Dag 11

16 juli 2015 - Colombo, Sri Lanka

Een erg hete dag!

We waren al vroeg wakker ( 6 uur ) en besloten maar uit bed te gaan.

Om 7 uur zaten we zoals gewoonlijk bij het ontbijt.

Het is elke dag genieten van de verse vruchtensap, de ene keer is het meloen en de andere dag ananas. Daarna krijgen we onze portie fruit, meloen, ananas, lychees of banaan. Dan een omelet met eventueel worstjes, dit doen we niet dagelijks.

Inmiddels is dan het toast klaar, 3 soorten jam maar de zelf gemaakte aardbeienjam is veruit onze favoriet. Nog een bakje yoghurt na en voor Martin thee en voor mij nescafe.Zo beginnen wij onze dag hier!

Vandaag zijn we om 10 uur vertrokken voor een wandeling. We wilden nu de andere richting op gaan en zien waar we uit zouden komen.

Al vrij snel hadden we door dat het erg warm was.

We kwamen door straatjes waar misschien nog geen toerist heeft gelopen.

Hebben de bushalte en het postkantoortje gefotografeerd.

Ook weer mooie bloemen o.a de frangipani, een beauty!

We werden nagestaard door de mensen maar enorm vriendelijk.

Zo'n klein, grijs omaatje die me aankeek en toen ik naar haar glimlachtte ook gelijk terug lachtte en zei: goodmorning!

Alle mensen die we tegen kwamen waren heel vriendelijk.

Vanwege de hitte konden we dit niet heel lang volhouden, werd op de terug weg zelfs een beetje missellijk. We zijn bijna anderhalf uur weggeweest.

Bij een stalletje vlakbij het hotel hebben we 4 broodjes en 2 bakjes yoghurt gekocht voor 140 rupee ( ca. 0,95 eurocent )

Van mama uit het hotel wat boter gekregen en zo hadden we voor vandaag onze lunch weer binnen, thee en koffie maken we op de kamer.

Op de foto zie je aan het shirt van Martin hoe warm het was.

Op het filmpje in het stalleje zie je mijn shirt, het lijkt enorm maar dat komt ook door de rugtas.

Na de lunch vrij snel in slaap gevallen. Helaas werden we alletwee wakker met lichte darmproblemen. We wilden vanavond ook nog gaan wandelen maar kunnen beter geen risico nemen voor het weekend. We zouden het heel erg vinden om het weekend naar Kandy te moeten missen. Dus lekker op de kamer gebleven. En we hopen uiteraard dat het niet doorzet.

Veel plezier met de foto's en het korte filmpje!

Lieve groet, Martin en Harma

1. Tineke:
    16 juli 2015
    Wat een hitte daar! En dat het al zo vroeg zo warm is... Gelijk hebben jullie dat jullie het vandaag redelijk kalmpjes aan gedaan hebben. Ondanks dat heeft deze dag ook weer mooie plaatjes en een leuk filmpje opgeleverd.
    Hopelijk zijn jullie van het weekend helemaal fit voor Kandy!
  2. LiMi:
    16 juli 2015
    Wow.... Hothothot
  3. NaMa:
    17 juli 2015
    Wow, you have walked along and taken nice shots. the heat, yes can understand how you feel it.
  4. Corrie:
    17 juli 2015
    Leuk filmpje, maar wat een hectisch verkeer daar en dan ook nog die hitte, pfff!!!