Naar huis

9 augustus 2014 - Schiphol, Nederland

Om het reisverslag compleet te maken volgt hier de laatste dag in Tokyo op 7 augustus j.l.

Na het ontbijt hebben we de koffers ingepakt en om half 11 stonden wij beneden.

De koffers konden de hele dag in het hotel blijven, wat ideaal is natuurlijk.

Daarna zijn we naar de tempel gelopen op ongeveer 800 meter afstand van het hotel.

Daar uiteraard nog foto's gemaakt.

Vervolgens zijn we terug gegaan naar het metrostation tegenover het hotel.

Een kaartje gekocht en op weg naar nog een keer Shibuya om ook bij daglicht de drukke oversteekplaats te fotograferen en te filmen.

Op zoek gegaan naar wat souvenirs maar toch moeilijker te vinden dan we dachten.

Wat we wel hebben gedaan was de tip van Tineke.

Ga naar een warenhuis, koop iets en zeg dat het een kadootje is

We hebben 2 kadootjes voor onszelf gekocht, er werd gelijk gevraagd of het een kadootje was.

Toen we dat bevestigden moesten we gaan zitten en werd er een voorbeeld bijgehaald waaruit je kon kiezen welke kleur pakpapier je wilt en welke kleur strik er om heen. En dan wordt het ingepakt, geweldig om dit toch nog mee gemaakt te hebben. En Tineke bedankt voor deze leuke tip!

Bij de tip was ook, ga naar de rooftop en ga naar een petshop. De rooftop hadden we al 2x gedaan, maar er werd geen golf gespeeld op het dak, het was vast te warm! Maar bij dit warenhuis was een petshop en daar zijn we wel in geweest.

2 hondjes waren in de verkoop maar het meest grappige om te zien is alle kleding voor de honden. We durfden alleen niet zo goed een foto te maken van de hondengarderobe.

Tot slot zijn we nog naar Tower records gegaan, in het cafe nog wat gedronken.

Daarna terug richting Akasaka, waar ook ons hotel was. In de buurt nog gegeten en dan langzamerhand klaar maken voor vertrek.

In het hotel heb ik me omgekleed en toen met de taxi naar Haneda airport.

Wat een prachtige taxi rit hebben we gehad, Tokyo by night, over de mooi verlichte Rainbow bridge, gelukkig heeft Martin dat allemaal gefilmd.

De taxi chauffeur vroeg of we naar de International terminal moesten.En nu komt de stunt van mij, want ik zei, ja terminal 1.

Daar werden we keurig afgezet.

Binnengekomen zagen we alleen maar binnenlandse vluchten op de borden staan.

Toch maar vragen waar Emirates is.

Toen zei de grondstewardess, dit is terminal 1.

Ja daar moeten we ook zijn.

Ze keek erg bedenkelijk en vroeg of we papieren hadden.

Ik laat haar de papieren zien en dan zegt ze:

Terminal I en geen 1.

Ik had de hoofdletter i voor een 1 aangezien.

Gelukkig hadden we tijd genoeg om bij terminal I te komen.

Daar konden we de laatste souvenirs kopen en heeft Martin zich omgekleed.

Om 00.30 zijn we vertrokken voor de lange vlucht naar Nederland.

Om 6.15 ( plaatselijke tijd ) waren we in Dubai, ook daar nog wat kleine souvenirs gekocht.

Om 8.25 de laatste vlucht, op naar Nederland.

Gelukkig stond Karel er om ons naar huis te brengen.

Maar eerst onze ogen uitgekeken naar regen, dat hebben we bijna 5 weken niet gezien. Onderweg een stop gemaakt voor koffie en appeltaart met slagroom, daar had ik toch zo'n zin in!

Al met al waren we om 6 uur thuis.

Terug komen op de trouwdag van mijn ouders, het reisschema kwam zo uit en is niet bewust gekozen. Maar wel bijzonder omdat we dankzij hun deze reis hebben kunnen maken, het cirkeltje is weer rond.

Nu is het zaterdag, alle was ligt inmiddels weer schoon in de kast.

De koffers zijn leeg en staan klaar voor een volgend vertrek, wanneer weten we nog niet.Erg blij en dankbaar dat alles goed en veilig is verlopen. Wij zullen dit nooit vergeten, nu moet het nog allemaal een plaatsje krijgen, het nagenieten kan beginnen.......

Er komt nog een slotwoord van Martin en mij één dezer dagen.

1. Tineke:
    9 augustus 2014
    Leuk dat jullie mijn tip hebben opgevolgd. En wat een grap van die I. Nu ik de 'I' zo getikt zie staan, valt me op dat deze best wel op een 'l' lijkt en moet ik gelijk aan die L-bus in Sydney denken, haha.

Fijn dat de koffers al zijn uitgepakt. Ben benieuwd waar jullie ze de eerstvolgende keer heen brengen (en hoop dat jullie dan ook gaan bloggen). Lieve groet, ook van Paul.
  2. Sjerief:
    9 augustus 2014
    ....alles in het leven gaat Rond en rond en rond..

Welkom terug!
  3. Sije Pool:
    Hallo Harma en Martin,
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn na inspirerende en fantastische rondreis. De temperatuur is ws. wat aangenamer voor jullie.
    Geniet nog maar lekker even van de nabeschouwingen.

Groet Sije Pool
  4. Bert:
    9 augustus 2014
    Dat heb je mooi gezegd. De cirkel is rond. Alles valt op zijn plaats. Nu lekker nagenieten.
  5. Kitty:
    9 augustus 2014
    Bedankt voor jullie prachtige verhalen. We moeten maat een keer weer bij elkaar op de koffie komen om alles persoonlijk te horen. Nou alles maar wel heel veel. :)
  6. Tiny en Riemert:
    9 augustus 2014
    Wij zullen jullie reisverhalen missen wij keken toch elke dag er naar uit.
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en nu verder nagenieten.
    Wat geweldig dat alles weer aan kant is wat een energie.
    Lieve groet Tiny en Riemert
  7. Jantje baas:
    9 augustus 2014
    Prachtig gedaan Harma en Martin!
    Het was gewoon een beetje meereizen met jullie!
    Geniet van jullie vrije dagen thuis mochten julie die nog hebben :)
    Mooi gezegd Sjerief.
    groetjes Jantje
  8. P.rolff:
    10 augustus 2014
    hoi harma en martin,welkom thuis weer fijn dat jullie er weer zijn,wat zijn die weken eigen snel voorbij gegaan,maar jullie zijn wel prachtige ervaringen rijker,hoor wel weer van jullie,wel proberen nog wat bij tekomen van die lange reis,groetjes,peter
  9. Corrie:
    10 augustus 2014
    Mooier als Sjerief kan ik het niet zeggen..., maar wel welkom thuis in ons eigen Vaderland!