Zomer in de herfst

8 november 2023 - Tokyo, Japan

Goeiemorgen!

Dag 2 is alweer bijna om voor ons 🥺

Terwijl de dag bij jullie net begonnen is.

Een redelijk goede nacht gehad, wel midden in de nacht een poosje wakker gelegen, zal dit een jetlag zijn?

Vervolgens naar de ontbijtruimte.

We hebben voor elke dag ontbijt coupons gekregen en elke ochtend geef je 2 af met de juiste datum.

Dan brengt de ontbijtdame je naar een zitplaats en kan het feest beginnen.

Veel standaard dingen maar er is ook wel iets bij om uit te proberen.

We hebben in ieder geval lekker gegeten.

Na de tassen ingepakt te hebben zijn we op pad gegaan.

De metro was wel weer uitzoeken maar ook dat lukte aardig.

Zo' n groot metro netwerk dat kan soms even teveel worden.

We wilden naar de tempel vlakbij de Tokyo tower en vanaf daar lieten we het een beetje op ons afkomen.

Bij de tempel, volgens mij de Zojoji, konden we naar hartenlust opnames maken, zowel foto's als video.

We besloten op een klein terras wat te gaan drinken, het is enorm zonnig en warm, ca 25 graden.

Gelukkig had ik nog een t shirt in de koffer gegooid en die kwam goed van pas.

Ook staan er nog veel bloemen en planten in bloei.

Het was een jasloze dag!

Terwijl we buiten zaten kwam er een enorm grote vogel vlak bij ons zitten.

We hebben onze spullen gepakt en zijn naar binnen gegaan, net zoals de dames naast ons.

Ze hadden wat meer pech want de vogel had het op hun tassen gemunt.

Personeel was ook onder de indruk van de vogel, uiteindelijk is de vogel weggejaagd en hadden de dames hun tassen terug en was hun gebak gedeeltelijk opgegeten.

We zijn verder gegaan en onderweg naar het volgende metro station nog een tempel bezocht.

Uiteindelijk beland in Shibuya.

En een ramen eettentje gevonden.

Hmm dat was lekker en ook nog aardig wat naar binnen kunnen krijgen met de eetstokjes.

Vanaf daar op zoek naar Tower records.

Ook daar wat tijd doorgebracht.

En ook ik ben dit keer geslaagd.

Op de terugweg naar het hotel ging het makkelijk met de metro.

Er is een lijn dat rechtstreeks van Shibuya naar Higashi Shinjuku gaat, daar moeten we zijn voor ons hotel.

Morgen iets meer over de metro.

Het hotel is op 50 meter afstand van de metro.

In het hotel zijn veel dingen gratis mee te nemen voor persoonlijke verzorging.

Bij de lift staat een tafel met o.a dagcrème, maskertjes , haarborstel, tandenborstel, scheerschuim etc.

Wij gaan zo Shibuya bij avond bezoeken.

Het is hier trouwens om 4 uur al donker.

Foto's en video toegevoegd.

Tot morgen!

Groetjes van H&M

1. Jan Wagenaar:
    8 november 2023
    Wat een verschil met hier. De jasloze dagen zijn hier al voorbij en het is hier momenteel vaak regen. Mooie foto's van Tokyo hoor. En wat een contrasten van oude traditionele zaken en moderne hoogbouw.
  2. Mariët:
    8 november 2023
    Wat ziet het er allemaal prachtig uit. En die temperatuur mag ik wel.
    Heerlijk die blauwe lucht en zon.
  3. NaMa:
    8 november 2023
    what a nice surroundings. Beautiful Tokyo!
  4. Peter Rolff:
    8 november 2023
    mooie foto's gemaakt prachtig weer nou dat wordt verder genieten geblazen
  5. Tineke:
    8 november 2023
    Wat fijn dat jullie zo handig zijn met de metro. Die gaat jullie nog op heel veel bijzondere plaatsen brengen. Geniet van de zomer. En apart dat het om 4 uur al donker is. Had ik helemaal niet verwacht. Ben benieuwd naar Shibuya bij avond.
    Zal vast kleurrijke plaatjes opleveren 😊
  6. Saskia:
    👍👍😃💖