Sayonara

15 november 2023 - Tokyo, Japan

Dag beste mensen!

Dit was onze laatste dag in Tokyo.

Dus vanochtend nog een keer de stad in.

Naar de Senso Ji tempel voor de laatste souvenirs, dat wil zeggen de straatjes voor de Senso Ji tempel.

Enorm druk altijd dus we waren blij dat we snel klaar waren.

Nog een stukje langs de Sumidarivier gelopen.

Ook nog een paar kleine tempels bezocht.

Na de middagmaal voor de laatste keer naar Recofan, toch nog iets gevonden, alletwee.

We zijn naar het hotel terug gegaan om even op te laden voor de laatste avond in Shibuya.

Ontzettend veel last van de voeten en benen.

Het is niet alleen buiten waar we veel lopen maar de metro is wel de grootste boosdoener.

Bij thuiskomst meer over de metro, beloofd!

Om 5 uur terug naar Shibuya.

Daar voor de laatste keer ramen gegeten.

En dan nog 1x naar de crossing.

Het blijft fascinerend.

Ook nog een keer langs het beeld van Hachi.

Bij het hotel aangekomen, de 7eleven in voor wat lekkernijen.

En nu is het echt klaar.

Straks gaan we de eerste koffer wegen.

Hopelijk valt het mee.

De pocket wifi gaat er straks af, een uitkomst was het!

En morgenochtend willen we op ons gemak naar Narita airport.

We vliegen rond 15.30 uur naar Shanghai.

Dit is plaatselijke tijd.

We overnachten op Shanghai Pudong airport.

Vrijdag om 12.00 vliegen we naar Schiphol.

Verwachte aankomsttijd is 17.15 uur.

Terug in de tijd.

Zal Robert ook in het vliegtuig zitten?

Grapje.....

Voor nu iedereen erg bedankt voor de reacties.

We schrijven het weekend over de terugreis.

Video en lekker veel foto' s.

Lieve groetjes van Martin en Harma

P.S  Pocket wifi was ideaal voor onderweg, je kon altijd Google Maps checken als je de weg kwijt was.

Ook alle foto' s en filmpjes werden zo snel geüpload.

Dat was met de wifi van het hotel niet gelukt.

1. Mariët:
    15 november 2023
    Ach is het alweer voorbij.
    Jammer van die pijnlijke benen.
    Mooie foto's ook weer en jullie staan er ook weer mooi op.
    Wens ik jullie een goeie vlucht naar huis.
  2. Jan Wagenaar:
    15 november 2023
    Mooie en kleurrijke foto's hebben jullie gemaakt. Wat een drukte overal in de stad. Het lijkt mij erg moeilijk met al die Japanse teksten om uit te vinden om wat voor artikelen het gaat in de winkels en wat er achter de gevels van die panden is te doen. Alvast een voorspoedige terugreis gewenst en vergeet niet om goed uit te rusten.
  3. Peter Rolff:
    15 november 2023
    hoi mooie foto;s en bedankt voor al die mooie verhalen en voor straks een goede en behoudende thuisreis naar nederland, onderweg de benen de rust geven die ze nodig hebben van al die wandelingen
  4. Ria:
    Mooie foto.s
    Een veilige terugreis gewenst
  5. Saskia:
    15 november 2023
    Ooo, wat jammer dat het er al op zit...genoten van jullie verslagen en alle visuele indrukken😍😍😍 kom goed thuis👋👋👋
  6. Tineke:
    15 november 2023
    Terug naar huis met koffers vol mooie souvenirs, prachtige foto's en leuke video's (mooi die avondopname in de video van vandaag!).

Martin: geen fan van vogels? Heb ik ook. Ben altijd bang dat ze tegen mij aan vliegen.

Goeie terugreis gewenst en hopelijk laat China zich nog even van een betere kant zien. Ik heb genoten van de blog. Super hoe jullie steeds weer na een vermoeiende dag de blog hebben gevuld met mooi materiaal. Dank aan Harma voor het geschreven woord en aan Martin voor het gesproken woord. Top!
  7. Liane:
    15 november 2023
    Ik wens jullie een goede en veilige reis terug.
  8. Ina van Dijk:
    15 november 2023
    Dank voor jullie laatste verslag en.mooie fotos! Hele goede terugreis gewenst!
    Oh enne...op dit moment zit Robért live bij Beau in de tv-uitzending en deelt worstenbroodjes uit. Hij is dus alweer terug😜
  9. Mirjam:
    15 november 2023
    Het is alweer tijd om naar huis te gaan..
    Wat hebben jullie in deze dagen ontzettend veeeeeeeel gedaan en gezien!

Een goede terugreis gewenst!!