Au revoir!

4 mei 2022 - Hoogezand, Nederland

Hallo allemaal!

Zoals beloofd nog de laatste dagen van de vakantie beschrijven.

We hebben de zaterdag heerlijk gezwommen en gebruik gemaakt van de jacuzzi.

Op de 6de verdieping van het hotel met een prachtig uitzicht op de bergen.

Terug op de kamer het bijna allerlaatste in de koffer en voor het laatst het diner, met de heerlijke toetjes!

Verzoek van de chauffeur om het hoofd van de bediening, Carlos, wat geld toe te stoppen voor de gezamenlijke fooienpot van het restaurant personeel.

Carlos leek een beetje gecharmeerd van mij te zijn want elke keer als ik het restaurant binnen kwam kreeg ik een big smile en  legde hij zijn hand kort op mijn arm .

Toen ik hem het geld overhandigde sloeg hij de arm om me heen en drukte me even tegen zich aan.

Die Carlos toch!

Zondagochtend supervroeg ontbijten om 6.30 uur en vertrokken we om 7.10 uur voor de lange rit naar Orleans.

Gelukkig korte slaapjes in de bus.

Gemiddeld om de 2 uur is er een stop.

Uiteindelijk waren we om half 6 in het hotel.

Vervolgens nog wachten voor het eten.

Rond 7 uur waren we compleet voor het gezamenlijke diner.

De mandjes met stokbrood stonden klaar en 1 reisgenoot had al trek en begon aan het stokbrood.

Eerst het voorgerecht dat bestond uit boter en vleeswaren.

Dit mocht op het stokbrood......

De reisgenoot had zijn brood al op en moest het met alleen vleeswaren doen.

Daarna kregen we aardappels, rauwe andijvie en een kippenpoot.

Als toetje appeltaart.

Na het eten een korte wandeling gemaakt rondom het hotel.

De overnachtingshotels zijn niet geweldig.

Over het algemeen erg klein maar niet zeuren, het is maar voor 1 nacht.

De volgende ochtend opnieuw een vroeg ontbijt en zijn we om 7 uur vertrokken.

Het was maandag en we moesten via Parijs, dan weet je nooit hoe druk het op de weg is rondom Parijs.

We hadden mazzel, geen file daarom kregen we een toegift van de chauffeur.

Hij maakte een grote ronde door Parijs!

Dit werd erg gewaardeerd door iedereen.

Verder op weg naar Nederland.

Er was voldoende tijd om stops te maken, zelfs nog een fotostop in Waterloo!

Om 17.18 uur kwamen we aan op het wisselpunt in Zeeland.

Daar stond nog een afscheidsbuffet klaar voor alle teruggekomen reizigers.

Om 18.45 uur vond de wissel plaats en konden we op weg naar Groningen.

We hadden stops in Nijmegen, Apeldoorn, Nieuwleusen, Assen en natuurlijk Groningen.

Iets voor tienen waren we in Groningen.

Onze trein vertrok om 22.23.

Bij aankomst is het nog 20 minuten lopen naar huis.

En dan ben je behoorlijk gaar.

De volgende dag was gelijk al weer druk met o.a mantelzorg.

De moeheid komt eruit want zo'n busreis lijkt relaxed maar toch valt het tegen.

Het was zeker de moeite waard want Andorra is prachtig!

We zijn zelf nog overdonderd van de mooie omgeving en de vriendelijke en behulpzame mensen.

Het enige minpuntje was de lange reis van 2 dagen.

( de heen en terugreis was ca. 3048 km )

Voorlopig was dit het eerst.

We gaan ons even bezig houden met de toekomst, hoe snel er weer een reisje in zit durven we nu nog niet te zeggen.

Iedereen bedankt voor de reacties!

En hopelijk tot een volgende keer!

Ook de laatste foto's zijn toegevoegd.

Lieve groetjes, Martin en Harma

4 mei 2022
    Ondanks de lange en vermoeiende busreis hebben jullie toch een mooi reisdoel gehad en veel kunnen zien en meemaken.
  2. Lucinda:
    Wat leuk toch nog wat van Parijs gezien.
    Het lijkt mij ook heel lang eind, 2 dagen reizen non stop. Heb je nu weer tijd nodig om bij te komen terwijl je net op vakantie bent geweest.
    En ook nog een flirt gehad harma :).
    Zo werd het toch nog onvergetelijke ervaring vakantie in Andorra.
  3. Marijke:
    4 mei 2022
    Ook weer fijn om thuis te zijn en mooie herinneringen om te koesteren.
  4. Ria:
    Genoten van de mooie foto.s
    Wat een mooie omgeving daar
    2dagen busreis lijkt me ook wel afzien, maar jullie hebben iets leuks om op terug te kijken
    4 mei 2022
    Lekkere toetjes, heerlijk badderen, een knuffel van Carlos en dan nog Parijs als allerlaatste toetje. Wat een geweldige vakantie. Die lange reis is minder, maar heeft jullie wel heel veel moois opgeleverd. Ben dankzij jullie erg enthousiast over Andorra geworden. Dank voor jullie wel voor jullie inspirerende blogs.
  6. Mirjam:
    Heerlijkkkkk mee genoten van jullie avonturen..!
    Vermoeiend maar de moeite waard! Nu heerlijk nagenieten

Geen foto gemaakt van Carlos? 😁
    5 mei 2022
    fijn te horen dat jullie goed thuis zijn aangekomen van zo lange reis, maar de vakantie was zeer de moeite waard gezien ook alle mooie foto,s, jullie kunnen terug kijken op een mooie vakantie
    Bedankt voor het laatste verhaal! Wat een charmeur die Carlos! 😊 Wat het stokbrood betreft..., zo zie je maar weer; haastige spoed is zelden goed!
    Lekker bijkomen van de vermoeiende reis, weet precies hoe het voelt, wij hadden ook 2 reisdagen naar Italie en waren ook gesloopt, maar net als jullie heel veel gezien en dan ook nog eventjes lekker door Parijs! 👍
    5 mei 2022
    Heerlijk nagenieten jullie!!!
  10. Liane:
    Fijn dat ik weer mee mocht reizen en genieten.
    Ik ben benieuwd waar jullie volgende reis naartoe gaat.