Dag 13 & 14

19 juli 2015 - Colombo, Sri Lanka

Beste mensen,

Het is nu na tienen en we zijn een uurtje terug uit Kandy.

Gisteren is het niet gelukt om vanuit Kandy het blog bij te houden.

Het intenet was zo langzaam dat het uren zou duren voordat het geplaatst zou worden.

Dus nu een verslagje van de afgelopen 2 dagen.

Iets over zessen reed de auto voor met de familie Amarathunga.

Kandy ligt ongeveer 120 km van Colombo maar over deze afstand doe je ook heel wat uurtjes.

We hebben onderweg een aantal stops gemaakt.

De eerste stop was bij een ananasveld en om iets van het meegebrachte proviand te eten.

Daarna op weg naar de Gadaladeniya Raja Maha tempel.

Toen we allemaal de schoenen weer aanhadden zijn we doorgereden naar Kandy.

Nalin heeft het hotel gebeld dat we er aan kwamen en een standaard kamer wilden vastleggen. Deze kamers waren allemaal volgeboekt, er waren alleen nog luxe kamers.Het hotel heeft 3 catogorieën, budget, standaard en luxe.

Dus zijn we voor de luxe kamer gegaan.

Voor de prijs hoefden we het niet te laten, 5000 rupee ca. 35 euro voor de kamer incl. ontbijt.

We hebben de kamer bekeken, de benaming luxe van dat hotel is wat anders dan je zou denken, laten we het er op houden dat het uitzicht luxe was.

Voor de rest was het voor 1 nacht te doen.

Vanaf ons bed keken we zo op de palmbomen en zagen we de aapjes van boom tot boom springen, een heel mooi gezicht!

Na onze spullen daar gelaten te hebben zijn we naar de botanische tuin gegaan.

Enorm groot en enorm druk, mooie foto's gemaakt van bomen en planten, o.a orchideeën.

En het kan niet op deze vakantie, we hebben een slang gezien en ook nog vereeuwigd!

Rond 5 uur hebben we de enorme tuin verlaten. Voordat we naar de auto gingen nog een ijsje gegeten en terwijl we van het ijsje genoten kwam er een bus langs waarvan de mensen spontaan naar ons begonnen te zwaaien.

Het grappige was dat dezelfde bus met passagiers een rondje maakte en ons opnieuw voorbijging en de mensen weer begonnen te zwaaien.

Terug bij het hotel zijn Nalin, Manoja en Geilee naar hun familie gegaan om daar te overnachten.Wij hebben op het terras gegeten van het hotel.

Nog even nagezeten en om 10 uur gaan slapen, we waren beide enorm moe.

Om half 7 waren we wakker en hebben een poos aapjes liggen kijken.

Vervolgens het ontbijt en om half 10 zou Nalin ons ophalen. Terwijl we op hem stonden te wachten hebben we nog kunnen genieten van een apen show. Al springend kwamen de aapjes naar beneden, aan de voorkant van het hotel. Dit heeft hele mooie foto's opgeleverd. Om 10 uur kwam er een telefoontje van Nalin, hij was wat verlaat. Uiteindelijk om half 12 weggereden. Bij het meer wachtten Manoja, Geilee en Nalins moeder. We hebben een stukje langs het meer gelopen en daarna is Nalins moeder met de bus naar familie gegaan.

Bij het meer 2 varanen gespot en schildpadden.

Vervolgens naar een hoog punt gereden waarvan je een prachtig zicht hebt op Kandy. Kandy is heel mooi gelegen in de bergen, het is er gemiddeld een paar graden koeler dan Colombo. Wel hadden we af en toe pittige buien!

Op weg gegaan naar een batikfabriek, de Baba batik fabriek. Rondleiding met uitleg gehad en Martin en ik mochten nog modeshow lopen voor Nailin en Manoja.

Grappige man die de rondleiding deed, hij was tevens de ontwerper. En hij sprak iets Nederlands en het kan niet missen, de legendarische woorden,kijken, kijken en niet kopen.

We hebben stof gekocht voor een dekbedovertrek.

Inmiddels schoot de tijd al op en zouden we de kokosnootplantage niet meer halen voor de avond. We hebben toen besloten via een mooie route terug te rijden naar Colombo. Om half 9 zijn we bij het hotel afgezet.

Inmiddels is het al bijna 11 uur, dus een snelle douche en dan lekker slapen. Het filmpje wordt morgen geplaatst, de foto's zijn al wel te zien.

Lieve groet, Martin en Harma

1. Bert:
    19 juli 2015
    dat was zeker schrikken met die slang. mooi gewaad Martin.
    staat je goed. hahaha grappig.
  2. LiMi:
    ............Geweldig mooi! Alles....
  3. Sjerief:
    19 juli 2015
    De plaatjes, een ware traktatie!
  4. Tiny en Riemert:
    19 juli 2015
    Prachtig hoor dat is genieten
  5. Tineke:
    19 juli 2015
    Wat schattig die aapjes! En wat een schitterende bloemen/planten! Leuk dat er nog een filmpje volgt. Ik kijk er al naar uit.
    Lieve groet, Tineke
  6. Jantje baas:
    19 juli 2015
    Prachtig prachtig Harma en Martin!
    Echt genieten die foto's van jullie,
    ik volg jullie vanuit Kreta wanneer ik wifi heb; jullie stralen ook helemaal :)
  7. Corrie:
    19 juli 2015
    Eerlijk is eerlijk, die gewaden staan jullie hartstikke goed hoor!
    Mooie foto's ook van de aapjes, heel bijzondere plaatjes allemaal!
  8. P.rolff:
    20 juli 2015
    jullie zijn helemaal ingeburgegerd gezien het gewaad wat jullie aanhebben
  9. NaMa:
    20 juli 2015
    Really had a wonderful weekend with you. Beautiful pictures and story keep a memorable visit/trip in safe. Love the time we had, so much!!!
  10. Saskia:
    Prachtige foto's, thanks!!!
  11. Gerda:
    Mooie gewaden prachtige foto's
    Wat wil een mens nog meer.
    Verder staan jullie er erg blij op dat is fijn om te zien.
    Ik zie jullie gauw weer,klinkt minder leuk voor jullie.
    Fijne tijd nog en lieve groetjes,

Gerda