We zijn er klaar voor !

4 november 2023 - Sappemeer, Nederland

Beste volgers,

We zijn zo goed als uitgeteld, ha, ha, daar bedoelen we mee dat we morgen naar Schiphol reizen, naar het CitizenM hotel.

En dan maandag gaat het echt beginnen, de lange vlucht met China Eastern via Shanghai naar Tokyo.

We hebben de laatste maanden de vlucht een beetje in de gaten gehouden en schrijven in het kort iets over de route.

( ook te zien op de bijgevoegde video )

Rond 11.30 is het vertrek en verlaten we via Noord Groningen, Nederland, via Noord Duitsland, stukje Denemarken en Zweden ( Oostzee ) vliegen we Estland door.

Dan komen we het grote Rusland binnen, we vliegen van West Rusland naar Oost Rusland, dit neemt heel veel uren in beslag.

Vervolgens over Mongolië naar Binnen Mongolië.

Daar is de grens met China, een groot gedeelte over de Gobiwoestijn.

Dit lijkt me machtig interessant maar wellicht zien we er niet zoveel van vanwege de nacht.

Misschien op de terugweg beter te zien, we vliegen dan wat gunstiger.

Uiteraard tijdverschil, we hopen rond 5.30 uur ( Chinese tijd ) te landen op Shanghai Pudong airport.

Het vliegtuig naar Tokyo Narita airport vertrekt om 9.10 uur.

Aankomsttijd Tokyo is rond 13.00 uur ( Japanse tijd )

Uiteraard zijn de tijden bij benadering.

Altijd afwachten of het vliegtuig op tijd vertrekt.

In Shanghai, China, is alle social media geblokkeerd.

we gaan er vanuit dat het niet gaat lukken om tijdens de stop over iets te plaatsen en dat we pas in Tokyo verhaal kunnen schrijven.

Maar mocht het toch lukken zullen we ons zeker melden.

Mochten er nog liefhebbers zijn die het leuk vinden om de vliegtuigen te volgen via Flightaware of Flightradar zijn dit onze vluchtnummers:

11.30 uur Amsterdam - Shanghai  MU0772

9.10 uur Shanghai - Tokyo MU0523 ( plaatselijke tijd )

We zullen proberen 's avonds op het reisblog te schrijven dan is het in NL midden op de dag.

( tijdverschil NL - Japan is 8 uur )

Dat is een gekke gewaarwording dat als wij naar bed gaan jullie nog met de dag bezig zijn.

Ook willen we proberen dagelijks minimaal 1 video te plaatsen dat hangt van de snelheid van onze wifi pocket af.

Dan hopen wij dat jullie met ons meereizen en dat we jullie Japan kunnen laten zien door onze ogen.

Wij gaan de allerlaatste dingen inpakken zodat we morgenochtend om 8.30 uur klaar staan voor vertrek, als we opgehaald worden.

Hopelijk tot heel gauw en geniet met ons mee!

Lieve groetjes, Martin en Harma

P.S  Het eerste filmpje is geplaatst!

tokyo-japan-kanji-japanese-writing-gift-idea-unisex-sweatshirt

1. Saskia:
    Wow, heel goede reis👍💖
  2. Peter Rolff:
    hele goede reis samen
  3. Ria:
    4 november 2023
    Goede reis gewenst en een fijne vakantie
  4. Mariët:
    4 november 2023
    Wens jullie een hele fijne vakantie, en vooral samen genieten.
    En een hele goeie vlucht gewenst
  5. Liane:
    4 november 2023
    Hele goede reis en veel plezier gewenst.
  6. Lucinda:
    4 november 2023
    Goede vlucht en hoop dat jullie alles kunnen zien wat de eerste keer niet was gelukt. Veilige reis en veel plezier samen.
  7. Mirjam:
    4 november 2023
    Een hele hele goede en mooie reis gewenst!!
    Heel veel plezier gewenst!
    Ben heel benieuwd.....
  8. NaMa:
    4 november 2023
    Have a nice trip and Enjoy!!!. Waiting for nice stories along with beautiful pics and videos.
  9. Tineke:
    4 november 2023
    Nog één nachtje slapen in jullie eigen bed. En dan: op naar CitizenM. Voor de start van een droomreis! Slaap lekker vannacht en laat het maar snel morgenochtend 08:30 uur worden. Vol gas (nou ja, kerosine) naar Japan! Hele goeie reis gewenst 😘
  10. Jantje:
    4 november 2023
    Een hele fijne reis Harma en Martin!
    Wat een avontuur gaan jullie aan!
    Stay safe, 💕
  11. Jan Wagenaar:
    4 november 2023
    Een goede reis gewenst. ik zie jullie volgend verslag wel
  12. Tineke:
    5 november 2023
    Nu begint het aftellen pas echt! Nog een laatste nachtje in Amsterdam en dan boarding voor Shanghai. Ben benieuwd of het lukt om vanaf Chinese bodem nog wat te schrijven.
    Ik kijk uit naar jullie blogs, foto's en video's!