The Day After

21 april 2019 - Nunspeet, Nederland

The day after

En dan word je 1ste Paasdag wakker…… en lees je het vreselijk bericht van de aanslagen in Sri Lanka.

Het eerste wat we gedaan hebben is contact zoeken met Nalin en Manoja.

Gelukkig zijn ze in orde maar uiteraard enorm ontdaan van het gebeurde.

Korte tijd later kregen we een sms van ze dat social media tijdelijk niet toegankelijk zijn.

Van 2 andere Sri Lankaanse kennissen kregen we ook melding dat ze in orde zijn.

Het bericht van de aanslagen is bij ons zeer hard aangekomen.

We gaan uiteraard vanaf nu het nieuws en reisadvies op de voet volgen ( en aan Nalin vragen om ook voor ons de reissituatie in de gaten te houden )

Na het journaal zijn we gaan ontbijten.

We hadden ruim de tijd want de eerste bus gaat op zondag pas om 10.30 uur.

Terwijl we wachten op de bus zijn we het nieuws blijven volgen.

De bus was op tijd en binnen 20 minuten stonden we via Doornspijk  in……. Elburg!

We hadden graag eerder willen vertrekken maar ja het OV op zondag is vaak niet vroeg.

Het was dan best al druk toen we aankwamen.

En ook nog eens erg warm!

Na een korte wandeling door het centrum een terras gepakt voor wat eten en drinken.

We zijn het stadje verder doorgelopen en naar de jachthaven gegaan.

Iets voorbij de jachthaven stonden we in Flevoland en een paar stappen terug waren we weer in Gelderland, grensgevalletje hoor!

Maar Elburg is een gezellig stadje, wel veel toeristen!

Op de terugweg zijn we bij de jachthaven gaan zitten en boten kijken.

Genieten van het zonnetje en de wind.

We besloten om de bus van 15.10 naar Nunspeet terug te nemen.

Vanaf het station in Nunspeet is het ca. 7 minuten lopen naar het hotel.

Bij het hotel hebben we op het terras nog wat gedronken.

Vervolgens zijn we naar restaurant Joris gegaan om een hapje te eten.

Heerlijk!

Op de kamer het eten laten zakken en na een uurtje voor de laatste keer naar het zwembad.

De laatste nacht breekt aan en morgen dus op weg naar huis.

We weten nog niet of we rechtstreeks gaan of onderweg nog een stop maken.

We melden ons morgen of dinsdag.

En natuurlijk ook hoe het verder verloopt voor onze aanstaande reis.

Het was een erg vreemde dag……….

Tot horens!

Groetjes, Martin en Harma

1. Ina van Dijk:
    21 april 2019
    Wow...dat is voor ons ook een leuke tip...Elburg. vroeger als kind eens geweest.We gaan er beslist eens een dagje naartoe. Hopelijk start jullie 2e paasdag beter dan de eerste! Dank weer voor dit verslag!!
  2. Tineke:
    22 april 2019
    Mooie foto's van een dag met een afschuwelijk randje. Blij te lezen dat Nalin en Manoja in orde zijn. Ben benieuwd of jullie vandaag nog een tussenstop maken. Lieve groetjes, Tineke
  3. Saskia:
    Ah, bij Joris is het goed toeven (we hebben vrienden in Nunspeet) 👍
    Shocking de gebeurtenissen in Sri Lanka....
    Fijne thuisreis!
  4. P.rolff:
    22 april 2019
    mooie foto´s hoor maar zeer schokkend het nieuws in Ski Lanka, maar goed te weten dat met Nalin en Manoja alles goed is, probeer er nog iets van te maken tweede paasdag en voor straks wel thuis
  5. LiMi:
    22 april 2019
    Toch nog mooie foto's gemaakt en erop uit gegaan deze voor jullie erg vreemde dag met een zwart randje.
    Nu Sri Lanka getroffen...😢
    Gelukkig dat Nalin en Manoja en de verder kenissisen daar ongedeerd zijn gebleven in dit afschuwelijks.
    Sterkte gewenst in dit proces!
    😘