Sol ardente

23 september 2022 - Lissabon, Portugal

Beste lezers

Alweer een dag om met veel zonneschijn en hoge temperatuur.

Goed geslapen en uitgerust bij het ontbijt.

Het was iets drukker dan gisteren.

Voor 9 uur waren we al onderweg naar de metro..

Van de blauwe lijn overgestapt naar de groene lijn en 1 station tot aan Cais de Sodre.

Vanaf dat punt zijn we gaan lopen.

Via de Ponte 25 de Abril naar Padrao dos Descobrimentos, het monument voor Hendrik de Zeevaarder..

Een behoorlijke wandeling waar we ons van te voren een beetje op hebben verkeken.

De Ponte 25 Abril lijkt op de Golden Gate Bridge van San Francisco.

Op de achtergrond is het Christo Rei beeld.

Doorgelopen naar het monument van Hendrik de Zeevaarder.

Het leek zo dichtbij maar viel best wel tegen.

Maar we hebben onze beweging wel gehad.

Het was bij het monument behoorlijk druk dus hand op de tas houden.

Met de bus zijn we terug naar het metrostation gegaan en hebben daar wat gegeten.

Toen op weg naar 3 vinyl zaken.

Dit kostte wat moeite.

De eerste zaak hebben we gevonden maar is Martin niet geslaagd.

De 2de en 3de zaak moeilijk te vinden.

We hadden het juiste adres maar na wat rondvragen bleek dat beide zaken niet meer bestaan.

Dubbele pech!

Vanavond nog maar eens op zoek of er meer vinyl in Lissabon te vinden is.

Wij gaan aan onze maaltijd beginnen.

Graag tot morgen.

Foto's zijn weer toegevoegd.

P.S  Jan, over een paar dagen zullen we een filmpje plaatsen vanuit een Portugese trein.

Zonnige groet van H&M

1. Jan Wagenaar:
    23 september 2022
    Ja, jullie hebben wel wat beweging gehad, als ik dit zo lees. Maar het heeft wel weer mooi beeldmateriaal opgeleverd. Ook die van langs het water vond ik mooi. Succes met het zoeken naar een alternatieve vinylwinkel. O ja, als je een trein gaat filmen en/of fotograferen, maak dan ook maar even een shot van het exterieur.
  2. Tineke:
    23 september 2022
    Prachtige foto's weer! Pittig hoor, zo'n stuk lopen in die hitte. Wat hebben jullie weer veel gedaan. Jammer dat de vinyl-winkels geen succes waren. Maar, wie weet komt er nog een kans. Alvast een mooie dag gewenst voor morgen. Hopelijk wat koeler.
  3. Saskia:
    24 september 2022
    Super die foto's!
  4. Corrie:
    24 september 2022
    Wederom weer mooie foto's, nog steeds jaloers op het mooie weer :) en wat een prachtig monument van Hendrik de Zeevaarder!
    Wij hebben een standbeeld van Hendrik in Lagos gezien, maar dit is veel mooier hoor!
    Succes op de platenjacht en genieten!
  5. Ina van Dijk:
    25 september 2022
    Prachtig weer! Maar ik had niet anders verwacht. Knap hoor die kilometers die jullie hebben gelopen! Met die temperatuur! Voor ons genieten om dit td zien!