Zondag = zon dag!

12 augustus 2018 - Gotenburg, Zweden

Hej volgers!

Gisteravond een poging gedaan naar Lilla Bommen maar helaas was de regen weer de spelbreker.

We moesten ook nog eten en hebben dat gedaan bij een wok restaurant.

Het was heel goed verzorgd en ook nog eens erg lekker.

Na het wokken zijn we terug gegaan naar het hotel.

En hebben tv gekeken.

Ook op zondag is het ontbijt vanaf 7 uur.

Dus we waren ook vanmorgen om 7 uur present.

We wilden dan vanmorgen opnieuw naar Lilla Bommen om te zien of er een boot naar de Archipelago zou gaan.

De boten zijn alleen als excursie te boeken.

Na overleg was het plan gemaakt naar Marstrand te gaan.

De dag zag er zo stralend uit dat moest helemaal goed komen.

Marstrand is het plaatsje waar de videoclip van Abba’s The winner takes it all is opgenomen.

Met de trein tot aan Ytterby station en daar overstappen op de bus naar Marstrand.

We zijn een uurtje bezig geweest om er te komen.

Heel goed te doen en ook een erg mooie busreis.

Om half 12 waren we in Marstrand.

Wil je naar o.a het fort en het oude gedeelte dan moet je met de pont oversteken.

Binnen 2 minuten sta je dan aan de andere kant.

Daar konden de jassen ook uit.

We zijn gelijk maar aan de klim naar boven begonnen ( het fort )

De keitjes maken het er niet makkelijk op.

Maar eenmaal boven gekomen heb je een geweldig mooi uitzicht!

Zo Zweeds……

( zie foto’s dan snappen jullie vast wat wij bedoelen )

Uiteraard is het best wel toeristisch maar hoofdzakelijk Zweedse toeristen.

De tocht naar beneden was natuurlijk beter te doen dan omhoog.

Beneden hebben we nog in een bakkerswinkeltje / café wat gegeten en gedronken.

Terug naar de bushalte gelopen maar de bus liet nog een poosje op zich wachten.

Ja het is zondag en ook hier rijdt het OV dan wat minder vaak.

Wij zijn het supermarktje nog ingegaan om wat inkopen te doen voor vanavond.

De terugreis konden we maken zonder overstap, in 1 stuk door naar Gothenburg.

En dat ging snel, 50 minuten hebben we er over gedaan.

Het was een prachtige dag, bofkonten dat de zon er de hele dag bij was.

Voor morgen en dinsdag is er regen voorspelt.

Wij hopen natuurlijk dat ze het mis hebben, zodat we  wel wat kunnen ondernemen als het droog is / blijft.

We hebben net onze nieuwe 3 daagse OV kaart gekocht.

( tevens ook de laatste OV kaart die we nodig hebben )

Tot morgen!

Groetjes, Martin en Harma

12 augustus 2018
    Wat een heerlijk (Mar)strandagje hebben jullie gehad. Bijzonder om daar te zijn. En ook bijzonder dat er hoofdzakelijk Zweedse toeristen zijn. Jammer dat er regen is voorspeld. Maar ja, de Zweedse weerberichten zitten er soms wel eens naast.... Hopelijk nu ook. Anders vermaken jullie je vast wel met de nieuwe OV-kaarten. Groetjes!
  2. Ina van Dijk:
    Prachtige fotos..vooral die Abba-fotos...gaaf zeg daf jullie daaf zijn geweest! Was het makkelijk als Abba-spot te herkennen?? Heel benieuwd waar jullie verder nog terecht komen
    13 augustus 2018
    Fijn dat het weer jullie mee zat en wat leuk dat jullie ook op het 'Abba-eiland' zijn geweest. Leuke foto's. Ik wacht weer met belangstelling op het vervolg van jullie uitstapjes in Zweden.
    super dat jullie naar ABBA eiland geweest zijn, zie jullie volgende verhalen met belangstelling tegemoet
    13 augustus 2018
    Bijzonder om op het ABBA eiland te hebben rondgelopen, snap het gevoel heel goed want dat had ik ook in San Gimignano van Frank :) veel plezier verder.
  6. Gerda:
    Prachtige foto' s en wat een sfeer geweldig. Nog hele fijne dagen en ik zie met veel plezier de nieuwe foto's te gemoet. Doei, doei,