 weken was het een beetje ons thuis, zijn we heerlijk verwend door "mama"

en het overig personeel.

Bij het afscheid 3 zoenen van mama, en ik hoorde haar sniffen.

Don't cry kon ik nog uitbrengen maar ik zei het met bibberende stem.

Nalin heeft ons naar Renuka hotel gebracht.

Het hotel waar vorig jaar alles begon en waar het dit jaar eindigt.

Bij aankomst gevraagd of we eventueel een kamer konden krijgen met "streetview", dit zijn iets luxere kamers hoorden we maar ze wilden het voor ons gratis upgraden omdat we terugkerende gasten waren. Super hoor! En terwijl we naar het andere gebouw wilden gaan, waar onze kamer is, hoorden we een ander personeelslid zeggen: welcome back. De portier vroeg ook of we hem nog herkenden, ja zeker!

Wat leuk dat ze ons nog kennen na een jaar.

Gauw de koffers neergezet en gelijk naar boven naar het zwembad, we waren nieuwsgierig of Aruna er nog werkte.

En jawel......hij keek zo blij en riep: you're back!

Daarna hebben we de koffers uitgepakt en een koffie gemaakt op de kamer.

Vervolgens naar Foodcity, die hier heel dichtbij zit, wat brood en beleg gehaald en bij terugkomst gegeten.

Bij Liberty Plaza ook slippers gevonden voor Martin.

Wat we ons ook afvroegen of de "jongens" van het restaurant er nog werkten.

We zagen al bij binnenkomst dat het restaurant een metamorfose heeft ondergaan. Een geheel nieuwe inrichting maar ook veel nieuw personeel.

Weinig van vorig jaar werkten er nog.

Na het eten nog een poosje bij het zembad gezeten.

We waren vroeg op de kamer en wilden schrijven maar de slaap was sterker.

De telefoon is nog gegaan maar hadden amper het besef om deze op te pakken,

sorry Nalin!

Vanochtend een uitsekend ontbijt gehad.

Zat er een tafeltje naast ons een ouder echtpaar en een petje van Roger Federer ( RF ) lag op hun tafel.

Enthousiast reageer ik: Nice cap!

Ze keken wel op maar reageerden niet zo enthousiast als ik deed.

Na het ontbijt spullen gepakt om naar het zwembad te gaan en daar de ochtend te zonnen.

We hadden ons laatste blikje stroopwafels voor Aruna bewaard en deze vanochtend gegeven.

Hij vertelde dat zijn vrouw ons graag wilde uitnodigen bij hun thuis op zijn vrije dag.

Helaas is zijn vrije dag zondag a.s en dan zijn we alweer thuis.

We hadden heel graag gewild. Verder vertelde Aruna dat we het gesprek van de dag zijn in het hotel, er is veel herkenning en ze vinden het wat hoor dat we terug zijn voor een paar dagen.

Vanmiddag zijn we weer naar Liberty Plaza gegaan, nog wat laatste souvenirs gehaald.

Terug in het hotel kwamen we het echtpaar tegen van de RF pet en ik begon een gesprekje. Toen zei de man: My name is Roland Fernandez ( RF ) tja toen begreep ik het wel....daarom had hij de pet.

Inmiddels zijn we terug van het restaurant, een heerlijke curry gegeten.

Het is heerlijk om hier terug te zijn.

Geen kwaad woord over Allspice villa, daar was het ook goed.

Bij het Renuka hebben we alleen meer last van de tuk tuk chauffeurs.

Ze zijn hier volhoudend, vaak is 1x nee zeggen niet genoeg.

Dat was bij Allspice wat makkelijker.

Wij gaan deze laatste dagen nog genieten, en schrijven zeker nog voordat we naar huis gaan.

Foto's uiteraard bijgevoegd.

Tot gauw!!

P.S  In Liberty Plaza in een cd shop geweest en heel maf om een Blue Diamonds cd tegen te komen, zie foto.

1. Tineke:
    22 juli 2015
    Aan de eetzaal te zien, is het een behoorlijk groot hotel. Bijzonder dan ook dat het personeel jullie nog kende. Leuk! En leuk ook dat jullie de pool-man weer gezien hebben. Jammer dat jullie zijn uitnodiging niet kunnen aannemen. Hotel ziet er schitterend uit. Veel plezier daar!
    PS: grappig verhaal over RF.
  2. Sjerief:
    22 juli 2015
    De zee ruist maar door....Een aangename tocht langs herkenning, ontroering en blijdschap
  3. Kitty:
    22 juli 2015
    Geniet nog van jullie laatste dagen.
  4. LiMi:
    22 juli 2015
    Wat een prachtig weerzien en welkom hebben jullie gehad zeg..! Geniet nog maar vanuit jullie tenen van de laatste momenten daar..
  5. Mary Huyzen:
    22 juli 2015
    Wauw, wat een prachtig uitzicht vanuit het zwembad!!!
    Geniet van jullie laatste dagen en verder wens ik jullie alvast a safe flight back! Groetjes, Mary.
  6. NaMa:
    23 juli 2015
    Enjoy Renuka Hotel. that gets you a memory of 2014 Summer too.
  7. P.rolff:
    23 juli 2015
    wat een mooie foto's van de zee en ook het restaurant mag er wezen,geniet nog de laatste dagen ervan,het is voorbijgeschoten he,wat schiet de tijd op
  8. P.rolff:
    hallo Martin, nog iets gevonden van ABBA
  9. Corrie:
    23 juli 2015
    Wat een prachtig verhaal en foto's! Sluit me verder bij Sjerief aan, zo mooi verwoord weer :) Genieten jullie nog even van de laatste dagen en wens een goede en vooral rustige vlucht naar NL !
  10. Gerda:
    23 juli 2015
    Wat een mooie foto's weer jullie hebben echt talent hoor.
    Het is fijn om te lezen en te zien hoe jullie genieten.
    Nog even daar mee door gaan.
    Ik zie je.
    Lieve groet,