Zonnig Zitterd

17 juli 2021 - Gulpen, Nederland

Beste allemaal!

Eindelijk liet de zon zich zien vandaag!

Dus korte broeken weer.

Na weer een goed ontbijt zijn we op pad gegaan naar Zitterd ( Sittard )

Dat betekende eerst naar de bus lopen.

Op weg naar Maastricht en van daar met de trein naar Sittard.

Een rit van ca. 15 minuten.

De wandeltocht van gisteren had er best wel ingehakt.

( We hadden ongeveer 15 km gelopen )

Dus geen gek idee om het vandaag wat rustiger aan te doen.

De keus was op Sittard gevallen, dit was ook de geboorteplaats van Toon Hermans.

Van het station naar het centrum was een korte wandeling maar zag er niet uitnodigend uit.

Heel veel lege winkelpanden.

Aangekomen in het centrum liepen we al snel hetzelfde rondje.

Er is een rozentuin en een stadspark.

De stadspark konden we helaas niet vinden.

De bewegwijzering was niet duidelijk.

We werden verschillende kanten opgestuurd en kwamen zo steeds op hetzelfde punt uit.

Op de Markt hebben we koffie gedronken.

Dat zag er wel leuk uit maar er was ook markt en was jammer van het aangezicht.

Na de koffie stuitten we op de Ursulinenklooster en kloostertuin.

In de tuin is een begraafplaats van de Ursulinen.

De tuin wordt nu "Stadstuin" genoemd.

Het klooster is nu niet meer in gebruik.

Ook zie je in Sittard nog een stadswal.

We hebben in korte tijd van alles een beetje meegekregen.

Maar Sittard kon ons niet echt bekoren.

Wij zijn rond half 2 al aan de terugreis begonnen.

Om 3 uur terug bij het Gasthof.

Op het terras een drankje besteld en zo raakten we aan de praat met de familie Roorda, uit Brabant.

Zij zijn hier een weekendje en hoeven niet zo lang te reizen als wij.

Maar voor ons is de vakantie ook bijna ten einde.

We hebben morgen nog en hopen ook dan op een zonnige dag!

Toen we naar onze kamer gingen raakten we ook nog aan de praat met de eigenaar van het gasthof.

Hij had ons een paar dagen geleden zien lopen in de regen en complimenteerde ons met het doorzettingsvermogen.

Dat is altijd leuk om te horen!

Groetjes, Martin en Harma

1. Tineke:
    17 juli 2021
    Jammer dat Zitterd wat tegenviel. Gister tegen de 15 km. gelopen? Wow, petje af! En al dat lopen door de regen verdient ook respect. Leuk dat complimentje van de eigenaar daarover. Voor morgen heel veel zonneschijn toegewenst!
  2. Jan Wagenaar:
    17 juli 2021
    Ondanks dat 'Zitterd' jullie als plaats wat tegenviel, hebben jullie wel deze ervaring op kunnen doen en de bijzondere dingen er uit weten te pikken, blijkens de leuke foto's. Voor morgen ook nog veel plezier gewenst.
    Wij hadden vandaag bij mij op de camping de eerste dag van ons evenement en de mooie poster die jij hiervoor had gemaakt, Martin was bij de plaatselijke VVV ook een mevrouw opgevallen (die ook als bezoekster bij ons kwam) die graag ook een hiervan wilde hebben, omdat ze deze verzamelde. Ik heb haar eentje toegezegd.
  3. Corrie:
    18 juli 2021
    Sittard mag dan tegenvallen, jullie hebben er toch mooie foto's kunnen maken en vooral met oog voor detail, mijn complimenten hoor! Leuk van de eigenaar om jullie een welverdiend complimentje te maken met het wandelen door de regen :) Het gasthof ziet er leuk en knus uit.
    Geniet nog van de hopelijk laatste zonnige dag !
  4. LiMi:
    18 juli 2021
    Leukleukleuk om een een glimp van Sittard te zien al kon het jullie niet zo bekoren.
    Geniet nog van jullie laatste dag !