Leer en meer.......

26 februari 2022 - Hoogezand, Nederland

Beste allemaal,

Na een korte stilte wordt het tijd weer eens wat van ons te laten horen.

Stockholm lijkt alweer zo ver achter ons te liggen.

Maar we hebben nieuws.......

Voordat we dat nieuws bekend maken eerst maar even een kort verslag van ons dagje Leer vandaag.

Afgelopen week besloten we maar weer eens een dagje over de grens te gaan.

Van hieruit prima te doen.

Binnen een uur zitten we in Weener en daar staat een bus klaar die je naar Leer brengt.

Laat Arriva ook nog eens een voorjaarsvakantie aanbieding hebben, een retour voor 2 personen voor 15 euro.

Ideaal!

Met de trein van 8.33 uur zijn we vertrokken.

Bij aankomst in Leer waren nog niet alle winkels open.

De eerste winkel waar we naar binnen gingen werden we geattendeerd op onze foute mondkapjes.

In Duitsland is het dragen van een FFP 2 mondkapje verplicht.

Gelukkig waren deze te koop bij de drogist naast de winkel waar we stonden.

Maar met de FFP 2 maskers konden we nu overal naar binnen.

Het was nog een beetje fris maar het zonnetje deed al zijn best.

We hebben onze tijd in Leer goed besteed met vele aankopen.

O.a breikatoen en wol, wat nogal scheelt met de prijzen in NL.

En bij Woolworth hebben we goed ingekocht.

Na een wandeling en een hapje eten zijn we naar de bus gegaan.

De supermarkten in Leer liggen een beetje ver uit het centrum.

Het handigste voor ons is in Weener langs de supermarkt te gaan.

Deze is vlakbij het station en zo hoeven we ook niet met zware tassen lopen te zeulen.

Na deze inkopen naar het station en wachten op de trein naar Hoogezand - Sappemeer.

We hadden de dag goed besteed en waren eind van de middag weer thuis.

Onderweg uiteraard nog wat foto's gemaakt. ( zie foto pagina )

En nu het andere nieuws:

Over 56 dagen is onze vakantie naar Andorra.

Het is een bus vakantie en hoe het dit keer gaat uitvallen is afwachten.

In 2003 en 2005 zijn we ook met de bus op vakantie geweest.

Toen is dat niet zo goed bevallen maar inmiddels zijn we alle twee 50+ en 17 jaar verder.

Wie weet kunnen we er nu meer van genieten.

Bovendien gaan we niet met alle excursies mee, we willen veel wandelen.

Dat schijnt in Andorra prachtig te zijn.

Nog een voordeel dat we 's avonds niet op zoek hoeven naar een restaurant, ons avondeten staat gewoon klaar.

Hotel met zwembad, het lijkt allemaal goed!

Natuurlijk nemen we jullie mee in de bus op weg naar de Pyreneeën.

1 dingetje moeten we nog uitzoeken, hoe komen we 's ochtends rond 5 uur in Groningen?

Het voelt fijn dat de vakantie er aan komt en dat we weer redelijk "normaal" weg kunnen.

Dat er weer voorpret is, is het allerfijnst!

Groetjes Martin en Harma

1. Jan Wagenaar:
    26 februari 2022
    Mooie plaatjes. Ik ken Leer zelf ook wel. Het stationsplein in Weener, waar jullie uit de trein zijn gestapt, is nog niet zo heel lang geleden helemaal opgeknapt.
  2. Mariët:
    26 februari 2022
    Prachtige foto's, het was ook een heerlijke dag om er weer lekker opuit te gaan.
  3. Dimitris:
    26 februari 2022
    Nice towns, glad you had a good time.
  4. Tineke:
    27 februari 2022
    De bus naar Leer heeft jullie een topdag bezorgd. De bus naar Andorra gaat vast ook veel moois en leuks brengen.
    Niets hoeven doen, nergens naar omkijken. Alleen maar genieten, lekker wandelen en mooie plaatjes schieten. Dat gaat helemaal goed komen daar in Andorra.
    Lekker samen naar toeleven dus!
  5. Corrie:
    27 februari 2022
    Wat een mooie plaatjes van Leer zeg! Ben er zelf nog nooit geweest, maar Willem jaren geleden, toen hij nog conducteur bij NS was, kwam er regelmatig en ging dan naar een kaufhaus wat nu niet meer schijnt te bestaan.
    Veel plezier met de voorpret naar Andorra, misschien gaan er vanuit het westen wel nachttreinen naar Groningen, dus eerder uitstappen uit de bus, ideetje?
  6. Mirjam:
    27 februari 2022
    Wat een leuke dag hebben jullie gehad zie ik in Leer!
    Wat een leuke vooruit… op naar 🇦🇩. Jullie kunnen gaan aftellen.
    Leuk hoor!
  7. P.rolff:
    19 april 2022
    beetje laat, fijn dat jullie er weer even tussen uit zijn gegaan een dagje en heerlijk vooruitzicht de komende vakantie naar Andorra, geniet er straks samen van en nu er naar toe leven