Met de stroming mee

15 juli 2021 - Gulpen, Nederland

Dag!

Wat een trieste dag voor Nederland.

Niet alleen wat er gebeurt hier in Zuid Limburg maar ook het overlijden van Peter R de Vries.

Vanochtend toen we de gordijnen open trokken zagen we al dat het voor de derde dag op rij grijs en regenachtig was.

De bedoeling was om aan het eind van de ochtend op pad te gaan.

Maar we zijn rond half 10 vertrokken.

Regenjassen aan, paraplu weer opgestoken en lopen.

Op weg naar Gulpen.

Het lopen ging best lekker en al spoedig via de verharde wegen kwamen we aan in Gulpen.

Eindelijk dan ook tijd voor de Limburgse vlaai want wat is Limburg zonder  vlaai?

We hebben dan ook genoten van de kersen vlaai met slagroom.

Vervolgens een wandeling gemaakt door Gulpen en rond het middag uur een broodje gezond gegeten.

We besloten met de bus naar Vaals te gaan.

Onderweg schrokken we van zoveel ondergelopen stukken land.

Niet normaal hoe het er uitzag.

We werden er stil van.

Nu kwam deze bus niet bij het 3 landenpunt maar redelijk in de buurt van het centrum van Vaals.

We hebben het laatste stukje naar het centrum gelopen.

En daar kregen we ook de Nos app binnen met de melding dat Peter R de Vries was overleden.

Raar dat alles op 1 dag valt, we herdenken ook vandaag dat 3 jaar geleden Martins moeder overleed.

De regen bleef af en toe even weg.

En rond half 4 na  nog een koffie en cola in Vaals zijn we naar het busstation gelopen.

Lijn 350 die van Aken naar Maastricht rijdt zou in 7 minuten komen.

Deze bus hebben we nodig, het is de enige die in Euverem stopt.

Om half 5 waren we weer bij het Gasthof.

We konden nog even uitpuffen voor we aan konden schuiven voor het diner.

Ook vanavond was het weer smikkelen.

Vanavond lekker met een boek op de kamer.

Het nieuws volgen en duimen dat we morgen een droge dag mogen meemaken.

Groetjes, Martin en Harma

1. Mariët:
    15 juli 2021
    Wat een prachtige foto's weer, fijn dat jullie je niet laten tegenhouden door de regen.
  2. Jan Wagenaar:
    15 juli 2021
    De foto's zijn, ondanks de regen, toch mooi hoor ! Wat een verschil met het weer hier in het noorden. Vanmorgen was er hier nog een bui, maar de rest van de dag bleef het, ondanks de grauwe luchten en wind, toch nog droog. Hopelijk treffen jullie ook nog een paar mooie dagen om buiten te zijn.
  3. Corrie:
    15 juli 2021
    Fijn om te zien dat jullie ondanks de vele regen toch lekker aan het genieten zijn! Gelukkig houden jullie verder droge voeten, zag op het nieuws de vreselijke beelden van Valkenburg, voor ons een speciale plek omdat we elkaar daar hebben leren kennen. Gelukkig is het morgen droog en ik hoop voor jullie een beetje zon erbij, veel plezier nog samen.
  4. Tineke:
    15 juli 2021
    Ondanks al het water en de sombere dingen die deze dag brachten, hebben jullie er toch weer wat van weten te maken. Deze dag heeft in ieder geval unieke foto's opgeleverd. Heel bijzonder om te zien en vast ook heel bijzonder om zelf te ervaren.
  5. Paul:
    16 juli 2021
    Mooie foto's van een prachtige streek waar ik graag kom. Wel schrikken hoe hard de het riviertje door Gulpen stroomt. (Was toch Gulpen?) Hou mijn hart vast.
  6. LiMi:
    16 juli 2021
    Gekke rare verdrietige dagen..
    Toch maken jullie er iets van om er toch opuit te trekken..
    Morgen zonneschijn..