Kerstsfeer in Stockholm

2 december 2021 - Spånga, Zweden

Dag allemaal!

Na een goede nachtrust en een verkwikkende douche schoven we iets voor zevenen aan bij het ontbijt.

Ja we zijn er altijd vroeg bij.

Helaas waren er geen shots meer, ze zijn vervangen voor chi pudding.

Deze nog wel geprobeerd maar kunnen echt niet op tegen de shots.

Tegen 9 uur op weg naar de metro op Brommaplan en bij de pressbyran onze Zweedse travelcards opgeladen voor 3 dagen.

Deze zijn behoorlijk in prijs gestegen.

Op weg naar het Abba museum, eigenlijk de Abba shop, om te kijken of er nog wat hebbedingetjes waren.

Vanaf het station een stukje gewandeld in de sneeuw, we hadden vanmorgen vanuit onze hotelkamer al gezien dat het gesneeuwd had, wat een timing he?

Tijdens de wandeling konden we al een beetje de Kerstsfeer op snuiven.

Nou die is er genoeg......!

Na een half uurtje wandelen de tram genomen naar Djurgarden waar het Abba museum is.

De shop in maar het was toch iets minder dan verwacht.

In het restaurant naast de shop een koffie met kanelbullar gekocht.

Daarna een bus gepakt richting St. Eriksgatan waar de meeste 2de hands platenzaken zitten.

Maar dat weten jullie inmiddels vast wel, we schrijven er erg vaak over.

Skifsbörsen was niet open.

Maar Recordhunter wel.

Daar is Martin dan ook weer goed geslaagd.

Ook aan de St. Eriksgatan zit het Thais restaurant waar we al vaker waren geweest.

Daar een hapje gegeten, wat weer voortreffelijk was!

Terug naar het hotel gegaan om een beetje op te warmen.

En om 5 uur opnieuw naar de stad om plaatjes te schieten van de verlichte kerstversieringen.

Prachtig......

Hopelijk is dit terug te zien op de foto's.

Toch wel moe en koud zijn we vroeg terug gegaan naar het hotel.

We komen morgen of zaterdagavond nog terug.

Het ziet er te mooi uit om er aan voorbij te gaan.

Ook  heeft Martin een kort filmpje toegevoegd.

Nu even niks meer en waarschijnlijk lekker slapen.

Tot morgen!

Groetjes, Martin en Harma

1. Tineke:
    2 december 2021
    WAUW! Wat een geslaagde eerste volle dag in winters Stockholm hebben jullie gehad! En wat een mooi filmpje, beetje sprookjesachtig. Foto's mogen er ook wezen.
    Het is dat je van tweedimensionaal nou eenmaal geen driedriemensionaal kan maken. Anders zou ik er zo instappen.
    Morgen dan wel geen shots, maar met de fotoshoots van deze prachtige stad komt het vast goed!
  2. Mariët:
    2 december 2021
    Mooie winterse plaatjes, gezellig allemaal die kerstverlichting.
  3. Jan Wagenaar:
    3 december 2021
    Bedankt weer voor jullie update. Fijn dat jullie eerste dag in Stockholm geslaagd is. Hoewel ik zelf geen sneeuw en ijsliefhebber ben, zijn het wel mooie beelden om te zien, vooral met die kerstsfeer. Hier in NL is er op enkele plaatsen wat natte sneeuw gevallen en is het hier verder koud en regenachtig. Leuk dat je toch nog een platenzaak hebt getroffen die open was, Martin. Ik zie jullie volgend reisbericht wel weer verschijnen.
  4. Liane:
    3 december 2021
    Ziet er heel mooi en sfeervol uit met de sneeuw en de kerstverlichting.
  5. Mirjam:
    3 december 2021
    Wauwwww wat heerlijk de winter en de kerst gezelligheid te beleven. Gaat bij mij kriebelen…
  6. Corrie:
    3 december 2021
    Wauw! Wat een prachtige sfeervolle plaatjes, zo krijg je echt zin in de kerstdagen, volgende week ga ik de boom opzetten, gelukkig hadden we hier alleen natte sneeuw, vind het prachtig hoor maar heb een hekel aan gladheid :(
    Lekker genieten de komende dagen luitjes!
  7. Jan Wagenaar:
    3 december 2021
    Mooie foto's hoor en een leuke kerstsfeer. De bewegende beelden van het filmpje vullen de foto's goed aan. Hadden jullie thuis al uitgevogeld waar jullie allemaal heen wilden, of hebben jullie hier in Stockholm ook e.e.a. uitgekozen ?
  8. NaMa:
    9 december 2021
    Love the pictures very much. Feeling Christmas!!!