- 11

1 december 2021 - Spånga, Zweden

He allemaal!

Lang geleden alweer.

In september hadden we dit uitje nog geboekt vanwege Martins' 50ste verjaardag.

en het heeft er weer om gespannen of het door kon gaan.

Zelfs gisteravond kwam er een verontrustend bericht dat we ons waarschijnlijk moesten laten testen bij binnenkomst in Zweden.

Maar helemaal niet aan de orde, sterker nog, men loopt hier amper met mondkapjes.

Wij doen dit wel uit voorzorg want je weet maar nooit.

Het was een lange reis, om 6 uur vanochtend het huis verlaten.

Ook dit uit voorzorg gedaan.

In de regen verlieten we Nederland.

Om 9 uur al op Schiphol maar heerlijk op ons gemak in kunnen checken en wat rondlopen en iets eten.

Het was best wel druk maar we hebben de rustige plekjes opgezocht.

uiteindelijk konden we om 2 uur gaan boarden.

En met een kleine vertraging om 14. 50 vertrokken.

De vlucht duurt nog geen 2 uur, prachtig om te zien dat het rond 4 uur al donker was.

En toen waren we nog niet eens in Stockholm.

De koffer was er snel en toen kaartjes voor de bus naar Brommaplan proberen te kopen.

Deze "vliegbus" heeft 2 bestemmingen, of naar Brommaplan of naar het Centraal Station.

Omdat ons hotel, waar we nu al voor de 3de keer komen, vlakbij Brommaplan ligt nemen we deze bus.

Maar helaas rijdt deze tijdelijk niet vanwege Covid.

Dus met een omweg via Centraal Station en een overstap met de metro alsnog naar Brommaplan.

Kost wat meer tijd maar is niet anders.

Ook in de metro waren we de enige met een mondkapje.

Bij aankomst op Arlanda was het maar liefst - 11 graden, dat was wel een heel groot verschil met Nederland.

Inmiddels geïnstalleerd op de kamer, waar ook weer een leuke verrassing stond ( zie foto )

Ook al bij de ICA geweest, op de weg er naar toe voelde alles zo vertrouwd, alsof we hier wonen, ha, ha!

Tijd om heel veel slaap in te gaan halen en dan morgen de kerstsfeer opsnuiven in de stad.

Onderweg hebben we al zoveel mooie dingen gezien, nieuwsgierig wat we nog gaan zien.

Tot morgen!

Veel plezier!
    Groetjes
  3. Liane:
    1 december 2021
    geniet ervan. ben benieuwd wat jullie belevenissen zullen zijn, en naar de foto's.
  4. Tineke:
    1 december 2021
    Een warm welkom in een koude stad! Een heel mooi begin van vast hele mooie dagen.
    Ik kijk uit naar jullie foto's en belevenissen. Groetjes, ook van Paul.
  5. NaMa:
    2 december 2021
    Wishing you a safe holiday! Enjoy HaMa!!
  6. Saskia:
    2 december 2021
    Oh, super, jullie zijn weer in Zweden! Geniet ze!!!
  7. Ina van Dijk:
    2 december 2021
    Nu maar lekker gaan rondstruinen en genieten van Stockholm. Benieuwd wat jullie allemaal tegenkomen ,vooral ivm Voyage/Little Things... genieten !!! Dank voor dit leuke verslag!
  8. Jan Wagenaar:
    2 december 2021
    Leuk verslag van jullie start. Hopelijk wordt het, ondanks de vertraging en omweg op de heenreis, toch nog een geslaagd verblijf in Stockholm. Veel plezier daar. Ik wacht jullie volgend bericht wel weer af.
  9. Corrie:
    2 december 2021
    Fijn om te horen dat jullie veilig en wel zijn aangekomen! Nu lekker genieten van winters Stockholm!
  10. Mirjam:
    3 december 2021
    Heerlijkkkkk! Nu genieten wat er allemaal op jullie pad komt!