Weer voorspellen is ook ( een ) kunst!

11 augustus 2018 - Gotenburg, Zweden

Wij waren vanmorgen al vroeg uit de veren.

We hadden een programma gemaakt maar dat is vanwege het weer een beetje anders gelopen.

Volgens de voorspelling zou het de ochtend droog zijn en in de middag regen.

Dus al vroeg met de tram naar Kalltorp.

Leuk buurtje met de mooie Zweedse huizen in verschillende kleuren.

Vandaar teruggelopen en kwamen bij Liseberg, het grote pretpark van Gothenburg, weer uit.

Daar wachten op de tram die naar Lilla Bommen zou gaan.

De lucht betrok en we hoorden het gerommel in de verte, dit was geen goed teken natuurlijk.

Gelukkig kwam de tram redelijk snel.

Maar de regen en onweer waren er nog sneller.

Bij Lilla Bommen uitgestapt, de regen zette goed door en wij zijn gaan schuilen in het bushokje.

Ongeveer 20 minuten gewacht, het ging enorm tekeer.

Toen het iets minder was zijn we een winkelcentrum ingegaan waar we via een overdekte brug ook bij Lilla Bommen konden komen.

Helaas was het laatste stuk niet overdekt en zijn we omgekeerd.

Lilla Bommen is de plaats waar vele boten vertrekken naar o.a Archipelago.

We wilden het aanbod op ons gemak bekijken maar dat gaan we misschien vanavond doen, als het droog blijft?

Dan maar een broodje eten in het winkelcentrum en proberen om ’s middags naar het Gothenburg museum of art te komen.

De voorspelling was dat het de ochtend droog zou zijn en in de middag regen.

Helaas was het precies omgekeerd.

Na ons museumbezoek was het prachtig weer en konden we zonder jas terug naar het hotel.

Het museum bezoek was zeker prachtig, we hebben ons daar goed vermaakt.

Schitterende schilderijen o.a Rembrandt, Nordic art, French collection.

En een tentoonstelling van Chiharu Shiota, wat ons erg aansprak.

Na een aantal uurtjes kwamen we buiten waar de zon uitbundig scheen.

We kwamen er achter dat we op loopafstand van het hotel waren.

Dus we hebben de tram links laten liggen.

Nu ik dit zo tik is er alweer een fikse onweersbui aan de gang.

We willen straks een nieuwe poging wagen voor Lilla Bommen.

Want de Archipelago staat zeker op ons programma.

Het is alleen even uitzoeken wat de beste dag daarvoor is.

Straks eten en hopelijk lukt ons avondprogramma!

Geniet van de foto’s en graag tot morgen!

Groetjes, H&M

1. Liane:
    11 augustus 2018
    Prachtige foto's. Genieten.
  2. Gerda:
    Wat mooie foto's en die boom hoe kan het dat die nog zo mooi is. Moet wel om jullie lachen hoor met de regen. Fijne dagen doei
    12 augustus 2018
    wederom mooie foto`´s, maar wat jammer van het weer dan, hopelijk volgende keer wat beter
    WAUW, wat een mooi museum. Ben benieuwd naar de Archipelago en stuur in gedachten (tot en met jullie vertrek) allemaal zonneschijn naar jullie toe.
    12 augustus 2018
    Ach wat jammer van het weer! Maar gelukkig hebben jullie je goed vermaakt in het museum en wederom mooie foto's! Duim voor jullie dat 't droog blijft ;)
  6. Ina van Dijk:
    Leuk verslag en mooie foto's!! Ik kijk alweer uit naar de volgende!