Dag 15

20 juli 2015 - Colombo, Sri Lanka

Hallo volgers,

Vandaag Martin eens aan het woord.

Vandaag zaten we na een geweldig weekend Kandy weer om 7 uur aan het ontbijt. Het gevoel zei ons eigenlijk dat we te moe zijn om iets te ondernemen.

We hebben daarom zeer langzaam aan gedaan en rustig alles verwerkt van het weekend.

Toch moest ook weer de kamer worden schoon gemaakt en zijn we om een uur of half één naar een stalletje in de straat gelopen om wat voor de lunch te halen.

Hierbij merkten we meteen op dat Colombo zeer warm en benauwd is, terwijl Kandy veel koeler is. Kandy was voor ons prima weer omdat er altijd wind was en meer bewolkt.

Nadat de kamer was schoon gemaakt hebben we geluncht en hebben nog andere dingen gedaan zoals wassen en op de pc foto's en filmpjes aan elkaar geplakt.

Om 5 uur stond onze eigen vertrouwde tuk tuk (Sarath) weer klaar om ons naar het station te brengen.

Het station genaamd Fort station is al een belevenis op zich, maar voor we daar waren kreeg de tuk tuk pech en het duurde een aantal minuten voordat hij weer aan de gang was.

Ondertussen stonden mensen te kijken en te lachen.

Toen we op het station kwamen liepen voor het gevoel wel duizenden mensen door elkaar heen om een trein te pakken.

Een trein te pakken is hier wel letterlijk want de mensen hangen met horde te gelijk uit de deur. (zie filmpje)

Het is echt niet zo dat vol dus vol is maar dat is hij pas als er niemand meer buiten te deur kan hangen.

Daarna zouden we nog naar de haven gaan maar dat was een gesloten gebied voor de handel dus voor ons op slot.

Inmiddels was op het station één van mijn slippers gebroken dus ik moest nieuwe hebben. Dit hebben we geprobeerd in de wijk Pettah. Maar ja je bent "tourist" en ook als staat onze tuk tuk man Sarath bij ons, de prijs was hoog.

In de winkel kosten ze zo'n 100 tot 150 rupee en wij moesten 700 betalen. Dat hebben we dus niet gedaan.

Nadat we al twee weken Sarath hebben gehad kregen we nu pas een probleem met de taal want hij begreep niets van wat we wilde. Dus werd Nalin vaak gebeld onderweg om hem duidelijk aan te geven wat we wilden.

Uit eindelijk heeft hij ons weer veilig in onze straat afgezet en bedankten hem en wensten hem het beste. Dit was het laatste ritje met hem.

Na wat gegeten te hebben bij de Burger King zijn we naar het hotel gelopen en maken ons nu op voor de laatste nacht in All spice hotel om morgen naar onze derde hotel te gaan.

We hebben een filmpje van zowat 7 minuten van Kandy geplaatst.

Ook een kleine filmpje op het station net als wat foto's