We zijn er weer!

11 juli 2014 - Colombo, Sri Lanka

Beste volgers,

Heel erg bedankt voor jullie beterschapswensen.

Het heeft vast mee geholpen dat we vandaag weer redelijk op de been zijn.

Vanochtend heerlijk ontbeten, we hadden best trek hoor.

Maar wel voorzichtig en niet al teveel, we bouwen het op.

Vervolgens wachten op het telefoontje van Nalin.

Hij zou een betrouwbare tuk tuk regelen.

En dat is gelukt.

De man kwam ons van het hotel halen en heeft ons als eerste naar Laksala gebracht, een grote souvenir shop met prachtige dingen.

Bij binnenkomst gaan 2 medewerkers met je mee en dragen een tas waar alle artikelen in gaan die je wilt kopen.Ze begeleiden je tot aan de kassa. Aparte ervaring.Later deze vakantie komen we zeker nog terug voor de laatste souvenirs.

Vervolgens heeft hij ons rondgereden door de stad. En maakte stops zodat we foto's konden maken. O.a van Cinnamonpark, de universiteit, Singhalees Cricket stadion, het theater, en Art museum.Al met al vloog de ochtend voorbij en was het voor ons goed te doen. Op de terugweg hebben we gevraagd of hij bij Food City ( supermarkt ) wilde stoppen. Daar hebben we wat inkopen voor op de kamer gehaald, o.a fruitsalade, water en cocos rock.

Terug in het hotel zijn we naar het zwembad gegaan op de 4de verdieping en hebben daar geluncht in het zonnetje.

Ruim 2 uurtjes genoten van de zon en ondanks de factor 50 toch iets rood verbrand. Dit gaat echt ongemerkt.

Op de kamer nog kort geslapen, hoe slecht ik thuis sliep, hier gaat het me erg goed af.

Vanavond in het hotel gegeten . Het personeel is allemaal even vriendelijk. Allemaal vragen ze waar we vandaan komen, zodra ze Nederland horen is hun eerste reactie: Ah football, Brasil!

We hadden in het restaurant ons eten besteld, vis met patatjes en salade.Voordat het zover was kwam de ober met 2 kopjes en zette dit voor ons neer, mijn gedachte was: thee??

We kregen uitleg, dit was Paal Rasam, een soep, pittig gekruid en erg gezond.

Ja pittig was het zeker. Maar ook wel lekker. Na ons eten zijn we terug naar de kamer gegaan want Nalin zou ons ook nog bellen voor het weekend programma.

Dat programma ziet er heel mooi uit dus we laten jullie nog even in spanning.

Maar we willen Nalin en Manoja nogmaals bedanken voor alles wat ze hier voor ons doen en regelen. het zijn zulke lieve en bezorgde mensen. Super!!!

1. NaMa:
    11 juli 2014
    Really really happy, you have covered a wonderful places in the city of Colombo.
  2. Corrie:
    11 juli 2014
    Fijn dat jullie weer op de been zijn! Geniet van het weekend, benieuwd naar jullie volgende verhaal!
  3. Sije Pool:
    11 juli 2014
    Fijn dat jullie alweer opgeknapt zijn en weer kunnen genieten van alle mooie en nieuwe ervaringen. Het is een pluspunt dat je daar mensen kent want die weten de mooie plekjes voor jullie uit te stippelen. Ik wacht af wat jullie volgende avonturen weer zijn.
    Groet Sije.
  4. Tiny en Riemert:
    11 juli 2014
    Gelukkig dat jullie weer beter zijn.
  5. Sjerief:
    11 juli 2014
    Fijn dat de gezondheid weer heeft gewonnen en jullie verder kunnen. Het blijft een "reis vol verrassingen" !
  6. Karel:
    12 juli 2014
    Geluukig.
  7. Marijke:
    12 juli 2014
    Pfff gelukkig weer op de been. Veel plezier dit weekend. Wacht de verhalen af.