De stad in

9 juli 2020 - Thessaloníki, Griekenland

Yassou allemaal!

Het lijkt er op dat alle duimpjes geholpen hebben.

We schrijven expres het lijkt er op want we hebben niks meer gehoord.

We hebben, trouw als we zijn,  24 uur gewacht.

Toen we nog niets gehoord hadden zijn we in overleg met het hotel, de stad in gegaan.

Als eerste de vinyl zaak opgezocht die Martin thuis al gevonden had op internet. Vinyl Mania.

Piepklein maar voor de vinyl liefhebber groots!

Geholpen door de eigenaar die ik voor het gemak maar even Francis Rossi noem omdat hij erg op de zanger van Status Quo leek.

Martin heeft een aantal ABBA lp' s gevonden en gekocht ( Griekse persing )

Zelfs ik vond een Nits lp ook Griekse persing.

Vervolgens zijn we bij Baraka gaan zitten en hebben daar genoten van een Griekse salade.

Het ontbijt was al even geleden.

Dit ontbijt krijgen we trouwens op de kamer geserveerd in een doos.

Geen buffet maar dit schijnt in de meeste hotels niet te gebeuren vanwege Corona.

Na onze salade en drankje zijn we naar de boulevard gelopen om een eerste blik op de Witte Toren te werpen.

Eigenlijk te laat om daar te lopen.

Niet alleen vanwege de hitte maar meer om de vervelende verkopers.

Wellicht is de vroege ochtend een betere optie.

Daarna toch maar terug naar het hotel.

Inmiddels was het al over vijven.

Even bijkomen op de kamer.

Moeilijk om wakker te blijven.

Maar redelijk gelukt tot aan het eten.

In de omgeving van het hotel gaan zoeken en geslaagd.

Sofis genaamd.

Vermoedelijk Bulgaars aan de naam te zien, ik denk aan Sofia en de kleuren van de Bulgaarse vlag waren terug te vinden in het visitekaartje.

Lekker gegeten en leuke prijs!

Op de terugweg nog langs de supermarkt.

We blijven nu op de kamer met een hapje en drankje ( inderdaad de ouzo )

De internet verbinding is niet optimaal

dus foto's plaatsen gaat erg moeizaam.

We hebben het aangegeven bij het hotel, ze doen hun best het probleem te verhelpen.

We hebben bij Sofis foto's geupload.

Te vinden in de map Dag 1 en 2.

Mocht het een dag niet lukken weten jullie waar het aan ligt.

Verhaal doen we zoveel mogelijk dagelijks.

Groetjes Martin & Harma

1. Jan Wagenaar:
    9 juli 2020
    't Is hier al een paar dagen regenachtig weer (op zich wel goed voor de bodem, de tuinen en de landbouwers), maar bij jullie wel zomers, zo te zien op de foto's.
    Fijn dat jullie nu echt 'los' konden. Is een Griekse persing van vinyl nu weer anders (of andere kwaliteit) dan een 'gewone' ? Leuke weergave van al jullie belevenissen, deze dag. Ik wacht jullie volgende bericht wel weer af. Veel plezier !
  2. Tineke:
    9 juli 2020
    Wat fijn dat jullie vandaag samen op pad konden.
    Mooi, die toren. En mooi dat jullie nu ook een heel klein torentje uit Thassaloniki voor thuis hebben (de LP's).
    Alvast een fijne dag voor morgen. Hopelijk niet te warm! Groetjes uit een grijs Holland.
  3. P.rolff:
    10 juli 2020
    dank jullie wel voor de foto;s en mooi geslaagd lp,s van abba en the nits, Griekse persing, jullie weten het altijd wel te vinden, beetje uit te houden met die warmte, voor morgen weer een fijne dag geniet ervan en rustig aan te doen met de warmte
  4. Gerda:
    14 juli 2020
    Prachtige plaatjes weer gemaak dat doen jullie Heel mooi.bedankt hier voor geniet vooral want het is zo weer voor bij.dus veel plezier en veel lachen lieve groetjes