Manly

29 juli 2014 - Sydney, Australië

Vanmorgen op ons gemak de dag begonnen. Tegen tienen zijn we met de bus naar Circular Quay gegaan. Vanaf daar vertrekken de ferry’s naar o.a Manly. Om 11 uur vertrokken en het duurt ongeveer 30 minuten. Wel fris, er stond wat wind. Bij aankomst wat gegeten bij de Thai, dat was heerlijk! Toen zijn we naar het centrum van Manly gegaan. Het is iets goedkoper dan Sydney centrum. Martin heeft zijn Australië shirt kunnen kopen. Hij heeft er ook één van het Sri Lanka cricket team. En hopelijk is er in Tokyo ook iets te krijgen. Martin is goed getest op zijn vogelfobie. Hij heeft het vandaag echt voor zijn kiezen gehad. Vanuit het centrum naar het strand gewandeld. Toch wat zonaanbidders en surfers. Het weer was ook prima, zonnetje en absoluut niet koud zoals op de ferry. Weer mooie foto’s kunnen maken. Om half 3 zijn we terug gegaan naar de pier. Er ging een ferry terug om kwart voor 3. Nu uit de wind, het was zelfs warm, toch wel weer 24 graden, niet gek voor een winterdag! Bij aankomst nog wat gedronken bij de Mac. Ook daar wemelde het van de duiven en zeemeeuwen. De beesten zijn zo brutaal en zitten op de tafels buiten, in de hoop iets op te kunnen pikken. Wij zitten natuurlijk wel binnen! Een bus opzoeken en tegen 4 uur waren we bij het hotel. Ons gebruikelijke slaapje gedaan en daarna iets gegeten bij een noodle restaurant. Martin had een goede maaltijd, de mijne viel iets tegen. Het blijft een gok wat je besteld. Bij terugkomst de airbus gereserveerd voor morgenavond. We moeten om 11 uur de kamer uit. Gelukkig kunnen we de koffers hier laten tot aan ons vertrek. Dus overdag in de stad en wellicht nog Bondi beach. Om 6 uur ’s avonds komt de airport bus. We vliegen om 21.30 ( 13.30 Nederlandse tijd ) Een rechtstreekse vlucht naar Tokyo met Quantas airlines. Wanneer we weer on line zijn is even afwachten. Misschien hebben we op de airport nog free wifi en dan zullen we wat foto’s plaatsen. Zoniet dan wordt het donderdag of vrijdag. De laatste bestemming komt eraan……. Vol verwachting kijken we er naar uit. Het tijdsverschil met Tokyo is 7 uur. Tot in Tokyo! Foto’s uiteraard weer toegevoegd.

1. Karel:
    29 juli 2014
    Goeie reis en tot in japan
  2. Bert:
    29 juli 2014
    een goede reis en we volgen jullie tot in Japan
  3. Sjerief:
    29 juli 2014
    Waar de winter op zomer lijkt, is het einde in zicht gekomen...
  4. P.rolff:
    29 juli 2014
    een heel goede reis naar japan en dat shirt stond martin goed
  5. Tineke:
    29 juli 2014
    Ja, mooi shirt Martin. Trouwens: die vogelfobie hebben we gemeen.
    Ik (=Tineke) ben namelijk behoorlijk bang voor vogels die op me af vliegen. Brrrrrr. Fijn dat jullie morgen nog wat van Sydney kunnen zien (geniet er nog maar even van dat je met gewoon bestek kan eten) & dan op naar Tokyo!!!!
  6. Kitty:
    29 juli 2014
    Een hele fijne dag morgen en een hele goede reis en tot in Tokyo.
  7. Sije Pool:
    Hallo Harma en Martin,
    Wat gaat de tijd toch snel voorbij. Jullie weekje zit er bijna op en dan morgen op naar Tokyo. Leuke foto's.
    Ik wens jullie een goede reis. Komen straks jullie in een totaal andere cultuur en in aanraking met andere mensen.
    Groet Sije
  8. Corrie:
    30 juli 2014
    Mooie foto's en op naar Tokyo, wat een verschil zal dat zijn met Sydney! Waarschijnlijk wel heel druk, wat ik op tv heb gezien leek het wel een mierenhoop! Succes met het eten met stokjes!
    Goeie reis gewenst!