Kalydon

11 augustus 2017 - Elounda, Griekenland

Hallo volgers,

Weer een hete dag en ook nog een dag wat we wilden gebruiken om het wat rustiger aan te doen vandaag.

Dus Martin schrijft vandaag want ook Harma doet het vandaag rustig aan.

Eerst maar eens reageren op jullie reacties.

De Griekse god heeft nogal wat los gemaakt bij jullie. Op het moment dat ik dit schrijf is hij nog niet thuis gekomen. Dus geen foto.

Ook het verhaal gister over Kritsa heeft ook ervoor gezorgd dat we foto’s kregen op gestuurd met andere oudere mensen in Griekenland die zich wel vrolijk lieten fotograferen.  Dank daarvoor.

Dan vandaag de 11 augustus stond Kalydon op het programma. Een eiland waar we vanaf het haventje in Elounda tegen aan kijken.

Het is mogelijk dit lopend te doen, maar we wisten ook dat de zon weer vandaag zijn best zou doen.

Dus vroeg weg om er heen te lopen.

Het eiland is vooral omhoog lopen. Na een mooie welkom op het eiland van een aantal oude molens begon het klimmen.

Harma zei “er komen hier bijna geen auto’s”. Dus konden we op onze gemak naar boven lopen en tegen 9 uur kwam de teller toch al tegen de 30 graden.

Ondertussen hoe hoger we kwamen hoe mooier het uitzicht.

Maar ook schapen en aparte vogels die we niet kenden. We noemden ze maar mini fazanten.

Toch werden we steeds op gehouden omdat er toch auto’s naar boven kwamen.

Harma begon steeds langzamer te lopen en het zweet kwam omlaag.

Noodzaak was er moest snel schaduw gevonden worden.

Naar boven toe lopend konden we geen schaduw vinden.

Uiteindelijk stonden we boven en hadden we een geweldig uitzicht.

We zagen een kerkje zoals er een paar op het eiland moesten zijn.

Het was de St. Lucas kerkje.

Daar was het enige schaduw plekje onder de boom te vinden.

Bij de ingang van het kerkje was een oud mannetje bezig reparaties te verrichten bij de ingang.

We hebben daar een tijdje gezeten om bij te komen en natuurlijk te genieten van het uitzicht.

Na een tijd zijn we aan de terug tocht begonnen, deze terug tocht zouden we iets anders doen omdat we veel foto’s wilden maken met ons tweetjes met mooie achtergronden.

Gewapend met een statief begon het afdalen.

Steeds moesten we op schieten met de statief want er kwamen steeds meer auto’s en bromfietsen naar boven.

Toch hebben we er een heleboel gemaakt.

De zon was deze keer in onze rug dus in de nek.

Brandend kwamen we beneden en hebben lang bij de oude molens gezeten in de schaduw om bij te komen. Dus we hebben ons afgebeuld in deze hitte. Maar nog een paar keer van deze dagen en we zijn er klaar voor om goud op de Olympische spelen te gaan halen. (HAHAHA)

We wilden om 12 uur weer terug in het hotel zijn om vanmiddag helemaal niets te doen.

We haalden wat vers brood bij de bakker op de hoek van het hotel. Dus wat eten en daarna relaxen.

Pech dus onze kamer was nog niet schoon gemaakt. Wachten dus kon gelukkig op onze kamer terwijl ze bezig waren met schoonmaken.

We hebben zojuist wat gewinkeld. Harma heeft jurken gepast en uiteindelijk ging Martin met shirts de winkel uit en Harma met niets.

Vanavond nog even het dorp in en dan weer morgen met frisse hitte de bus weer in.

P.S Nog steeds geen Griekse god helaas

Tot morgen.

Groetjes van Harma en Martin.

1. Jan Wagenaar:
    11 augustus 2017
    Ja, dat was al weer een dag zweten voor jullie, maar jullie werden beloond met prachtige uitzichten en het leverde wel weer mooie foto's op. Leuke plaatjes van hoe het er terplekke uit ziet en leuke hoekjes met een 'stilleven' . Dat arme schaap had het ook wel dubbel heet met z'n dikke vacht.

Vandaag had ik zelf geholpen met de opbouw voor ons campingfeest (haha, gelukkig niet zo hoeven te zweten als jullie) van morgen, waar ik ook de door jullie uitgeleende beamer ga gebruiken.

Veel plezier met het vervolg van jullie Griekenland-vakantie.
  2. Tineke:
    11 augustus 2017
    Geen Griekse God, maar wel weer goddelijke foto's!
  3. Tiny:
    11 augustus 2017
    Mooi mooi mooi jullie doen- en zien veel.
    Het weekend ook veel plezier.
    groetjes
  4. Gerda:
    12 augustus 2017
    Weer geweldige foto's ik geniet er echt van. Sterkte met de hitte. Doei
  5. Saskia:
    12 augustus 2017
    superfoto's, heerlijk zo mee te genieten!
  6. LiMi:
    12 augustus 2017
    Heerlijk jullie daar te volgen met alle mooie foto's..
    Ook heel mooi mijn familie te mogen volgen die naar Zweden zijn gereisd waar voor heel veel herinneringen liggen.. Boven in Byske!
  7. Corrie:
    12 augustus 2017
    Mooie foto's weer in de blog en vooral die van jullie samen is erg leuk! Morgen halen wij onze kleinzoon op en die komt t/m de 21e hier logeren dus als je geen reactie krijg op het blog, dat is dan de reden dat oma er geen tijd voor heeft kunnen maken. Fijne vakantie verder, geniet er nog maar lekker van, enne.. graag gedaan ;)
  8. Mary Huyzen:
    18 augustus 2017
    Het was weer genieten van jullie mooie foto's Het groot respect voor jullie doorzettingsvermogen om steeds weer de hitte te trotseren en lange wandelingen te gaan maken in de brandende zon Ben benieuwd naar de Griekse God.....