Dagje Östersund

19 oktober 2015 - Östersund, Zweden

Beste lezers,

Voor vandaag hadden we besloten naar Östersund te gaan met de bus.

De bus rijdt niet vaak maar we hadden al uitgezocht via de website van Lanstrafiken voor de gunstige tijden.

Dit betekende voor ons, heen om 9.31 uur en terug om 15.18 uur.

Er rekening mee houdend dat de bussen ook rustig 5 minuten eerder kunnen komen.

Toen we bij Emils huis liepen kwam hij net naar buiten en vroeg of alles ok was.

We vertelden dat we onderweg naar de bus waren om naar Östersund te gaan. Als we 10 minuten wilden wachten konden we met hem meerijden. Nou super natuurlijk.Martin nog snel terug om het blikje stroopwafels te halen die we mee hadden genomen als klein souvenirtje van Nederland.

En dat werd zeer gewaardeerd.

De rit naar Östersund duurt 20 minuten. We wilden naar een platen zaak, souvenirs kopen en wat boodschappen doen.

In Orrviken is een heel klein winkeltje en daar zal niet al teveel te krijgen zijn.

De winkels in Östersund gingen om 10 uur open.We waren ruimschoots op tijd.

Als eerste maar de platenzaak, hoewel .....een officiele platenzaak was het niet.

Muziekinstrumenten werden er hoofdzakelijk verkocht. Maar Martin heeft zijn verzameling met 2 cd's kunnen aanvullen.

Daarna naar Ahlens, voor de souvenirs. Er zijn al hele leuke kerstspulletjes te koop.

We zijn eerst weer weg gegaan om vlak voor vertrek de spullen te kopen die ik op het oog had.

Nou vooruit dan maar, wat eten bij de enige McDonald die Östersund rijk is.

En dan gaat de tijd wel snel. Een wandeling gemaakt vlakbij het grote Storsjönmeer.Mooi uitzicht op de brug en de huizen en natuur in herfstkleuren.

We zijn weer terug gegaan naar Ahlens om eland theedoeken te halen en wat leuke kerst versieringen voor in de boom. Toen naar Ica voor de boodschappen.

We waren ruim op tijd voor de bus maar hebben ook gezien dat deze inderdaad eerder vertrok dan aangegeven was.

De bus werd behoorlijk vol met schoolkinderen, ik was nogal verbaasd dat kinderen van een jaar of 7 alleen reizen maar dat kan hier gewoon.

Het laatste stukje lopen naar het appartement en daar kwam Emil al aan.

Of we mee gingen de elanden voederen.

Hij alvast vooruit en wij er lopend achter aan.

Eerst naar de "oude" elanden.

Wat zijn die dieren groot zeg!

Hij heeft er 5.

Ze kregen aardappelen en een soort bix.

In een mum van tijd was het op.

Daarna terug naar de 2 "kleintjes". Hero en Maj.

Oh wat schattig en wat een bijzonder verhaal zit er aan Hero vast.

Hero is geboren op de avond van het Eurovisie songfestival.

Hij is te vroeg geboren en het was enorm koud die avond / nacht.

Ze waren heel bang dat hij het niet zou redden.

Zweden won die avond het songfestival, de naam van de zanger is me ontschoten maar het nummer heette Hero.

Mede door het songfestival en dat dit elandje zo'n knokker is past deze naam zo goed dus met recht een held!

We hebben een filmpje geplaatst van de elanden en op het eind zie je Maj en Hero.

Hoewel ik dacht dat Hero de grootste was is dit niet het geval. Zijn zus Maj is het grootst en ze is een paar weken later dan hem geboren.

Dus Hero is klein maar wat een knokkertje!

Hopelijk vinden jullie de filmpjes leuk, wij kunnen er geen genoeg van krijgen!

Geniet ervan en tot morgen.

Groetjes, Martin en Harma

1. Tineke:
    19 oktober 2015
    Ik zat al naar jullie blog uit te kijken, wilde net mijn PC uitzetten en ja hoor... toen kwam de blog net binnen. Was weer zeer de moeite waard. Fijne dag alvast voor morgen en ik hoop dan op weer een video met Martin als voice over!
  2. LiMi:
    19 oktober 2015
    Mooi!!! Wij wensen jullie bijdeze alvast voor morgen Van Harte Gefelciteerd met jullie 9 jarig huwlijksdag! 9 jaar alweer zeg.. Een hele mooie fijne dag gwenst!! Liefs van ons.
  3. Bert:
    19 oktober 2015
    wat weer een leuk verhaal. je kunt goed zien dat het herfst is.
    mooi! de elanden zijn ook geweldig. lekker stukje vlees
  4. Mary Huyzen:
    19 oktober 2015
    Alvast hartelijk gefeliciteerd met jullie 9e trouwdag. Waar blijft de tijd? Maak er een leuke dag van. Groetjes van, Mary.
  5. Tiny:
    Harma en Martin
    Wat weer prachtige verhalen en foto's
    Morgen een fijne dag en lekker een gebakje eten.
    9 jaar getrouwd Hartelijk Gefeliciteerd.
  6. P.rolff:
    20 oktober 2015
    hallo Harma en Martin wat een mooie opnamen weer gemaakt en ook van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag,maak er een mooie en gezellige dag van
  7. Karel:
    20 oktober 2015
    Van harte met jullie trouwdag. Op de juiste plek op de juiste dag. Groet.
  8. Margriet:
    20 oktober 2015
    Wat een mooie ervaringen met de elanden! Inderdaad genieten.
  9. Corrie:
    20 oktober 2015
    Wat een mooi verhaal over Hero en prachtig om hem dan ook nog op de video te kunnen zien. Gefeliciteerd met jullie 9e trouwdag, maak er een leuke dag van.
  10. Gerda:
    20 oktober 2015
    Van hartegefeliciteerd met jullie trouwdag en dat in deze mooie omgeving geweldig.
    De dieren wat zijn ze toch mooi en dan de mooie foto,s geweldig.
    Heerlijk die rust daar.
    Geniet ze.